Hoofdmenu

Bulgarije

Gestart door Peenvogel, jan 12, 2010, 11:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peenvogel

Tijdens de wedstrijd van Feyenoord tegen Lokomotiv Sofia. Die werd gespeeld in het stadion van CSKA sofia.



Het monument van het Sovjetleger met op de achtergrond de lichtmasten van het Vasil Levski stadion.



De buitenkant van het Vasil Levski stadion. Daar was 's avonds een concert.



















Schitterend dat cyrillische lettertype. Eindstand 2-2



Een dag later naar het stadion van Lokomotiv geweest om te kijken waarom er daar niet gespeeld kon worden.



Vandaar, er zitten geen lampen in de lichtmasten.







Sporthal in het stadion.







Joost

Viel het ijzeren gordijn toen ze het stadion van Lokomotiv half af hadden?

FC_Emmen

Vanaf 8 augustus ben ik paar dagen in Bulgarije. Iemand ervaring met wedstrijd bezoek daar, en dan met name van Tsjerno More Varna?
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Sebastiaan_W

Citaat van: FC_Emmen op jul 30, 2013, 20:04:40
Vanaf 8 augustus ben ik paar dagen in Bulgarije. Iemand ervaring met wedstrijd bezoek daar, en dan met name van Tsjerno More Varna?

Ben in 2001 bij Spartak Varna geweest en in 2006 bij Levski. Kaartjes kon ik op de dag van de wedstrijd kopen.

cafebac

Iemand enig idee wat er in Bulgarije aan de hand is?
Afgelopen zomer CSKA en Lokomotiv uit competitie genomen en teruggezet naar 3e niveau. Lokomotiv doet daar inmiddels niet meer aan mee en CSKA heeft na 27 wedstrijden tot nu toe alles gewonnen. In de selectie overigens Hazurov die ik nog bij Lierse zag ballen een paar jaar terug. In de hoogste divisie is Litex Lovech uit competitie genomen gedurende(?) dit seizoen.

Dat het voetbal daar ernstig ziek is zag ik er al toen ik er een paar jaar terug was maar is de bond nu met een serieuze opschoonactie bezig of hoe moet ik dit zien?

Nort

Citaat van: cafebac op apr 25, 2016, 19:20:22
Iemand enig idee wat er in Bulgarije aan de hand is?
Afgelopen zomer CSKA en Lokomotiv uit competitie genomen en teruggezet naar 3e niveau. Lokomotiv doet daar inmiddels niet meer aan mee en CSKA heeft na 27 wedstrijden tot nu toe alles gewonnen. In de selectie overigens Hazurov die ik nog bij Lierse zag ballen een paar jaar terug. In de hoogste divisie is Litex Lovech uit competitie genomen gedurende(?) dit seizoen.

Dat het voetbal daar ernstig ziek is zag ik er al toen ik er een paar jaar terug was maar is de bond nu met een serieuze opschoonactie bezig of hoe moet ik dit zien?

Dit stuk kwam ik pas tegen over CSKA Sofia. Hoe het voor de rest zit, weet ik niet.

http://futbolgrad.com/long-sad-demise-cska-sofia/

AthleticHolanda

#6
Wat betreft Litex Lovech las ik onlangs het volgende.

Citaat van: bulgarian-football.comNotes
  - On 16 December 2015 Litex (Lovech) is relegated from "A" FG due to the team leaving the field in their round 20 match against Levski (Sofia). On 21 December 2015 the Appeals commission of the BFU confirms the decision that the Disciplinary commission took on 16 December. A decision of the On 22 January 2016, following two meetings of the Executive Committee of the BFU and one of a specially appointed by the EC commission on the mater, all of which fail to produce any results; the Sports-technical commission annuls all of Litex' matches up to this point. Its opponents until the end of the season bye.

En wat betreft Loko

Citaat van: bulgrian-football.com- On 19 August 2015 Lokomotiv (Sofia) is deducted 3 points for a no-show without an excusable reason for its round 2 match against Pirin (Gotse Delchev).
- On 24 August 2015 Lokomotiv (Sofia) is excluded from the group for a second no-show without an excusable reason. All its result up to this point are cancelled and its opponents until the end of the season bye.

De Twaalfde Man

Zaterdag naar de derby van Sofia, tussen Levski en CSKA. Verder ook nog het plan om een beetje te groundhoppen tussen al die mooie Oostblok stadions.

Stadion Georgi Asparuhov - Levski Sofia
Stadion Bâlgarska Armija - CSKA Sofia
Stadion Slavija - Slavia Sofia
Stadion Lokomotiv - Lokomotiv Sofia
Stadion Akademik (Festivalna) - Akademik Sofia
En dan natuurlijk nog Vasil Levski stadion.

Zijn er dan nog stadions/lost grounds in de stad die ik nog gemist heb en absoluut moet bezoeken?










De publiekswissel

Citaat van: De Twaalfde Man op feb 28, 2017, 09:46:26
Zaterdag naar de derby van Sofia, tussen Levski en CSKA. Verder ook nog het plan om een beetje te groundhoppen tussen al die mooie Oostblok stadions.

Stadion Georgi Asparuhov - Levski Sofia
Stadion Bâlgarska Armija - CSKA Sofia
Stadion Slavija - Slavia Sofia
Stadion Lokomotiv - Lokomotiv Sofia
Stadion Akademik (Festivalna) - Akademik Sofia
En dan natuurlijk nog Vasil Levski stadion.

Zijn er dan nog stadions/lost grounds in de stad die ik nog gemist heb en absoluut moet bezoeken?

Lijkt mij voldoende als ik dat lijstje zo zie. ;-) Kan je Bar Hambara aanraden. Een pub met alleen kaarslichten en stro op de vloer. Heel geinig om die te bezoeken. Zit op loopafstand tussen het centrum en Vasil Levski stadion.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

De Twaalfde Man

Citaat van: De publiekswissel op feb 28, 2017, 10:57:15
Lijkt mij voldoende als ik dat lijstje zo zie. ;-) Kan je Bar Hambara.

Ziet er ontzettend romantisch uit hahaha. Dank je voor de tip!

Sander Wesdijk

Heb een geweldige tijd gehad in Sofia, Bulgarije. Hoogtepunt van het weekend was de Eternal derby tussen Levski Sofia en CSKA Sofia. De sfeer tijdens de wedstrijd was fenomenaal en uiteindelijk ging Levski Sofia met de overwinning naar huis. Volledig verslag is te lezen via onderstaande link of bekijk de video die ik heb gemaakt over de Eternal Derby.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=r0Yhj6_a4Zg
Verslag: http://www.sanderwesdijk.com/levski-sofia---cska-sofia.html

Bezochte wedstrijden
Levski Sofia - CSKA Sofia: 2 - 1
Slavia Sofia - Neftochimic Burgas: 0 - 3
Septemvri Sofia - Lokomotiv Sofia 1 - 1