Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Ik heb gisteren een boek gezien over hetzelfde onderwerp maar dat was niet hetzelfde.

TeeZee

Citaat van: Joost op mrt 18, 2009, 13:45:05
Ik heb gisteren een boek gezien over hetzelfde onderwerp maar dat was niet hetzelfde.
Weet je toevallig hoe dat boek heet, wie de auteur is en over welk seizoen het gaat?

Hugo

Citaat van: TeeZee op mrt 18, 2009, 13:13:21
Een paar maanden terug had ik het idee om ooit eens in 1 seizoen alle rondes van de FA Cup (ongeveer 14 stuks) te bezoeken. Zoals vrijwel altijd is alles al eens gedaan en blijkt er zelfs al een boek over te bestaan: http://roadfromwembley.typepad.com/the_road_from_wembley/introduction.html

Het gaat over het seizoen 2007/2008, wat mij betreft een van de mooiste FA Cupjaren ooit.

Heeft iemand dit boek toevallig al gelezen en is het een aanrader?

In Groundtastic werd ook een dergelijk boek besproken, weet niet of het dezelfde is.

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 18, 2009, 14:10:26
Weet je toevallig hoe dat boek heet, wie de auteur is en over welk seizoen het gaat?
http://roadtowembley.blogspot.com/

Grappig, you website was from Wembley ik bespeur concurrentie.

TeeZee

Hoe is het mogelijk zeg! En allebei over het seizoen 2007/2008. Zou het toeval zijn?

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 18, 2009, 15:24:32
Hoe is het mogelijk zeg! En allebei over het seizoen 2007/2008. Zou het toeval zijn?
Vast niet. Op het forum van Championship Manager heb ik een tijd lang het blog gevolgd van een van de leden die exact hetzelfde deed. Dan spreken we van minstens 6 jaar geleden.

Han

Ik ben in de veronderstelling dat in Engeland een voetbalboek op de markt is gebracht dat gelijkenissen zou vertonen met mijn ongepubliceerde manuscript The Beautiful History, dat de origine van emblemen, nicknames en clubkleuren behandelt.

Omdat een titel ontbreekt leveren zoekacties geen enkel resultaat op.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op mrt 19, 2009, 21:36:17
Ik ben in de veronderstelling dat in Engeland een voetbalboek op de markt is gebracht dat gelijkenissen zou vertonen met mijn ongepubliceerde manuscript The Beautiful History, dat de origine van emblemen, nicknames en clubkleuren behandelt.

Omdat een titel ontbreekt leveren zoekacties geen enkel resultaat op.
Club Origins and Nicknames, by Michael Heatley. "The very first book to cover and explain in detail the origins, history and nicknames of each of the 92 Football League clubs."

Han

Citaat van: TeeZee op mrt 19, 2009, 21:47:01
Club Origins and Nicknames, by Michael Heatley. "The very first book to cover and explain in detail the origins, history and nicknames of each of the 92 Football League clubs."

Cheers. Ik las zojuist één recensie die in scherp contrast staat met de aanbeveling, als lokroep voor aanschaf. Niettemin zal ik mijn og erop laten vallen bij een volgend bezoek aan Albion.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op mrt 19, 2009, 22:14:40
Cheers. Ik las zojuist één recensie die in scherp contrast staat met de aanbeveling, als lokroep voor aanschaf. Niettemin zal ik mijn og erop laten vallen bij een volgend bezoek aan Albion.

Het betreffende boek staat hier al sinds augustus in de kast..

Han

Citaat van: Joost op mrt 19, 2009, 23:56:42
Het betreffende boek staat hier al sinds augustus in de kast..
Kom uit de kast en deel je mening svp.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op mrt 20, 2009, 00:54:04
Kom uit de kast en deel je mening svp.
Het is een werkje dat niet zo gedetailleerd is als jouw boek maar het leest lekker weg. Niet iets om in 1 ruk uit te lezen maar wel om dingen in op te zoeken.

TeeZee

Citaat van: Han op mrt 19, 2009, 22:14:40Ik las zojuist één recensie die in scherp contrast staat met de aanbeveling, als lokroep voor aanschaf.
Link?

Ik heb het boekje ook in grote aantallen zien staan bij de WHSmiths en Waterstones, maar aangezien ik jouw manuscript op cd heb was het geen optie om het aan te schaffen. Sowieso zag het er niet uit als the real deal wat dat betreft. Ik vind nog steeds dat jij jouw manuscript moet uitbrengen als e-book of volledig op het internet moet zetten (bijvoorbeeld door het in een wikipediavorm te gieten, die software is gratis).

Han

Citaat van: TeeZee op mrt 20, 2009, 10:22:04
Link?
http://www.amazon.co.uk/Football-Origins-Nicknames-Michael-Heatley/dp/0711032718

CiteerIk heb het boekje ook in grote aantallen zien staan bij de WHSmiths en Waterstones, maar aangezien ik jouw manuscript op cd heb was het geen optie om het aan te schaffen. Sowieso zag het er niet uit als the real deal wat dat betreft. Ik vind nog steeds dat jij jouw manuscript moet uitbrengen als e-book of volledig op het internet moet zetten (bijvoorbeeld door het in een wikipediavorm te gieten, die software is gratis).

Inmiddels heb ik het idee van commerciële publicatie van me af moeten werpen en me er derhalve daar bij neergelegd. Uitgevers hebben zich niet durven wagen aan het meest gevoelige onderdeel van het opus magnum, namelijk de publicatie/illustratie van de clubemblemen, ondanks mijn toezegging dat in 98% van de gevallen sprake is van toestemming van clubs. De toestemming echter dateert al weer van vijf jaar geleden en clubs zouden zich kunnen beroepen op het feit dat die autorisatie stamt van functionarissen die niet meer in dienst zijn. Die slangenkuil ga ik niet in, gelet op de buitensporig arbeidsintensieve correspondentie.

Ik ben me ervan bewust dat niemand erin geslaagd is om te documenteren zoals ik dat heb gedaan.

Wat is een e-book? Moeten mensen dan per pay-pall betalen voor page view?   
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op mrt 20, 2009, 23:32:12Wat is een e-book? Moeten mensen dan per pay-pall betalen voor page view?   
Een e-book kan een pdf-bestand zijn of een ander op de computer leesbaar elektronisch formaat. Dat kun je inderdaad verkopen middels paypal.