Verlanglijst/vooruitzicht 2017-2018

Gestart door De Twaalfde Man, mei 18, 2017, 15:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Jehoentelaar op mei 31, 2017, 14:03:58
Absoluut niet.

Sorry maar ik ga toch op een thuistribune zitten :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Op mijn wensenlijstje is een weekend waarin 1860 en Bayern Munchen thuisspelen toegevoegd. Dat kan natuurlijk alleen maar wanneer ze niet in hetzelfde stadion spelen.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op jun 01, 2017, 08:02:51
Op mijn wensenlijstje is een weekend waarin 1860 en Bayern Munchen thuisspelen toegevoegd. Dat kan natuurlijk alleen maar wanneer ze niet in hetzelfde stadion spelen.
Bayern Munchen II en 1860 II spelen hun wedstrijden in het stadion 'an der Grünwalder Straße' (al degradeert 1860 II nu volgens mij ook, vanwege de degradatie van het eerste team), dus dat is anders ook nog een goede optie. De Allianz arena vond ik overigens ontzettend tegenvallen.

hgrm

Klopt, 1860 II speelt volgend seizoen in de Bayernliga. Of ze dan nog in het Grünwalder Stadion spelen is de vraag en zal afhangen van waar het eerste gaat spelen.

En dat laatste zal nog een probleem worden. In de 2. Bundesliga trok 1860 gemiddeld bijna 26000 toeschouwers. Degradatie zal ze een procent of 25 kosten, dus dan zitten ze nog steeds rond de 20000. Dat lijkt me te weinig om de Allianz Arena; dat kost waarschijnlijk alleen maar geld. Maar het past ook niet in de Grünwalder Strasse. En iets er tussenin is er in München niet.

Hier komt bij dat de geldschieter van de club (die rare dingen doet en zegt) liever vandaag dan morgen vertrekt uit de Allianz Arena. Een oplossing zou kunnen zijn om in het Olympiastadion te gaan spelen; dat is gewoon een betonnen bak met 70000 stoeltjes, dus zal in exploitatie niet heel duur zijn. Maar of de stad daaraan wil meewerken is de vraag; met elke twee weken 20000 voetbalfans in het Olympiapark krijg je de handen niet op elkaar. En er zal weer gras neergelegd moeten worden.

Tenslotte, de plannen van de geldschieter om een eigen stadion te bouwen, zie ik in de nabije toekomst niet van de grond komen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Citaat van: Nort op jun 01, 2017, 08:21:55
Bayern Munchen II en 1860 II spelen hun wedstrijden in het stadion 'an der Grünwalder Straße' (al degradeert 1860 II nu volgens mij ook, vanwege de degradatie van het eerste team), dus dat is anders ook nog een goede optie. De Allianz arena vond ik overigens ontzettend tegenvallen.

Wat viel tegen in de Allianz arena, de sfeer of het stadion? Van de sfeer heb ik al geen hoge verwachtingen maar het stadion zelf lijkt mij wel mooi. Als 1860 niet gedegradeerd was had ik de wedstrijd tegen Dynamo Dresden hoog op mijn verlanglijstje staan, die nemen daar altijd een man of 10.000 mee naartoe.

Ik had de hoop dat 1860 zijn wedstrijden an der Grünwalder Straße zou gaan spelen maar gezien het verhaal van hgrm lijkt dat lastig te worden, benieuwd wat er gaat gebeuren maar ik ga het met interesse in de gaten houden.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op jun 01, 2017, 10:23:44
Wat viel tegen in de Allianz arena, de sfeer of het stadion? Van de sfeer heb ik al geen hoge verwachtingen maar het stadion zelf lijkt mij wel mooi. Als 1860 niet gedegradeerd was had ik de wedstrijd tegen Dynamo Dresden hoog op mijn verlanglijstje staan, die nemen daar altijd een man of 10.000 mee naartoe.

Ik had de hoop dat 1860 zijn wedstrijden an der Grünwalder Straße zou gaan spelen maar gezien het verhaal van hgrm lijkt dat lastig te worden, benieuwd wat er gaat gebeuren maar ik ga het met interesse in de gaten houden.
De sfeer buiten het stadion viel me ontzettend tegen. Er zijn/waren nauwelijks eet/drink kraampjes rond het stadion en vanaf het metro station is het nog een gigantisch eind lopen in niemandsland. Bij avondwedstrijden is de weg naar het stadion bovendien slecht verlicht, zodat het stadion goed opvalt.

Van binnen vond ik het ook niet zoveel. De grijze stoeltjes, evenals de catacombe laten het stadion echt als een betonnenblok eruit zien.

ALenstra

Ik ben ook niet kapot van de Allianz Arena. Absoluut geen bijzonder stadion.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Nort op jun 01, 2017, 10:39:47
De sfeer buiten het stadion viel me ontzettend tegen. Er zijn/waren nauwelijks eet/drink kraampjes rond het stadion en vanaf het metro station is het nog een gigantisch eind lopen in niemandsland. Bij avondwedstrijden is de weg naar het stadion bovendien slecht verlicht, zodat het stadion goed opvalt.

Van binnen vond ik het ook niet zoveel. De grijze stoeltjes, evenals de catacombe laten het stadion echt als een betonnenblok eruit zien.


mmm....Ik ben er geweest tegen Schalke en toen was de sfeer erg goed. Eerste helft in het uitvak , tweede op de lange zijde. Je kunt daar rondlopen. Qua eten en drinken was er toen voldoende rond het stadion. In de middag vond ik het wat saai buiten het stadion. Ook is de Allianz van buiten niet echt mooi. Behalve in de avond. Ik vind het wel mooi als de lampen rood (of blauw) worden en het hele stadion kleurt.
Het ene stadion is het andere niet!

Rick

Citaat van: ALenstra op jun 01, 2017, 16:32:27
Ik ben ook niet kapot van de Allianz Arena. Absoluut geen bijzonder stadion.

Sluit ik me ook bij aan. Omdat er natuurlijk 2 clubs gebruik maken van het stadion moet binnen alles neutraal aangekleed zijn, wat het toch een beetje een sfeerloze uitstraling geeft. Gelukkig vergoedt de stad München zelf een hoop.

fcbisart

Amiens,  Portsmouth ,  Osnabruck, Meppen

Footballromantic

Citaat van: fcbisart op jun 01, 2017, 23:00:29
Amiens,  Portsmouth ,  Osnabruck, Meppen

Ik vind het stadion van Amiens op foto's er echt verschrikkelijk uit zien, of ligt dit volledig aan mij?!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Arjen

Citaat van: Footballromantic op jun 02, 2017, 00:11:25
Ik vind het stadion van Amiens op foto's er echt verschrikkelijk uit zien, of ligt dit volledig aan mij?!
+1

fcbisart

In ieder geval heeft het stade  de la Licorne toch  wel iets uniek waardoor het leuker is dan al die recente misbaksels

Footballromantic

Citaat van: fcbisart op jun 02, 2017, 06:38:03
In ieder geval heeft het stade  de la Licorne toch  wel iets uniek waardoor het leuker is dan al die recente misbaksels

Daar zit ook een kern van waarheid in...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

mike_t

In ieder geval :
- ADO
- Almere City

Om de ere en eerste divisie vol te krijgen.

- Bologna
- Wuppertal weer paar keer, liefst uitwedstrijdjes maar ook een keer thuis.
- Aantal bundesliga clubs die ik niet heb
- Charleroi, Brugge

Verder zie ik wel wat op het pad komt. Ben 1 van de slechtere planners in het circuit.