Bury, Blackpool, Barrow & Edinburgh

Gestart door Joost, okt 17, 2008, 16:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Onze vakantie begon vrijdags. Na ons werk gingen we richting Schiphol om daar het vliegtuig te nemen naar Liverpool en daar te overnachten. Een dag later was Bury de bestemming. Ik was er deze zomer al geweest maar nu speelde Exeter City er en kon ik fijn de hoofdtribune op de foto zetten. De bagage werd afgeleverd bij de supportersbus zodat we daar geen last meer van hadden.

Bury staat dit seizoen mee bovenaan ondanks dat manager Alan Knil maar een heel klein aantal aanpassingen heeft gedaan in de zomer. De belangrijkste was misschien wel het niet verkopen van spits Andy Bishop. Hij scoorde vorig jaar in de FA Cup First round wedstrijd tussen Bury en Exeter ook de enige goal. Toch is het de laatste weken niet allemaal super bij the Shakers. Tegen medekoploper Wycombe werd het thuis 0-0 en in Aldershot werd in de laatste twintig minuten een 0-3 voorsprong weggeven. Exeter City is momenteel het succesverhaal van Paul Tisdale. In de juli 2007 vertrok Alex Inglethorpe als manager van de Grecians en werd hoofd jeugdopleidingen bij Tottenham Hotspur. Technisch directeur Steve Perryman, oud-Spurs, en Denise Watts voorzitster van de club in naam van de Trust namen toen de beslissing om de onbekende Paul Tisdale het vertrouwen te geven. Tisdale is oud speler van Exeter, al is het maar een paar maanden, en leidde Team Bath naar diverse promoties en een FA Cup First round. Waar andere managers niet in slaagden lukte Tisdale wel. Exeter kwalificeerde zich voor de play-offs maar verloor de finale van Morecambe. Deze zomer was het wel raak, Torquay United en Cambridge United werden overwonnen in de play-offs en samen met Aldershot keerde Exeter City terug in de Football League. Om uit de Conference te promoveren moet je tegenwoordig een zeer aardig elftal hebben. De bovenste helft van de Conference zou zonder problemen erin blijven in League Two en in Exeter werd middenmoot verwacht. Na een twijfelende start is de weg naar boven inmiddels gevonden. Het voetbal is geen kick en rush maar verzorgd combinatiespel, in het begin leverde dit wel applaus maar weinig goals op. In de afgelopen twee wedstrijden werd gelukkig ook het doel gevonden. Eerst werd Macclesfield met 1-4 in de pan gehakt en vorig weekende stond Gillingham nog voor rust op een onoverbrugbare 3-0 achterstand. Bury v Exeter was dus een wedstrijd tussen twee van de betere teams in de divisie. In de historie tussen beide teams valt op dat Exeter slechts eenmaal won in Bury. Dat was de allereerste ontmoeting in 1931 in de FA Cup.

347 fans hadden de lange reis naar Bury gemaakt en zagen dat Paul Tisdale zijn elftal op een plaats had gewijzigd. Marcus Stewart had de griep en werd vervanger door Jack Obersteller. Verder de vertrouwde elf. Jones in het doel, achterin Moxey, Seabourne, Taylor en Tully. Een driehoek op het middenveld met Edwards en Gill achter Harley en voorin Stansfield als diepe spits en Obersteller en Logan die vanaf de zijkanten moeten helpen.
Exeter begon prima, kreeg de eerste kansjes en dat resulteerde in een vroege 0-1. Obersteller zette voor vanaf links, Stansfield kopte door en bij de tweede paal kwam Logan voor zijn bewaker en werkte de bal in het doel. Bury was wakker en probeerde aan te vallen maar Exeter stond goed achterin en de Shakers kwamen er nauwelijks doorheen. De fans van Bury werden na een half uur wakker en begon eindelijk eens wat lawaai te maken. Ze vermaakten zich uitstekend en gingen zelfs door tijdens de rust. Na de rust begon Bury echt aan te dringen en werd Exeter teruggedrongen. De vier achterin speelde echter fantastisch en de kleine kansjes van Bury werden niet benut of Jones stond in de weg. Na 94 bloedstollende minuten konden we eindelijk juichen en was het afgelopen.

De bagage werd opgehaald en het station opgezocht om de bus naar Bolton te nemen. Twee en een half uur later waren we in het hotel in Windermere waar we tot donderdag zouden blijven.
















The Magician

Op maandag stond Blackpool op het programma. Niet de voetbalclub maar de boulevard en het pretpark. Wie ooit Rollercoaster Tycoon 2 heeft gespeeld kent het wel: Blackpool Pleasure Beach. Wat het pretpark anders maakt dan die in Nederland, België of Duitsland is dat BPP altijd vrije toegang heeft gehad en dat je betaalde voor de attracties. Sinds enkele maanden is dit omgezet en koop je een polsbandje met barcode en kun je overal in voor 1 prijs. Bij de ingang van de attracties moet je het bandje scannen.
Het was maandag en geen vakantie dus we hadden bijna het rijk alleen. De langste wachtrij was 5 minuten en het weer schitterend. In BPP vind je vele attracties die ook in Rollercoaster Tycoon zitten. Zo ongeveer alle attracties die in RTC als basisontwerp zitten kun je dus echt beleven. Het viel wel op dat er ontzettend veel gesponsorde attracties waren. De gigantische achtbaan heet de Pepsi Max Big One en verder heb je onder andere de Irn-Bru Revolution, M&M's monorail en Tetley's Teacups. De Big One is 65 meter hoog en van daaraf heb je een schitterend uitzicht over de boulevard en kun je ook het stadion zien liggen. Foto's maken was geen optie als je weet dat je 3 seconden later weer 50 meter lager bent.
Het was het meest chaotische pretpark waar ik ooit geweest was en alle ruimte is benut om maar achtbanen neer te zetten die er af en toe uit zien alsof ze zo gaan instorten. Desondanks een erg leuk park. De enige attractie waar ik alleen nooit meer in zou gaan is de Valhalla. In 'continental' wildwaterbanen kun je nat worden maar is dat vaak toeval en een beetje. In dit ding was alles donker en leuk opgezet maar ga je driemaal onder een douche door en kom je doorweekt weer naar buiten.










De boulevard zelf is heerlijk fout. Op zoek naar een redelijk restaurant kwamen we uiteindelijk bij de McDonalds. Het was de enige zaak in de hele omtrek van de boulevard waarvan ik niet dacht direct dood neer te vallen als ik er iets zou eten.






Blackpool Tower




Dinsdags was het weer erg slecht en hoopten we dat in Barrow-in-Furness aan de kust het iets beter was. De kamikazerit met het busje van een half uur was enger dan alle achtbanen een dag eerder en we waren blij levend aangekomen te zijn. In Barrow was het weer nog slechter en bezochten we alleen heel even het stadion van de voetbalclub en dat van de rugbyclub. Ook het centrum stelde weinig voor zodat we de rest van de middag lekker in de pub hebben gezeten.




























Op woensdag gingen we naar Edinburgh. Ook hier geen voetbalprogramma maar de stad bezichtigen. Een fantastische stad die veel meer te bieden heeft dan alleen Easter Road, Tynecastle, Murrayfield en Meadowbank Stadium.


Links New Town, rechts Old Town


Calton Hill




Murrayfield


Meadowbank Stadium


Princess Street


Easter Road




Edinburgh Castle


Han

CiteerHet centrum van Barrow stelde weinig voor
Je bent dus in een pub gaan zitten. Je hebt verzuimd om vanaf het centrum de paardentramroute heuvel op te nemen naar de oude ground van Barrow, nl Strawberry Ground. Het nabijgelegen en nog steeds bestaande Strawberry Hotel werd gebruikt voor teambesprekingen, de pre-match lunch en als omkleedruimte.

Om de Strawberry Ground te kunnen bereiken werden stoomtrams ingezet om de massa te kunnen voeren. De route van het centrum verliep heuvelopwaarts en niet zelden gaven die trams er ter hoogte van East Mount, een vervaarlijke helling, de brui aan. Iedereen stapte uit om de stoomtram omhoog te duwen om vervolgens ter hoogte van het Strawberry Hotel weer in te stappen.

Proleet dat je bent.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op okt 17, 2008, 17:41:54
Je bent dus in een pub gaan zitten. Je hebt verzuimd om vanaf het centrum de paardentramroute heuvel op te nemen naar de oude ground van Barrow, nl Strawberry Ground. Het nabijgelegen en nog steeds bestaande Strawberry Hotel werd gebruikt voor teambesprekingen, de pre-match lunch en als omkleedruimte.

Om de Strawberry Ground te kunnen bereiken werden stoomtrams ingezet om de massa te kunnen voeren. De route van het centrum verliep heuvelopwaarts en niet zelden gaven die trams er ter hoogte van East Mount, een vervaarlijke helling, de brui aan. Iedereen stapte uit om de stoomtram omhoog te duwen om vervolgens ter hoogte van het Strawberry Hotel weer in te stappen.

Proleet dat je bent.
Dat is een verhaal dat ik niet kende. Sowieso staat Barrow nog op de verlanglijst om ooit eens bij een wedstrijd te zien, dan kan ik daar eens naar gaan kijken. De regen kwam met bakken naar beneden en nadat ik mijn vriendin al naar Holker Street en het Tiny Toes Stadium had gesleept was de warmte van de pub wel erg aangenaam. Bestaat de Strawberry Ground nog? Ik zie namelijk op Google Earth een voetbalveld vlakbij het Strawberry Hotel.

Sebastiaan_W

Heb je in Blackpool niet eens de discobal op de foto gezet en was de blackpool illuminations niet aan de gang?

Ici c est Paris

Wie heeft die mislukte Eiffeltoren daar in Blackpool gezet?

Barrow, mooi, ik kan me eens een FA Cup wedstrijd van Barrow herinneren waarbij de zeewind zo hard was, dat alle hoge ballen letterlijk weer terugkwamen.

Mooie stad dat Edinburgh, zo te zien.

TeeZee

Mijn netvliezen worden verwend vanavond. Heel mooi. Barrow sprak al tot de verbeelding en dit verslag zet de speekselklieren in werking. Over Edinburgh heb ik al zovaak lyrisch gesproken dat ik me dit keer zal inhouden.

Wat vind jouw vriendin nou eigenlijk van jouw stadionobsessie?

Heeft Bury driehoekige cornervlaggen? Ik hoop van wel, want ze hebben dat privilege. Helaas zijn er veel oud-FA Cup winnaars die niks doen met dat voorrecht.

Han

Citaat van: Joost op okt 17, 2008, 17:58:25
Bestaat de Strawberry Ground nog? Ik zie namelijk op Google Earth een voetbalveld vlakbij het Strawberry Hotel.
Dat klopt; het is in gebruik door één van de lokale rugbyclubs.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hugo

Dat Barrow ziet er leuk uit, ik heb nu al zin om in het Strawberry Hotel een pint te gaan drinken. Zowel de rugby- als de footballground zien er leuk uit. Tims'92 heeft onlangs op 1 dag in beide grounds een wedstrijd gezien. Das ook leuk.

Sebastiaan_W

Oefff.... net uit bed en zit meteen te genieten van de (foto)verslagen van Han en Hugo. Kon het niet laten om ook nog eens naar de prachtige foto's van Edinburgh te kijken.

Wat Hugo gisteravond had, dat heb ik nu. Mijn netvliezen worden verwend!!!

Hugo

Citaat van: witte leeuw op okt 18, 2008, 07:16:24
Wat Hugo gisteravond had, dat heb ik nu. Mijn netvliezen worden verwend!!!

Net wakker zeker? Dat was TeeZee zijn commentaar.

Joost

Citaat van: TeeZee op okt 17, 2008, 19:51:33
Mijn netvliezen worden verwend vanavond. Heel mooi. Barrow sprak al tot de verbeelding en dit verslag zet de speekselklieren in werking. Over Edinburgh heb ik al zovaak lyrisch gesproken dat ik me dit keer zal inhouden.

Wat vind jouw vriendin nou eigenlijk van jouw stadionobsessie?

Heeft Bury driehoekige cornervlaggen? Ik hoop van wel, want ze hebben dat privilege. Helaas zijn er veel oud-FA Cup winnaars die niks doen met dat voorrecht.

ZOlang ik het niet overdrijf vind ze het niet erg. Mijn voorstel om de herfstvakantie in Engeland te besteden werd door aangevuld met de opmerking dat ze dan ook wel eens een votbalwedstrijd daar wilde zien. Bury v Exeter vond ze daarnaast ook heel leuk en het stadion voldeed aan haar definitie van een stadion. Daarnaast heb ik haar alleen in Barrow verveeld met een kort bezoekje aan een stadion. Ieder zijn hobby's zullen we maar zeggen, zij was gisteravond Marco Borsato in het Gelredome en gaat graag naar musicals. Twee dingen waar je mij nooit zult aantreffen.

Bij Bury helaas geen driehoekige vlaggetjes.

Sebastiaan_W

Citaat van: Hugo op okt 18, 2008, 09:38:39
Net wakker zeker? Dat was TeeZee zijn commentaar.

Excuses, ik was inderdaad net wakker dat ik dat typte.

HJanneman

Leuk verslag, en het deed me direct aan mijn eigen situatie denken.
Mijn vriendin studeert Engels(ja, het is de bedoeling dat we zo'n onderwijskoppel worden) en heeft dus de nodige interesse voor Groot-Brittannië, en we zouden dan dus ook zeker wat culturele dingen gaan doen op onze reis(een foute badplaats bezoeken als Blackpool lijkt ons ook heel leuk) en voor mij een wedstrijd meepakken, daar.