Week 10: 2 maart t/m 8 maart 2009

Gestart door Vaig, jan 24, 2009, 16:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Breda op mrt 06, 2009, 02:59:32
Zo, hèhè, ik ben thuis! Met dank aan HGRM heb ik een voor NAC onvergetelijke bekeravond kunnen bijwonen. Nu zullen 'we' zondag wel uit vermoeidheid tegen Feyenoord het schip in gaan, maar dit pakken ze ons in elk geval niet meer af.

En waarschijnlijk toch weer teleurgesteld ?

Weer een ongunstige loting die halve finale tegen Twente, was een paar jaar geleden toch ook een halve finale die NAC na strafschoppen verloor ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Een heerlijke bekeravond met een helaas verkeerd resultaat. De eerste helft was ronduit dramatisch van Rodakant. Veel balbezit maar weinig doelgevaar. Volendam scoort de 0-1 uit een hoekschop. Ik vond het er op lijken alsof ze graag corners forceerden, later hoorde ik dat ze er speciaal op hadden getraind.

Na de rust het inmiddels bekende 'changing ends' en eindelijk kwam Roda los. Combinaties, tempo, ik geloofde mijn eigen ogen niet. Yulu-Matondo schiet vanaf even buiten de zestien de gelijkmaker binnen en 7 kansen verder rond de Fauw een mooie aanval af. Het spelbeeld verandert niet en de 3-1 hangt in de lucht. Maar als je 'm zelf niet maakt dan valt hij uiteraard aan de andere kant. Geklungel bij de een nieuwe hoekschop en Platje maakt 2-2. Het laatste kwartier weet Roda nog steeds niet waar het net staat en komt er verlenging.

Dat stormloop op het Volendamse doel heeft zijn fysieke tol heeft geeist wordt dan langzaamaan duidelijk. Kansen blijven er wel komen maar de 2-3 van Platje, een wonderschone goal, kan niet meer worden weggewerkt. Als de vechtlust van de tweede helft kan worden meegenomen naar de wedstrijd tegen FC Utrecht zondag heb ik goede hoop op een mooi resultaat.

Jammer dat we uit de beker liggen, het was Roda's en mijn 37ste bekerwedstrijd sinds de laatste finalewinst. De vier clubs die er nog inzitten gun ik het allemaal wel. Een bekerfinale winnen is het mooiste wat je club kan overkomen.

hgrm

Citaat van: Joost op mrt 06, 2009, 09:17:33
Jammer dat we uit de beker liggen, het was Roda's en mijn 37ste bekerwedstrijd sinds de laatste finalewinst. De vier clubs die er nog inzitten gun ik het allemaal wel. Een bekerfinale winnen is het mooiste wat je club kan overkomen.

Ik vind kampioen worden anders ook wel aardig.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op mrt 06, 2009, 09:21:03
Ik vind kampioen worden anders ook wel aardig.

het winnen van een europacup vond ik ook niet onaardig
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost


TeeZee

Citaat van: hgrm op mrt 06, 2009, 00:53:11In ieder geval een gezellige avond gehad, die dankzij een paal en een blunder van Romero anders afliep dan ik gehoopt had.
Hoe vond je het DSB-stadion en heb je fanatiek meegeklepperd?

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op mrt 06, 2009, 10:30:24
Hoe vond je het DSB-stadion en heb je fanatiek meegeklepperd?

Ik ben er 2x geweest en vind het een aardig stadion, maar het publiek is zo saai! Ziet er op tv ook niet uit, al die makke schaapies die met een klepper op hun handen tikken.

Wat ik in Nederland erg jammer vind is dat de tribunes nagenoeg overal 2 meter van de grond beginnen en een zogenaamde gracht hebben of een snelweg tussen het veld en de tribunes hebben. Mijn persoonlijke keur gaat uit naar stadions als de Vijverberg waar tribunes vanaf het veld beginnen en dicht op het veld zijn.

spons

schandalig trouwens dat een kwartfinale van de beker in kerkrade slechts 4.200 toeschouwwers trekt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: hgrm op mrt 06, 2009, 00:53:11
Zei Rintje R. niet ooit dat de snoepjes voor de kinderen zijn?
Dat was Jan Bos: "de eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen".

Joost

Citaat van: spons op mrt 06, 2009, 11:18:32
schandalig trouwens dat een kwartfinale van de beker in kerkrade slechts 4.200 toeschouwwers trekt

Tsja de kredietcrisis slaat ook hier toe, tegen Lienden waren er nog 6700.


Joost

Een heerlijke middag in het zonnetje vanmiddag. Roda hielp de zon nog een handje door zowel lichtmasten en verwarming aan te doen waarmee ik gelijk het hoogtepunt van de wedstrijd heb verteld. Scheidsrechter Nijhuis leek wel bevangen door de echte zon maar paste zich daarmee wel aan aan het niveau van de twee teams. Utrecht kreeg in de eerste helft een kansje via van der Gun. Na rust was Roda iets beter maar met 0-0 krijgen ze allebei nog een punt teveel.

Ici c est Paris

Citaat van: Joost op mrt 08, 2009, 17:14:28
Een heerlijke middag in het zonnetje vanmiddag. Roda hielp de zon nog een handje door zowel lichtmasten en verwarming aan te doen waarmee ik gelijk het hoogtepunt van de wedstrijd heb verteld. Scheidsrechter Nijhuis leek wel bevangen door de echte zon maar paste zich daarmee wel aan aan het niveau van de twee teams. Utrecht kreeg in de eerste helft een kansje via van der Gun. Na rust was Roda iets beter maar met 0-0 krijgen ze allebei nog een punt teveel.

Klopt. Prachtig stadion heeft Roda, 1 van de mooiste, zo niet het mooiste stadion van wat ik in Nederland gezien heb. Het weer was inderdaad top, en de wedstrijd was vreselijk, maar heb me desondanks niet verveeld.

spons

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 08, 2009, 19:48:09
Klopt. Prachtig stadion heeft Roda, 1 van de mooiste, zo niet het mooiste stadion van wat ik in Nederland gezien heb.

Dan heb je nog niet zoveel gezien in Nederland ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ici c est Paris

Citaat van: spons op mrt 09, 2009, 07:54:01
Dan heb je nog niet zoveel gezien in Nederland ?

Heb ik ook niet. Iets meer dan de helft van de Eredivisie, Jupiler League nog niks.

AthleticHolanda

Citaat van: spons op mrt 09, 2009, 07:54:01
Dan heb je nog niet zoveel gezien in Nederland ?

Heb ze bijna allemaal gezien en van de moderne stadions vind ik die van Roda zeker één van de mooiste.