Clubs in je eigen woonplaats

Gestart door TeeZee, okt 05, 2008, 21:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Excelsior Maassluis ( zaterdag hoofdklasse ), VDL en MSV 71 ( de laatste 2 zijn enkele jaren terug overgestapt van de zondag naar het zaterdagvoetbal en bivakeren momenteel in de 4e klasse )

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Cyclebob

Citaat van: Breda op feb 01, 2011, 17:45:22
Je maakt me nieuwsgierig... om welke verenigingen gaat het?
SVV SMC fuseert in ieder geval niet dit jaar. SVDPW wilde op hun eigen terrein met 20 zitplaatsen blijven. Misschien dat deze club nu fuseert met HBSS.
Bij SVV SMC is er deze week een investeerder binnen komen lopen die op Harga een voetbalacademie wil opstarten en die daarmee ook de club naar een hoger niveau wil brengen. Alle ingedienten zijn volgens hem aanwezig om de oude tijden van SVV te laten herleven. De kop van het AD artikel is dan ook: "SVV SMC naar Topklasse". Overigens het enige niveau waarop ik ze niet heb zien spelen.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Als ze dan ook maar meteen dat SMC weer uit de naam schrappen.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Citaat van: hgrm op feb 09, 2011, 15:27:39
Als ze dan ook maar meteen dat SMC weer uit de naam schrappen.....
Helemaal mee eens! en weer in Rood Groen gaan spelen
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

ðe waan

Dat klinkt bijna te mooi om waarheid te worden.

Bier und Bratwurst

Citaat van: witte leeuw op okt 06, 2008, 12:03:37
Vanaf mijn geboorte t/m mei 2003 heb ik in Beverwijk gewoond. In deze stad bevinden zich 4 amateurclubs:
De Kennemers(West 1 zondag 1e klasse A)
De club van Real Madrid voetballer Rafael van der Vaart. Ieder jaar houdt hij hier zijn jaarlijkse fandag. Een jaar of 10 terug speelde deze club nog in de 4e klasse van de KNVB, maar de laatste jaren heeft het een absolute opmars gemaakt. 2 jaar terug degradeerde het nog naar de 2e klasse, maar daar werden ze meteen weer kampioen en speelt het weer in de 1e klasse zondag.

RKVV DEM(West 1 zondag 2e klasse A)
In de jaren '80 en '90 was dit de club van Beverwijk, maar inmiddels is deze club voorbijgestreefd door 'buurman' de Kennemers. Eind jaren '90 heeft het nog even in de 1e klasse gespeeld, maar inmiddels kwakkelt het alweer een aantal jaren in de 2e klasse. Hier komen o.a. Arhtur Numan vandaan. De afkorting staat voor Door Eendracht Macht.

Jong Hercules(West 1 zaterdag 3e klasse A)
De kleinste club van Beverwijk en een echte zaterdagvereniging. Halverwege jaren '80 heb ik hier zelf nog in de F en E-junioren gevoetbald. Dat ik in de E-junioren voetbalde raakte deze club in verval, vanwege de andere 3 grotere verenigingen. Ze hebben zelfs een groot aantal jaren geen jeugdelftal gehad. Het eerste speelde jarenlang haar wedstrijden in de 5e klasse, maar is de laatste jaren opgeklommen naar de 3e klasse en de club heeft ook weer jeugdteams. Het kan verkeren.

SV Beverwijk(West 1 zondag 5e klasse C)
SV Beverwijk is de club waar Dorus de Vries(keeper Swansea City) vandaan komt. In het verleden was het complex gevestigd naast de Beverwijkse Bazaar, maar sinds 2002 speelt het net als de andere 3 Beverwijkse verenigingen op Sportpark Adrichem. De club is de laatste jaren aardig weggezakt, want nog geen 10 jaar terug kwam de club uit de in de 2e klasse van de KNVB.

Van mei 2003 tot mei 2008 heb ik in Heemskerk gewoond en in dit dorp bivakkeren 2 amateurverenigingen:
ADO '20(zondag hoofdklasse A)
Absoluut de grootste vereniging van het dorp. Jarenlang is het ook de grootste amateurvereniging van Nederland geweest. Op één seizoen na speelt het ook al weer een groot aantal jaren in de hoofdklasse zondag. De wedstrijden worden afgewerkt op Sportpark de Vlotter.

ODIN '59(zaterdag 1e klasse A)
De club speelde jarenlang in de lagere klassen van het amateurvoetbal, maar net als de Beverwijkse vereniging de Kennemers heeft het de laatste jaren een ware opmars gemaakt en komen ze alweer een paar seizoenen uit in de 1e klasse, maar dan van de zaterdag. Complex van deze vereniging is gevestigd naast kasteel Assumburg.

Sinds mei 2008 woon ik in Almelo en deze stad herbergt de volgende clubs:
Betaald voetbal:
Heracles(eredivisie)

amateurverenigingen:
AVC La Première
De Rietvogels
AV Heracles
AVC Luctor et Emergo
DVO
SV Almelo

Volgens mij komen al deze clubs uit in de lagere regionen van het amateurvoetbal.
Je mist er nog een paar bij de clubs uit Almelo.
PH Almelo
MVV'29 (Maria Parochie)
Oranje Nassau Almelo

Verdwenen clubs

VABO
PSV'67
Het ene stadion is het andere niet!

Verwijderd lid

Sinds tien jaar woon ik in Veenendaal, we hebben hier zeven voetbalclubs:

ZATERDAG
GVVV --> Hoofdklasse B
DOVO --> 1A
De Merino's --> 1A
VRC --> 2B
sv Panter --> 4F

ZONDAG:
v.v. Veenendaal --> 5G
sv Unitas '48 --> uit competitie genomen wegens wangedrag

Gerrit-Jan

#52
Toch maar eens even een lijstje gemaakt van de voetbalclubs in Enschede. Het zijn er aardig wat, misschien wel de meeste amateurclubs per plaats in Nederland?

Betaald voetbal:
FC Twente

Zondag:
Rigtersbleek (HC) (minuut lopen vanaf huis)
SC Enschede (1E)
Glanerbrug (2J) (Glanerbrug = gemeente Enschede)
Victoria '28 (3A)
Vogido (3A)
De Tubanters (3A)
TVV (3A)
Eilermark (3A) (Glanerbrug = gemeente Enschede)
Avanti Wilskracht (3A) (Glanerbrug = gemeente Enschede)

Mediterraneo (4A)
Vosta (4A)
Enschedese Boys (4A)
FC het centrum (4A)
EMOS (5A)
UDI (5A)
Phenix (5A)
LSV Lonneker (5A) (Lonneker = gemeente Enschede)
BSC Unisson (5B) (Boekelo = gemeente Enschede)

SVV '91 (6B)

Zaterdag:
Sparta Enschede (2H)
Drienerlo (3D) (hier voetbal ik zelf)
Sportlust Glanerbrug (3D) (Glanerbrug = gemeente Enschede)
Achilles Enschede (4F)
PW 1885 (4F)
Zuid Eschmarke (4F) (dit seizoen voor het eerst op zaterdag)



Bier und Bratwurst

Citaat van: Gerrit-Jan op feb 12, 2011, 00:46:16
Toch maar eens even een lijstje gemaakt van de voetbalclubs in Enschede. Het zijn er aardig wat, misschien wel de meeste amateurclubs per plaats in Nederland?

Betaald voetbal:
FC Twente

Zondag:
Rigtersbleek (HC) (minuut lopen vanaf huis)
SC Enschede (1E)
Glanerbrug (2J) (Glanerbrug = gemeente Enschede)
Victoria '28 (3A)
Vogido (3A)
De Tubanters (3A)
TVV (3A)
Eilermark (3A) (Glanerbrug = gemeente Enschede)
Avanti Wilskracht (3A) (Glanerbrug = gemeente Enschede)

Mediterraneo (4A)
Vosta (4A)
Enschedese Boys (4A)
FC het centrum (4A)
EMOS (5A)
UDI (5A)
Phenix (5A)
LSV Lonneker (5A) (Lonneker = gemeente Enschede)
BSC Unisson (5B) (Boekelo = gemeente Enschede)

SVV '91 (6B)

Zaterdag:
Sparta Enschede (2H)
Drienerlo (3D) (hier voetbal ik zelf)
Sportlust Glanerbrug (3D) (Glanerbrug = gemeente Enschede)
Achilles Enschede (4F)
PW 1885 (4F)
Zuid Eschmarke (4F) (dit seizoen voor het eerst op zaterdag)

Ben je soms student (Drienerlo)?
Het ene stadion is het andere niet!

betonrot

#54
Met ~ 20 zitten we in de gemeente Sittard-Geleen ook niet slecht.
Voor de duidelijkheid : Sittard en Geleen hebben samen zo'n 80.000 inwoners van de in totaal 94.000 inwoners in de hele gemeente.

Er wordt nog wel eens wat gezegd over strategische ligging enzo...



Fortuna Sittard

FC Geleen Zuid (geleen)
FC Heidebloem (geleen)
RKFC Lindenheuvel (geleen)
SVM (munstergeleen = gemeente sittard-geleen
OVCS (sittard)
VV Sanderbout (sittard)
VV Sittard (sittard)
VV Limbricht (Limbricht = gemeente sittard-geleen)
DVO (sittard)
Almania (sittard)
SSOC (sittard)
Centrum Boys (sittard)
SVE Einighausen (Einighausen = gemeente sittard-geleen)
GVCG Guttecoven (Guttecoven = gemeente sittard-geleen)
RKVV Obbicht (Obbicht = gemeente sittard-geleen)
Armada (Grevenbicht = gemeente sittard-geleen)
VV Born (born = gemeente sittard-geleen)
RKVV Buchten (buchten = gemeente sittard-geleen)
VV Holtum (Holtum = gemeente sittard-geleen)

Joost

Holtum en Buchten heten nu samen HBC '09. Spelen op het oude terrein van Buchten, dat tegen Holtum aan ligt. Het veld van Holtum ligt er nog vrijwel onaangetast.

ðe waan

Geboortedorp Haaksbergen:

HSC'21 (1921, Hoofdklasse zondag, sinds begin jaren tachtig de best presterende club van het dorp, na in de decennia daarvoor vaak te hebben gestreden om de hegemonie met overbuurman vv Haaksbergen)
Bon Boys (1934, 4e klasse zondag, vroeger Bonifatius Boys naar de parochie waartoe de club behoorde)
vv Haaksbergen (1903, 4e klasse zaterdag, de oudste club van het dorp heeft het heel moeilijk, in de jaren zeventig nog hoofdklasser, maar daarna helemaal ingestort, twee jaar geleden overgestapt naar de zaterdag, maar ook daar staan ze weer helemaal onderaan in de laagste afdeling.)
Buurse (5e klasse zondag, uit het kerkdorp Buurse)
Hoeve Vooruit (6e klasse zondag, uit het kerkdorp Sint Isidorushoeve)

Woonplaats Apeldoorn:

AGOVV (1913, eerste divisie)
CSV Apeldoorn (1946, Topklasse zaterdag)
WSV (1919, 1e klasse zondag)
Albatross (1919, 1e klasse zondag, eigenlijk uit Ugchelen, maar dat is officieel geen dorp meer, maar een wijk. Alleen moet je dat daar niet zeggen)
AGOVV (1913, 2e klasse zondag, de amateurtak, nog zonder puntverlies bovenaan)
Columbia (1919, 2e klasse zondag, de herkomst van de clubnaam is voor mij nog altijd een raadsel)
Groen Wit'62 (1962, 3e klasse zondag)
Robur et Velocitas (1882, 3e klasse zondag, de "oude dame" van het Apeldoorns voetbal)
ZVV'56 (1956, 3e klasse zondag)
TKA (1980,4e klasse zondag, Turkse Kracht Apeldoorn)
Victoria Boys (1945, 5e klasse zondag, fusie tussen Orion en Ratti)
SV Orderbos (2002, 5e klasse zondag, fusie tussen Brink & Orden, PTT Apeldoorn en OBV)
Apeldoornse Boys (1918, 5e klasse zondag, in de jaren negentig nog op de rand van de hoofdklasse)
Alexandria (1920, 5e klasse zondag, scheenbeschermers meenemen noodzakelijk)

En de dorpen
Elspeet (zaterdag 3e klasse, uit het zwaar gereformeerde Elspeet)
Prins Bernhard (zaterdag 4e klasse, uit het al even zwaar gereformeerde Uddel)
Klarenbeek (1932, 4e klasse zondag, velden lopen precies over de gemeentegrens van Apeldoorn en Voorst. hadden ook altijd een standaardteam op zterdag, maar nu kennelijk niet meer.)
Beekbergen (1930, zondag 4e klasse)
Loenermark (1928, zondag 4e klasse, Loenen)
WWNA (1920, 5e klasse zondag, Wenum Wiesel Noord Apeldoorn, Wenum en Wiesel zijn twee buurtschapjes)
Beatrix (1945, Hoenderloo, tot voor kort zondag 6e klasse, maar heeft nu geen elftal meer in de standaardklasse)

Sebastiaan_W

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 11, 2011, 18:38:18

Je mist er nog een paar bij de clubs uit Almelo.
PH Almelo
MVV'29 (Maria Parochie)
Oranje Nassau Almelo

Verdwenen clubs

VABO
PSV'67

Tsja.... woon ook nog niet zo lang in Almelo. Top dat je het hebt aangevuld.

Volgens mij heeft mijn schoonvader bij VABO gevoetbald.

ðe waan

Voor Alle Boeren Ontspanning. Ja ja...

Joost

ik heb alle clubs uit (Zuid) Limburg die KNVB voetbal hebben gespeeld goed in kaart. Ook vergane clubs als De Sportieve Ster en De Rappe Klomp (beide uit Heerlen) ken ik wel. Maar wat er in de Limburgse Bond speelde was meestal een groot raadsel. Toevallig kwam ik er vandaag achter het Limburgs Dagblad rond oorlogstijd te bezoeken is op de site van de KB. En daar staan allerlei uitslagen van clubs waarvan ik het bestaan nooit had vermoed! Miniscule dorpen als Trintelen (150 inwoners), Wolfhaag (160 inwoners) hebben ooit een eigen club gehad.