Hoofdmenu

Vomitoria

Gestart door TeeZee, mrt 31, 2008, 21:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Een vomitorium (latijns) is een doorgang naar de tribunes. De menigte wordt door deze toegangspoorten als het ware in- en uitgespuugd, vandaar de naam. Het betreden van een tribune door een vomitorium is voor mij vergelijkbaar met het beklimmen van de duinen. Ineens is daar de zee in volle glorie. Ineens is daar de heilige groene mat. Bam! Vol in het gezicht. Ik kan er niks aan doen, maar ik heb dat nog elke keer.


Carrow Road, Norwich City, Engeland


Brunton Park, Carlisle United, Engeland


Oakwell Stadium, Barnsley, Engeland

Han

Ik weet niet of deze foto aansluit op de topicinhoud. Ik moest onmiddellijk aan toiletten denken toen ik de titel ls. Stille porceleinen getuigen op de paardenbaan van Doncaster:


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Dit topic krijgt een wel heel erg onverwachte wending.

Het valt me op dat als er een topic geopend wordt over floodlights er meteen veel floodlights geplaatst worden, terwijl dit topic leeg blijft. Ik voel me daar niet ongelukkig over of zo, maar klopt de aanname dat vomitoria weinig gefotografeerd worden?

Herkent iemand mijn gevoel van het betreden van de tribune via een vomitorium?

Han

Citaat van: TeeZee op apr 12, 2008, 09:54:42
Dit topic krijgt een wel heel erg onverwachte wending.

Het valt me op dat als er een topic geopend wordt over floodlights er meteen veel floodlights geplaatst worden, terwijl dit topic leeg blijft. Ik voel me daar niet ongelukkig over of zo, maar klopt de aanname dat vomitoria weinig gefotografeerd worden?

Herkent iemand mijn gevoel van het betreden van de tribune via een vomitorium?

Ik schreef er ooit het volgende over:


CiteerJe eerste interlandwedstrijd . Nederland tegen Zwitserland. 3-1. EK-kwalificatie. Olympisch Stadion. Zwolle-Amsterdam. Vauxhall Victor. Mijn vader had een Engelse auto. Nummerplaat EV-85-04. Blauwe plaat met wit opschrift. Er waren geen snelwegen. Dwars door Hattem, Nunspeet, Harderwijk, Nijkerk, Baarn, Amersfoort.  Brood met pindakaas mee. Ik was acht en huilde nadat ik aan de hand van mijn vader de inwendige trappen van de eretribune met bonkend hart was opgelopen en het volle stadion zag. Het was gewoonweg te overdonderend. Ik herinner mij dat als de dag van gisteren. Is dát de voetbalplek op je ziel?

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

Citaat van: TeeZee op apr 12, 2008, 09:54:42
Het valt me op dat als er een topic geopend wordt over floodlights er meteen veel floodlights geplaatst worden, terwijl dit topic leeg blijft. Ik voel me daar niet ongelukkig over of zo, maar klopt de aanname dat vomitoria weinig gefotografeerd worden?

Voor mij wel, maak daar amper foto's van. Maar ik begrijp de gedachte, als ooit nog eens naar Cambuur gaat moet je dus op Oost gaan zitten.



Antwerpen, de Bosuil

hoevenen lion

Wat een geweldige foto hierboven :).




Celtic Park, Glasgow