Hoofdmenu

Cyclohoppen

Gestart door hgrm, okt 23, 2008, 00:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Heb volop genoten van de Vuelta, gisteren in het zonnige Venlo, vandaag op een natte Cauberg en een evenzo nat Luik. Door de valpartij op 2,5e km voor de streep kwamen ze allemaal apart binnen druppelen waardoor ik veel renners goed kon zien.
In Venlo en op de Cauberg was het gigantisch druk, in Luik iets minder maar nog steeds goed vol.

http://img231.imageshack.us/i/373b.jpg/

http://img228.imageshack.us/i/378lwt.jpg/

http://img232.imageshack.us/i/389d.jpg/

Stadionhopper

#31
Gisteravond werd mijn aandacht getrokken door A4'tjes die op de parkeerplaats aan de bomen hingen. Hierop viel te lezen dat op deze plekken op zondag 20 juni vanaf 6:00 uur 's morgens geen auto's geparkeerd mochten worden in verband met de start van de Ster Elektro Toer.

Na de doorkomst van "La Vuelta" verleden jaar zouden door mijn woonplaats Arcen  weer wielrenners van naam koersen. Toen ik wakker werd zag ik vanuit het raam al de bussen staan van Omega Pharma - Lotto en de auto's van Skill-Shimano.

Het betreft vandaag de laatste etappe van de Ster Elektro Toer die zal finishen in Helmond. Deze koers wordt gezien als een opwarmer voor de nationale kampioenschappen en de Tour de France.
Met deelnemers als Lars Boom, Baden Cooke, Danilo Napolitano, Sergei Ivanov, Andre Greipel, Romain Feillu en Servais Knaven (vandaag is zijn allerlaatste etappe-koers) betekent het sterkste deelnemersveld ooit van de Ster Elektro Toer.

Hieronder een korte impressie:




Klaar voor de start


De lege straten van de oude dorpskern



Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AB

Zondag staat voor mij de tourfinish op het programma!

Cyclebob

Het begrip Cyclohoppen interpreteer ik toch anders, zeker op dit forum.
Cyclohoppen: op de fiets bezoeken van (verre) voetbalwedstrijden, bij voorkeur uitwedstrijden van de favoriete ploeg met de cyclo binnen het stadion gestald.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Hielke

Bij Heerenveen is er een supporter die vrijwel alle binnenlandse uitwedstrijden met de fiets bezoekt.

Sebastiaan_W

Ik weet dat je er bij AZ ook één hebt-had. Die deed zelfs Europese uitwedstrijden met die fiets. Kan me herinneren dat hij ook naar Wronki(Polen) op de fiets is geweest.

Hij heeft een aantal jaar terug(zal toch wel rond de eeuwwisseling zijn geweest) ook nog meegewerkt aan een reclamecampagne van Amstel of Unox. Ging in ieder geval over voetbalsupporters en stond hij paginagroot in de kranten.

Ik denk overigens niet dat hij het nu nog doet, want destijds was hij al goed in de vijftig.

Cyclebob

Britse voetbalfan doet alle uitwedstrijden per fiets
Een (Britse) voetbalfan die ook alle uitwedstrijden van zijn favoriete elftal bijwoont, doet amper een wenkbrauw fronsen. Maar Simon Hood, supporter van York City, deed het voorbije seizoen - ongeacht de weersomstandigheden - al die uitwedstrijden met de fiets, goed voor een voorlopig seizoenstotaal van 11.265 kilometer. De 32-jarige Hood had dit seizoen een harde noot te kraken toen zijn jongens op zeven dagen tijd drie 'away games' moesten afhaspelen: in Wrexham (Wales), Hayes (West-Londen) en Gateshead. Voor Hood zit het seizoen - 44 wedstrijden - er nog niet op. York City, dat uitkomt in de Blue Square Premier League (de hoogste amateurklasse), heeft zich immers verzekerd van een plaatsje in de play-offs. Winnen zij van (ooit ereklasser) Luton Town, kan de man naar het heilige Wembley fietsen voor de finale. Wat Hood gaat doen mocht zijn team ooit Europees voetbal behalen, is niet bekend.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Cyclebob

Met SVV smc zeker in de 1e en hoofdklasse mooie fietstripjes gemaakt naar AFC'34, TEC Tiel, Baronie, ADO'20, Hollandia, AFC, Blauw Wit, Omniworld, Oud-Gastel, WSC, WVO enz... maar na diverse degradaties ben ik al blij dat we dit seizoen in de Goudse 3e klasse ingedeeld zijn.
Ik kan dit seizoen immers ook lopend naar een paar uitwedstrijden in Schiedam en Vlaardingen.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

voetbalfan



Vorige week zondag bij toeval aangekomen op Sint Annekes strand te Antwerpen waar het Belgisch Kampioenschap cyclocross gehouden werd. Stond in de eerste plaats niet op de planning maar heb me nagenoeg uitstekend geamuseerd. Wel zal ik niet speciaal het hele land en zelfs heel Europa doorkruisen voor een wedstrijd te zien, het kan een fantastische sport zijn maar niet als je naast het parcour staat.

voetbalfan

Net weer een wedstrijd bij gezet in mijn wielercarrière.
Eneco Tour (2007 geloof ik)
Tour de France (2003)
Na tour criterium Herentals (2008 & 2011)
Belgisch Kampioenschap Tessenderlo (2004)
Belgisch Kampioenschap Geel (2012)

Veldrijden:
Belgisch Kampioenschap Antwerpen (2011)
Wereldkampioenschap Koksijde (2012)

FC_Emmen

Giro d'Italia (Groningen 2002)
Vuelta (Drenthe 2009)
Tour de France (Alpen 2011)
NK Tijdrijden (Emmen 2012)
En vrijwel elk jaar het criterium: de Gouden Pijl
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Arjen

#41
Giro 2002, proloog in Groningen
Tour 2007, etappe/doorkomst in Westende
Vuelta 2009, proloog Assen en etappe/doorkomst in Zeijen
Tour 2010, etappe/doorkomst in Mechelen
Ronde van Vlaanderen 2011, start in Brugge
Tour 2012, proloog in Luik
Tour 2015, proloog en etappe/start in Utrecht
Giro 2016, etappe/start in Nijmegen en finish in Arnhem
Tour 2017, proloog en etappe/start in Dusseldorf
Ronde van de Alpen 2019, etappe/doorkomst in Ora
Tour 2019, etappe/start en ploegentijdrit in Brussel
Vuelta 2022, etappe/doorkomst in Bergen op Zoom

Hugo

Ik volg het wielrennen tegenwoordig nog maar amper maar toen ik zondag in de buurt van Roubaix was kon ik het niet laten om het Velodrome te bezoeken. Jaarlijks het decor van de finish van misschien wel de mooiste klassieker; Parijs - Roubaix.






HRM1880

Allemaal goed en wel, maar iedereen weet dat de Scheldeprijs de klassieker der klassiekers is.

Hugo

Citaat van: HRM1880 op jan 09, 2013, 00:15:40
Allemaal goed en wel, maar iedereen weet dat de Scheldeprijs de klassieker der klassiekers is.

En laten we "De omloop van Deurne Zuid" niet vergeten!