Hoofdmenu

Courtisanewicht

Gestart door Breda, jul 06, 2009, 23:48:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Breda op jul 08, 2009, 23:28:56
Ik berg mijn moraliserende lerarenvinger voorlopig maar weer op - zij het onder protest.

Dat is nergens voor nodig.

Maar over moraliserende vinger gesproken, je bent leraar en hebt ongetwijfeld tegenwoordig ook wel minstens 1 of meerdere turkse leerlingen in de klas. Nu je binnenkort naar Armenie gaat lijkt me dat een mooie gelegenheid om de genocide door de turken ter sprake te brengen en er moraliserend op wijzen dat het absoluut ongepast is om deze te ontkennen.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

Citaat van: Hielke op jul 09, 2009, 08:25:21
Op het Heerenveen-forum ben ik beheerder en kan ik dus posts van anderen aanpassen. De woorden '020' en 'jodenstreek' zou ik op ons eigen forum wegcensureren. Juist omdat de grens zo arbitrair is. Als iedereen, zeker op een clubforum, de gelegenheid krijgt om eigen omschrijvingen op andere clubs los te laten, dan krijg je een glijdende schaal. Dat is voor het niveau van zo'n forum slecht c.q. dodelijk. 

De Groningse spelling van Heerenveen, met een o, vind ik hier ook onder vallen. Dat moge duidelijk zijn.

The delicate art of balancing.

Ik probeer mij er een voorstelling van te maken dat bij een regisserende ingreep op een kleinschalig forum van deze signatuur sprake zou zijn geweest van 'overacting'; en dat belanghebbende leden langs geheel natuurlijke weg onderling kans zien de door jou aangehaalde glijdende schaal te voorkomen.

Naar mijn bescheiden mening gaat jouw 'aanhaling' over clubfora op dat punt mank. Ik vermoed dat op een laagdrempelig 'open forum' grotere behoefte is aan regie en correctie omdat in mindere mate sprake is van zelfreinigend vermogen; iets waarmee afzender spons ongetwijfeld wél behept is. Er is voor spons namelijk geen enkele aanleiding om nog langer het woord jodenstreek of de term 020 te gebruiken als hij leest dat de onthouding ervan als respect- en tactvol wordt ervaren.







Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

Ik ben het volkomen met je eens, Han. Mijn opmerking was ook niet bedoeld om de administrators hier aan te zetten tot forumcensuur (als dat al nodig zou zijn), al komt-ie misschien wel zo over.

Het kwetst mij absoluut niet, maar het stoort me wel. Ik zou zelf niet actief willen zijn op een forum waar iedereen het heeft over de joden, de kakkerlakken, Hoerenveen, de homo's uit Breda, etc. Kom op zeg.

spons

Citaat van: Han op jul 09, 2009, 11:29:54
Er is voor spons namelijk geen enkele aanleiding om nog langer het woord jodenstreek of de term 020 te gebruiken als hij leest dat de onthouding ervan als respect- en tactvol wordt ervaren.




Ik zal me geheel aan de wens van de overige forumleden conformeren.

Heb met het gebruik van 1 verkeerd woord met de doelstelling om de laaghartige manier van zaken doen van Ajax ( valt niet mee hoor om het niet anders te noemen hoor ) in het  geval van Ellia ( want dat blijft het in mijn ogen natuurlijk nog steeds ) wel wat los gemaakt geloof ik.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Zo werkt het natuurlijk ook. Ook al vind je zelf een uitdrukkingswijze niet ongepast, als je weet dat anderen er wel problemen mee hebben, getuigt het van goed fatsoen om je verder anders uit te drukken. Laten we dat hier ook vooral zo houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen