Nieuw ontwerp Liverpool-stadion

Gestart door hgrm, jan 29, 2008, 00:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Nadat het vorige design financieel niet haalbaar bleek, heeft men een aangepast ontwerp gemaakt.
Hoewel het nog steeds een typisch modern stadion is, zonder staanplaatsen, vind ik het niet zo erg als bijvoorbeeld het nieuwe Arsenal stadion. Waarschijnlijk komt dat vooral doordat de hoeken -op z'n minst boven-  open zijn.

De buitenkant is natuurlijk wel gewoon aaslelijk.


http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N158580080125-1030.htm
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Ik zou weleens een plaatje van het oude ontwerp ernaast willen zien. Het lijkt niet eens zo gek veel te verschillen namelijk, wat is er precies anders dan in het vorige ontwerp? Ik kan er nog steeds wel blij mee zijn, met zo'n modern ontwerp. Ze hebben in ieder geval de moeite genomen om oude elementen van het huidige Anfield Road terug te laten keren.

De buitenkant lijkt op het Educatorium van de universiteitscampus te Utrecht.

Pieros

Citaat van: Albion op jan 29, 2008, 11:55:47
Ik zou weleens een plaatje van het oude ontwerp ernaast willen zien. Het lijkt niet eens zo gek veel te verschillen namelijk, wat is er precies anders dan in het vorige ontwerp? Ik kan er nog steeds wel blij mee zijn, met zo'n modern ontwerp. Ze hebben in ieder geval de moeite genomen om oude elementen van het huidige Anfield Road terug te laten keren.

De buitenkant lijkt op het Educatorium van de universiteitscampus te Utrecht.

Volgens mij liepen de tribunes in het eerste plaatje meer door, terwijl hier de hoeken meer open zijn.

"Van binnen top, van buiten flop."

Mach

Och, dat ontwerp valt best wel mee. Niet super, maar het is te doen.