Under construction

Gestart door Mach, okt 26, 2007, 16:23:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mach

Stadion ontwikkeling is iets wat ik fantastisch vind en ik ben ook altijd benieuwd naar clubs die een nieuw stadion neer willen zetten of hun huidige drastisch willen aanpakken.

Verschillende projecten zijn in ontwikkeling, zoals bij Barcelone, Liverpool en toch ook AZ. Olympique Marseille schijnt ook mooie plannen te hebben, maar de status daarvan weet ik niet proces, echter de metamorfose die het Velodrome zou moeten ondergaan zijn prachtig.

Ik zie graag hier plannen met betrekking tot nieuwe of te verbouwen stadions gedropt worden. Het liefst met sketches natuurlijk!

Mach

CiteerNew Anfield stadium costs soar 

The projected cost of building Liverpool Football Club's new stadium has rocketed to "at least £400m".
The news of the £150m hike comes from the club's co-owner Tom Hicks, who together with fellow American George Gillett took over the club in March.

The Stanley Park stadium will have a capacity of 60,000 - 15,000 more than Anfield - when it opens, but that could increase to 75,000 in the future.

Plans go before planners at the city council on 5 November.

Mr Hicks said he was not worried about the radically revised figures: "I'm so excited about the new stadium because we'll be able to go do things for the fans we've never been able to do for them.

"Our fans are wonderful and over time we'll be able to give them the amenities, comfort and ease of getting tickets they have never had before."


Tsjonge, ik heb 3 jaar geleden nog eens mensen van Liverpool horen roepen dat het stadion echt niet meer dan 80 mln pond zou hoeven kosten en dat ze daarom echt niet samen met Everton een stadium share nodig hadden en het makkelijk zelf konden betalen. Ik was niet de enige van de aanwezigen die bij die opmerking een lach niet kon onderdrukken...

Liverpool zou veel goedkoper zijn dan Londen en ze zouden slim bouwen... Dan heeft Arsenal het toch een stuk beter aangepakt lijkt het, en die hebben ook nog eens de financiering uiteindelijk goed geregeld met een securisatie deal die naar ik meen een prijs heeft gewonnen voor beste finance deal 2006.

Overigens had ik dit plaatje nog niet gezien, ziet er toch anders uit dan eerdere tekeningen:



Han

Ik heb meerdere interieur- en exterieurfoto's gezien, waarvan ik de bron niet weet, en vind het een verbluffend mooi en gewaagd ontwerp. Het mooiste aspect is dat de Kop geïncorporeerd gaat worden als één tier. Dat gaat indrukwekkend worden.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Gert

Wat ik er tot nu van heb gezien was erg fraai en compleet afwijkend van de meeste nieuwbouw die toch vaak uit één en dezelfde catalogus getrokken lijkt te zijn.
Ook benieuwd waar ze die eventuele uitbreiding van 60 naar 75000 t.z.t. willen realiseren. Ringetje erop lijkt me in dit ontwerp wat lastig.

TeeZee

Oldham Athletic wil Boundary Park gaan herontwikkelen:



stephan1900



brentford heeft ook plannen, gaat om een stadion van 18.000 tot 22.000 zit plaatsen.

TeeZee

CiteerLiverpool chief executive Rick Parry says spiralling costs have forced the club to scale back plans for a futuristic new stadium.
The Reds are still committed to building a new 70,000-capacity ground.

But Parry said the design would be "slightly downgraded" from plans released earlier this year.

"It will be a massive improvement on where we were 12 months ago, if not quite as dramatic as the plans unveiled in the summer," said Parry.

"We are now considering two schemes but the stadium will be a 70,000-seater.

"The new stadium will be a significant improvement on the original plans and a slightly downgraded version of the new ones.

"The single tier Kop remains fundamental to the design and we are not expecting any delays - it should be on schedule for 2011."

The cost for the proposed stadium in Stanley Park was estimated at £400m, but that figure is now set to be reduced.

Kortom, het wordt toch een ovaaltje.

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op dec 17, 2007, 23:49:45
Hoe het ook kan, laat rugbyclub Leicester Tigers zien:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=558617

Ik vind dat nu juist een voorbeeld hoe het niet moet, wat afschuwelijk lelijk.

TeeZee

Ik vind het wel aardig dat ze een ontwerp gemaakt hebben, waarin zowel een modern element (3/4 ovaaltje) als een traditionele tribune terugkomt. Het grootste pluspunt vind ik dat het stadion iets eigens heeft en daardoor direct herkenbaar is.

hgrm

En vooral: het staat midden in de stad, op een steenworp afstand van Filbert Street.
Het wordt natuurlijk nooit zo mooi als het huidige stadion, maar het is beter dan de gebruikelijke meuk.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op dec 18, 2007, 21:10:21Het wordt natuurlijk nooit zo mooi als het huidige stadion, maar het is beter dan de gebruikelijke meuk.
Heb je een foto? Zo ja: Dit moment is een mooi excuus om er eentje te plaatsen.

hgrm

ik maak er ff een nieuw topic van.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Mach

Citaat van: hgrm op dec 17, 2007, 23:49:45
Hoe het ook kan, laat rugbyclub Leicester Tigers zien:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=558617

Mooi stadion hoor! En naar ik begrijp zo'n beetje op dezelfde plek als het oude stadion van ze? (die lag namelijk op steenworp van Filbert Street)

Pieros

Citaat van: Joost op dec 18, 2007, 20:56:59
Citaat van: hgrm op dec 17, 2007, 23:49:45
Hoe het ook kan, laat rugbyclub Leicester Tigers zien:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=558617

Ik vind dat nu juist een voorbeeld hoe het niet moet, wat afschuwelijk lelijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet geweldig vind. Die hoofdtribune is wel mooi, maar de rest is veel te modern.