Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

3434

Ik gun het RCM van harte, die club hoort thuis in 2de. Hoogstraten heeft toch wel rare uitslagen, heb van verschillende mensen gehoord dat ze de winstpremies niet meer kunnen uitbetalen en daarom minder winnen. Maarja geruchten ≠ waarheid.

Al vind ik thuis gelijkspelen tegen Turnhout ook wel bizar (de eerste punten die KVT pakte in 8 wedstrijden). Op Olsa Brakel ook draw, etc..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: 3434 op feb 22, 2013, 12:25:22
Ik gun het RCM van harte, die club hoort thuis in 2de. Hoogstraten heeft toch wel rare uitslagen, heb van verschillende mensen gehoord dat ze de winstpremies niet meer kunnen uitbetalen en daarom minder winnen. Maarja geruchten ≠ waarheid.

Al vind ik thuis gelijkspelen tegen Turnhout ook wel bizar (de eerste punten die KVT pakte in 8 wedstrijden). Op Olsa Brakel ook draw, etc..

Mits een betere efficiëntie had Hoogstraten met de vingers in de neus gewonnen van KV Turnhout. Die efficiëntie breekt hen wel vaker op zoals bv. thuis tegen Izegem. Dat Hoogstraten voor het derde jaar op rij een riante voorsprong in het klassement weggeeft is inderdaad wel bizar. Zeker omdat de club al meermaals aangaf dat het liever niet promoveert.

HRM1880

Citaat van: 3434 op feb 22, 2013, 12:25:22
Ik gun het RCM van harte, die club hoort thuis in 2de. Hoogstraten heeft toch wel rare uitslagen, heb van verschillende mensen gehoord dat ze de winstpremies niet meer kunnen uitbetalen en daarom minder winnen. Maarja geruchten ≠ waarheid.

Al vind ik thuis gelijkspelen tegen Turnhout ook wel bizar (de eerste punten die KVT pakte in 8 wedstrijden). Op Olsa Brakel ook draw, etc..
Dat is de laatste jaren altijd zo bij Hoogstraten. Goed aan het seizoen beginnen en dan "toevallig" punten morsen.

georgesv

Exclusieve enquête: Voetbalclubs verdwijnen bij bosjes
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130228_122

Joost

Daar zit weinig nieuws bij toch? Interesse voor alle takken van vooral breedtesport wordt lager. Jeugd haakt af op het moment dat ze gaan studeren, vind daarna andere interesses en volgt de favoriete sport vooral nog via de televisie en is vooral en alleen geinteresseerd in de top.
Volgens mij was de top van interesse voor de sport in zijn algemeenheid in de jaren 70 en 80. Daarna heeft een hoop sponsorgeld de zaak nog omhoog gehouden maar nu dat wegvalt zakt alles in elkaar. De parallel met de opkomst van voornamelijk voetbal op TV is niet te missen.

Dat veel kleine voetbalclubs verdwijnen is heel jammer maar een logisch gevolg van de huidige tijd.

Terranova

Eigenlijk kun je op elke vraag in de enquete het antwoord wat het meest gekozen is van tevoren bedenken. Niks schokkends nee.
Wat Joost hierboven zegt strookt nog het meest met de werkelijkheid. Alhoewel daarbij als kanttekening gezet moet worden dat veel clubs de afgelopen jaren boven hun stand hebben geleefd door onzorgvuldig om te gaan met de financieen.

ðe waan

Het meest verbazingwekkende vind ik dat maar 9% van alle clubs 75% of meer zelf opgeleide spelers in het eerste elftal heeft spelen.

Joost

Iemand een definitief overzicht van de ploegen in 3e die een licentie hebben aangevraagd voor 2e?

In 3A hebben zeker een licentie ingediend;
RC Mechelen
Hoogstraten
Rupel-Boom
Berchem
Geel-Meerhout
VW Hamme
Cappellen

Iedere ploeg dus die via de gewone stand nog een beetje kans maakt op een eindrondeplaats op Torhout na. Die hebben geen aanvraag ingediend.

Is er iemand die een idee heeft van de ploegen in 3B?
Bij Patro staat het op de site. Virton en La Louviere zullen het zeker gedaan hebben. Bocholt en Zaventem zijn er al enkele jaren bij en zullen ook dit jaar mee willen doen om promotie maar hebben niets gepubliceerd. Tienen kan middels deelname aan de eindronde alleen handhaving in derde veiligstellen. Normaal moet je bij aanvang van de eindronde in bezit zijn van een licentie maar aangezien promotie geen mogelijkheid is vraag ik me af of die licentie nodig is. Op de Tienense site staat wel dat ze eventueel via de eindronde handhaving af kunnen dwingen wat er toe leidt dat ik denk dat ze gewoon meedoen.
Alleen Grimbergen is onvindbaar.

3434

#983
Volgens mijn bron mag Tienen geen eindronde spelen. Indien ze het ticket zouden halen (4de plaats) schuift het door naar de 5de. Bron zit redelijk dicht bij de waarheid meestal (medewerker) maar natuurlijk niet altijd 100%. Voor de rest klopt uw lijstje.

PS: Charleroi gaat deze zomer onmiddellijk beginnen met het verwijderen van de bovenste ring. Dus wie het interesseert, rep u naar Mambourg. Volgend jaar slechts 1 ring..

Prachtig beeld van England-Germany in 2000.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op mrt 08, 2013, 19:17:49
Volgens mijn bron mag Tienen geen eindronde spelen. Indien ze het ticket zouden halen (4de plaats) schuift het door naar de 5de. Bron zit redelijk dicht bij de waarheid meestal (medewerker) maar natuurlijk niet altijd 100%. Voor de rest klopt uw lijstje.

Ik baseerde mij op deze link; http://www.kvktienen.be/algemeen/nieuws/een-nieuwe-toekomst-voor-het-tiense-voetbal

jona93

Citaat van: Joost op mrt 08, 2013, 16:23:05
Iemand een definitief overzicht van de ploegen in 3e die een licentie hebben aangevraagd voor 2e?

In 3A hebben zeker een licentie ingediend;
RC Mechelen
Hoogstraten
Rupel-Boom
Berchem
Geel-Meerhout
VW Hamme
Cappellen

Iedere ploeg dus die via de gewone stand nog een beetje kans maakt op een eindrondeplaats op Torhout na. Die hebben geen aanvraag ingediend.

Is er iemand die een idee heeft van de ploegen in 3B?
Bij Patro staat het op de site. Virton en La Louviere zullen het zeker gedaan hebben. Bocholt en Zaventem zijn er al enkele jaren bij en zullen ook dit jaar mee willen doen om promotie maar hebben niets gepubliceerd. Tienen kan middels deelname aan de eindronde alleen handhaving in derde veiligstellen. Normaal moet je bij aanvang van de eindronde in bezit zijn van een licentie maar aangezien promotie geen mogelijkheid is vraag ik me af of die licentie nodig is. Op de Tienense site staat wel dat ze eventueel via de eindronde handhaving af kunnen dwingen wat er toe leidt dat ik denk dat ze gewoon meedoen.
Alleen Grimbergen is onvindbaar.

in derde B weet ik enkel van de ploegen Dender, Eisden, grimbergen, bocholt, virton,en La lou een licentie aangevraagd
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

jona93

laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

wekke


3434

Grappig hoe mensen er nog steeds intrappen, zelfs met overdreven artikels die gewoon te gek voor woorden zijn haha. Net als bij http://de.rechtzetting.be/2013/03/11/beerschot-wil-eersteklasseclub-overnemen/#read
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Deze ging ook over Beerschot. http://tvolen.be/2013/01/17/vondeling/ Veel mensen gingen toen op oa. Facebook uit hun dak :)