Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Jef400 op feb 12, 2020, 16:46:42
Gelukkig maar. Ik wil toch eens een keer naar Lyra-Lierse komen kijken.

Altijd welkom!

Vinnn

Gisteren(vandaag - het is maar hoe je het leest) weer de wereldreis ondernomen naar Friesland voor SC Heerenveen v Feyenoord, wetende dat Carlo de Leeuw - materiaalman van Feyenoord en Oranje, maar ook vader van een goede vriendin - op 13 februari zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Ik stond in het uitvak, en ik heb zelden zo'n bizar goede sfeer meegemaakt als tijdens deze pot.

Ik vond het Heerenveen publiek - zoals altijd - zeer respectvol en heb weer een mooie avond in Heerenveen gehad. Het is alleen jammer dat het zo ver weg is.

Ik weet dat het geen hol met groundhopping te maken heeft, maar wilde het toch delen met likeminded mensen!

Joost

Waarom vinden mensen uit de Randstad dat alles buiten de Randstad gelijk 'ver weg' is?

watergatehopper

Citaat van: Joost op feb 14, 2020, 09:03:22
Waarom vinden mensen uit de Randstad dat alles buiten de Randstad gelijk 'ver weg' is?

Voor een doorsnee supporter die normaliter alleen thuiswedstrijden bezoekt snap ik het wel maar als groundhopper moet dit toch een peulenschilletje zijn. Mits je lopend bent gegaan natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit. 
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op feb 14, 2020, 09:12:51
Voor een doorsnee supporter die normaliter alleen thuiswedstrijden bezoekt snap ik het wel maar als groundhopper moet dit toch een peulenschilletje zijn. Mits je lopend bent gegaan natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit.

Sommige mensen doen het gewoon op de fiets.

Jesse

Citaat van: Joost op feb 14, 2020, 09:03:22
Waarom vinden mensen uit de Randstad dat alles buiten de Randstad gelijk 'ver weg' is?

Het is meer relatief. Wij randstedelingen hebben alles in de buurt. Zodra men hier verder als twintig minuten moet rijden voor wat dan ook wordt dit al als "ver" beschouwd. Mentaliteit dingetje, word er zelf ook vaak moe van.

Jef400

Hangt allemaal samen met relativiteit natuurlijk. 

FC_Emmen

Zoals een bekende Drentse zanger ooit zong:
''Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j 't zien van dizze kant''
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

mike_t

NL is zo klein ... niks is echt ver.
Gelukkig hoeven we niet voor een uitwedstrijd om 2:00uur in de nacht ergens weg te rijden en de dag later rond het zelfde tijdstip thuis zijn.
In andere landen gebeurt dat regelmatig. Zij vinden 300 km op een doordeweekse dag lekker dichtbij.

DanielsenAxedal

Precies Mike, in Nederland is vrijwel niks echt ver. Behalve een kaliber Volendam naar Kerkrade kan wel vrij pittig zijn maar is gewoon te doen. Als je van mening bent dat veel ver weg is, is er denk ik juist wat mis met je instelling. 
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Joost

Citaat van: Jesse op feb 14, 2020, 10:54:49
Het is meer relatief. Wij randstedelingen hebben alles in de buurt. Zodra men hier verder als twintig minuten moet rijden voor wat dan ook wordt dit al als "ver" beschouwd. Mentaliteit dingetje, word er zelf ook vaak moe van.

Wat heb ik hier in het zuiden dan niet in de buurt?

FCT1980

Citaat van: Joost op feb 14, 2020, 12:02:04
Wat heb ik hier in het zuiden dan niet in de buurt?

Dat vraag ik me voor Twente ook af.
En iedereen bepaalt zelf wel wat hij ver of niet ver vindt. Er moet wat te zeuren zijn hier.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: Joost op feb 14, 2020, 09:03:22
Waarom vinden mensen uit de Randstad dat alles buiten de Randstad gelijk 'ver weg' is?

Niet iedereen uit de randstad hoor. In Nederland heb je geen echte afstanden. In Duitsland zouden ze Heerenveen - Feyenoord een regionale derby noemen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Nou Terneuzen-Delfzijl vind ik toch wel een afstandje hoor. Zelfs voor internationale begrippen ;-)

Nort

Alloa Athletic 0-0 Dundee United
Nadat de geplande trip naar Workington begin januari op het laatste moment geen doorgang kon vinden, werd er een nieuwe datum ingepland met als bonus Alloa Athletic – Dundee United. Waar ik eerst opgelucht adem kon halen dat storm Ciara een week eerder over het VK raasde, volgde er al snel nieuwe berichten over storm Dennis. Alsof moeder natuur nog een rekening te verheffen heeft met het land dat twee weken eerder de EU verliet. Waar storm Dennis voor Nederland een storm in een glas water zou worden, was dat in het VK wel anders.

In de aanloop naar zaterdag volgden de weerswaarschuwingen in rap tempo elkaar op en voor de county van Workington, Cumbria, moest men rekening houden met overstromingen. Behalve de wedstrijd leek het me ook steeds minder verstandig om af te reizen naar een gebied waar het openbaar vervoer wel eens stil kon komen te liggen. Op zaterdag waren er wel wat alternatieven in Schotland en daar leek het weer enigszins mee te vallen.

Op vrijdag lag Schotland al bedekt onder een groot regendek en zat er niet meer in dan een boek te lezen in de kroeg. Om het stadion van Alloa nog bij daglicht te kunnen vincken, trok er in de namiddag al heen en stond er een deur open. Het stadion heeft een leuke en tegelijkertijd aparte mix van de tribunes. Zo kent het een wat vreemde hoofdtribune, een overdekte mini staantribune, wat onoverdekte rijen beton en een tijdelijke tribune die er al een jaar of tien staat. Op de achtergrond waren de besneeuwde heuveltoppen nog zichtbaar wat het geheel afmaakte.

Met Dundee United kwam er een grote meneer uit de Championship op bezoek en die namen langzaam bezet van het kleine stadje. De Alloa fans waren in de numerieke minderheid en waren dat later in het stadion ook. De aanstaand kampioen van de Championship had weinig zin om het Alloa, dat 90 minuten lang een pompen of verzuipen tactiek toepaste, echt moeilijk te maken. Het werd daardoor een erg matte wedstrijd, waarbij mijn drie achterbuurmannen voor het vermaak zorgden. Ze hielden een onderlinge wedstrijd om zoveel mogelijk scheldwoorden in een zin te proppen en je was 'af' als er geen scheldwoord in voorkwam. Vooral het woord fuck en bastard waren populair. De zin ''nail him'' werd steevast uitgeschreeuwd zodra een United speler aan de bal kwam. De avond eindigde zoals die begon, met een 0-0 en een onvervalste stortbui.

Onderweg terug naar Glasgow kwam het onvermijdelijke nieuws dat Workington definitief was afgelast. Niet vanwege een watterlogged pitch, maar door de regionale competitie omwille van de veiligheid. Als 2e keus voor de zaterdag werd het Motherwell – St. Mirren met wat bekenden in het uitvak. Althans, al storm Dennis zich een beetje kon inhouden.

Cumbernauld reserves 4-2 Machan United reserves
Op zaterdag ochtend werd het verschrikkelijke Broadwood Stadium nog gevinckt met een wedstrijd van de Cumbernauld Colts Reserves. Volgens m'n maat konden daar nog wel een tiental supporters komen. Het werden er uiteindelijk vijf. Drie van ons gezelschap en twee andere vinckers. Eentje met 7.000+ stadions en een UEFA meneer die graag tribunes afkeurt en boetes uitdeelt als men met hun grote teen op de trap staat. Normaliter laat ik z'n wedstrijdjes graag aan me voorbij gaan en bezoek ik alleen wedstrijden van 1ste elftallen en nu snap ik ook wel weer waarom.

Workington - Mossley, Motherwell - St. Mirren Airdrieonians 2-0 Clyde
Ondertussen was storm Dennis aan land gekomen en gooide hij een bak regen uit de lucht waar je u tegen zegt. In 36 uur tijd werd er net zoveel regen verwacht als er normaliter in de hele maand februari valt. Mijn angst voor een P-P bij Motherwell werd dan ook steeds groter. Op Twitter ontstond er ook een school voorbeeld van hoe een afgelasting in de praktijk in z'n werk gaat.

10:55 ''The pitch is wet, but playable as it stands. It has been spiked during the week & lying open to try & mitigate the volume of rain. However, the forecast is for very heavy wind/rain, which could make things difficult. No inspection planned atm, but if that changes, I'll update...''

11:30 ''Inspection is now set for 12.30 pm. Pitch is currently still playable as I type this, but with the train now falling quite heavy and the wind starting to gust, we wanted to try and get an early view from the match official. Again, we'll keep you updated.''

12:48 ''Sadly it has beaten us. Pitch was still in a playable spot at the inspection, but the clubs, the official & the SPFL collectively looked at the forecasts, taking everything into account & decided to postpone. Sorry for any inconvenience.''

Bij de laatste bericht hadden we Motherwell en de plaatselijke Wetherspoon al lang en breed bereikt en ging het bericht van de afgelasting gepaard met een dubbele whisky. Nu ben ik alles behalve een man van de sterke drank en moest ik voor de 2e keer het glas te zien wegmoffelen. Terwijl de rest van de St. Mirren aanhang hun drankgelach in Glasgow voorzette, had ik de beschikking over een privé chauffeur die me naar Airdrieonians bracht. Het enige alternatief waarvan de wedstrijd wel zeker doorging. Met dank aan dat verafschuwde kunstgras.

In een kwartiertje reden we naar het Excelsior stadium, dat samen met St. Mirren Park en het Broadwood Stadium in een race is om tot lelijkste stadion van Schotland benoemd te worden. Vier identieke zijdes met allemaal dezelfde stoeltjes. Van buiten is het net zo lelijk als van binnen en de stadion autisten worden hier absoluut niet vrolijk van. Dat gold ook voor de social-club, waarbij je bier in de vorm van een blik krijgt en ze een gesigneerd Ajax shirt aan de muur hadden hangen. Met die ongastvrijheid besloten we maar plaats te nemen in het uitvak. Een slechte keuze, want Clyde ging kansloos met 2-0 onderuit.

De trip werd afgesloten met een kroegentocht, waarbij de beveiliging niet in elkaar werd geslagen, we de wc's gebruikten waarvoor die bedoeld waren en alle verkeersborden in de grond bleven. Samen met storm Dennis vloog ik zondag ochtend terug naar Nederland om rechtstreeks naar Gemert af te reizen. Daar mochten de kicksen onder de schoenen en op een winderig sportpark Molenhoek, kon ik het voetbalweekend met een klinkende 0-8 zege afsluiten. Het is nog even afwachten wanneer ik een volgende poging onderneem om Workington te vincken, mede vanwege het gerucht dat Workington ook na de zomer nog op hun huidige terrein zal spelen.