Week 49 / 01 - 07 dec 2008

Gestart door hoevenen lion, nov 03, 2008, 18:20:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJanneman

Citaat van: Hugo op dec 05, 2008, 10:47:29
Je moet je denken eens gaan omzetten, je woont toch niet meer in Delfzijl (het Grimsby van Nederland)? Je woont in Leeuwarden, Friesland, dat is het middelpunt van de wereld!

Delfzijl, de poort naar Borkum bedoelde u, neehoor, ik kan me de vergelijking goed voorstellen(niet dat ik in Grimsby ben geweest, maar ik heb er wel eens wat informatie over opgezocht om de mogelijkheden met de boot naar Hull te onderzoeken voor een wedstrijd daar).
Het is in Delfzijl troosteloos, maar op de één of andere manier heeft dat wel wat, eindeloze troosteloosheid zoals het uitzicht over het omliggende land en de omliggende zee bij Delfzijl.
Het is haast jammer dat ze het aan het opknappen zijn.

Als ik in Leeuwarden de intercity zonder overstap(yeah!) pak naar Rotterdam, dan voelt dat inderdaad als een verademing, maar als ik diezelfde dag de laatste trein rond 21:30uur terugpak val ik terug in de realiteit dat het me een half uur tot een uur heeft opgeleverd.
En Hugo, was Leeuwarden niet anti-Fries(met die geruststellende gedachte vind ik het prima te verantwoorden naar mijn Groningse vrienden om hier te wonen)?
Als je de vraag negatief beantwoordt krijg ik spontaan last van Oost-Indische blindheid.


Houseman

Een bekende van me kent vrijwel elke viskraam in Noord Nederland. Hij vinkt ze niet eens af aangezien hij ze uit zijn hoofd kent.

Joost

Citaat van: TeeZee op dec 05, 2008, 10:53:22
Dit zal de Heer Graus een onaangename mededeling vinden.
Ach, heeft Dion weer eens zijn mond opengedaan. Zijn vergelijkingen zijn nogal slecht maar hij heeft wel een punt. De enige reden om de nieuwe vestiging naar Eindhoven te verhuizen is vanwege de afstand. Een motief dat in deze digitale tijd geen enkel belang meer heeft.

Hoewel Graus het wel goed voor heeft met de Limburgers is hij als politicus in zijn redevoerigin misschien wel slechter dan George W. Bush.

hgrm

Citaat van: Hugo op dec 05, 2008, 11:06:23
Ik weet zeker dat er mensen zijn die vestigingen van MacDonalds afvinken. Maar dat is dan weer een slechte vergelijking met een frietkot.

Ik ken zoiemand.....

En wat betreft het middelpunt van de wereld: Wat verstaan we onder de "wereld". Is dat een magmabol met daarop een dun laagje steen waarop wij rondstappen? In dat geval bevindt het middelpunt van de wereld zich zo'n 6000 km onder elke willekeurige plaats, dus zelfs Leeuwarden en Maastricht. Gaat het alleen op de oppervlakte van de bolschil, is er geen sprake van een middelpunt, zijnde een plaats waar de som van alle afstanden tot alle andere plaatsen gemeten over het oppervlak (dit wordt een integraal omdat er oneindig veel andere plaatsen zijn) minimaal is.

Houden we rekening met de afplatting van de aarde, dan nog blijven er -op symmetriegronden- meerdere minima over.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: HJanneman op dec 05, 2008, 11:19:01
En Hugo, was Leeuwarden niet anti-Fries(met die geruststellende gedachte vind ik het prima te verantwoorden naar mijn Groningse vrienden om hier te wonen)?
Als je de vraag negatief beantwoordt krijg ik spontaan last van Oost-Indische blindheid.
Er is een groepje mensen die inderdaad die mening hebben, maar dat betekend nog niet dat die mening breed gedragen wordt. Ik ben in ieder geval niet anti-Fries.

Houseman

'k Ben anti-Fries, dat is waar ik voor kies... ;-)

Batflyer

Morgenavond naar FC Twente - Sparta. :)
Weet niet precies waar ik zit, maar als ik die panoramafoto op de site bekijk, denk ik dat het op de tweede ring van de nieuwe tribune is, ter hoogte van de middenlijn.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Ici c est Paris

Citaat van: Hugo op dec 05, 2008, 14:11:08
Er is een groepje mensen die inderdaad die mening hebben, maar dat betekend nog niet dat die mening breed gedragen wordt. Ik ben in ieder geval niet anti-Fries.

Net op Utrecht Centraal kwam ik een groepje van 50 Cambuurfans tegen, waarvan een tweetal 'anti-Friesland ole ole' riep. Werd niet bepaald massaal ondersteund.

hgrm

Citaat van: Hugo op dec 05, 2008, 14:11:08
Er is een groepje mensen die inderdaad die mening hebben, maar dat betekend nog niet dat die mening breed gedragen wordt. Ik ben in ieder geval niet anti-Fries.

Ik kan me wel voorstellen dat Leeuwarden zich wil afzetten tegen de kleffe Knuffelfriezen met hun volkslied, dweilorkest en klomen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op dec 05, 2008, 18:55:55
Ik kan me wel voorstellen dat Leeuwarden zich wil afzetten tegen de kleffe Knuffelfriezen met hun volkslied, dweilorkest en klomen.

Ik wordt er inderdaad ook kotsmisselijk van als ik in Hoerenveen ben, snap nog steeds niet dat alle andere ploegen maar gaan staan voor die boeren-folklore. 

Ooit heeft Leo Beenhakker het een elftal verboden om in de houding te gaan staan maar dat heeft helaas weinig navolging gekregen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Houseman

Waarschijnlijk omdat Feyenoord die wedstrijd toen verloor. :)

Hielke

Pas als de rest van Nederland het volkslied gaat begrijpen en waarderen zie ik genoeg reden er mee te stoppen. Zover is het voorlopig nog niet, getuige ook deze reacties. Gelukkig maar.

Pieros

Citaat van: Hielke op dec 06, 2008, 09:24:56
Pas als de rest van Nederland het volkslied gaat begrijpen en waarderen zie ik genoeg reden er mee te stoppen. Zover is het voorlopig nog niet, getuige ook deze reacties. Gelukkig maar.

Vind ik een rare rede om ermee door te gaan.

Pieros

Citaat van: Ici c est Paris op dec 04, 2008, 21:06:42
Haha, met je middelvinger zeker? :)

Nee, haha. Zal overigens niet zwaaien, ga helaas niet morgen. Ik heb het te druk met het werk.

spons

Citaat van: Houseman op dec 06, 2008, 09:24:00
Waarschijnlijk omdat Feyenoord die wedstrijd toen verloor. :)

nee was toevallig in 1998 de laatste keer dat Feyenoord in Heerenveen won
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen