Van pogo tot popo. Groundhop, sfeer en veiligheidsverslagen

Gestart door Van pogo tot popo, dec 13, 2018, 12:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van pogo tot popo

Van Pogo tot Popo is een blog dat wedstrijden bekijkt vanuit het oogpunt van de voetbalsupporter. Vanuit passie bekeken en met het oog op sfeer en veiligheid. Wedstrijden van vooral Ajax door heel Europa, aangevuld met ground (en sfeer-) hoptrips. Zin en onzin over combi's. (Gemiste) normalisatie kansen. Alles vanuit een eerlijk perspectief bekeken.

De reden dat ik ze hier plaats is dat ik benieuwd ben naar de reacties. Is dat wat mensen met dezelfde passie willen lezen?

https://vanpogototpopo.com/

Enkele verslagen die er tot nu toe op staan:

Ajax - Bayern --> https://vanpogototpopo.com/2018/12/13/ajax-bayern-3-3-12-12-2018/
Liverpool - Olympiakos, vriendschap in verdriet --> https://vanpogototpopo.com/2018/11/29/liverpool-en-olympiakos-vriendschap-in-verdriet/
AEK - Ajax --> https://vanpogototpopo.com/2018/11/27/aek-ajax-0-2-27-11-2018/
Red de voetbalkaartjes --> https://vanpogototpopo.com/2018/11/22/red-de-voetbalkaartjes/
Antwerp - STVV --> https://vanpogototpopo.com/2018/12/02/antwerp-stvv-1-3-1-12-2018/

Heel benieuwd naar de reacties!

DanielsenAxedal

Mooie stukken heb je al op je site, ik kijk uit naar meer!
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Nort

Citaat van: Van pogo tot popo op dec 13, 2018, 12:23:32
AEK - Ajax --> https://vanpogototpopo.com/2018/11/27/aek-ajax-0-2-27-11-2018/
'Always the victim strikes again'.

A) 'Jullie' (waaronder ook mensen met toegangskaartjes voor de wedstrijd) hebben zelf de nacht ervoor heel stoer het honk van AEK aangevallen
B) 'Jullie' willen zelf graag een hooligan reputatie in Europa opbouwen, dan willen anderen je ook wel van de troon vegen.
C) De fans die onderin het vak droegen allemaal casual hooligan kleren en moeten dan ook niet gaan huilen van een knuppel of twee.
D) '' Als er Ajacieden zijn die uit frustratie iets terug gooien wordt onderling ingegrepen.'' Dat is dan de eerste keer dat zoiets gebeurd. Graag ook doen als jullie zelf degene zijn die anderen aanvalt.

Vinnn

Citaat van: Nort op dec 13, 2018, 13:15:02
'Always the victim strikes again'.

A) 'Jullie' (waaronder ook mensen met toegangskaartjes voor de wedstrijd) hebben zelf de nacht ervoor heel stoer het honk van AEK aangevallen
B) 'Jullie' willen zelf graag een hooligan reputatie in Europa opbouwen, dan willen anderen je ook wel van de troon vegen.
C) De fans die onderin het vak droegen allemaal casual hooligan kleren en moeten dan ook niet gaan huilen van een knuppel of twee.
D) '' Als er Ajacieden zijn die uit frustratie iets terug gooien wordt onderling ingegrepen.'' Dat is dan de eerste keer dat zoiets gebeurd. Graag ook doen als jullie zelf degene zijn die anderen aanvalt.

Nee nee, zo werkt het niet bij de hoofdstedelingen he. Zij zijn de lieverdjes, en iedereen anders is gemeen.

RoyBouten

#4
Dit stuk is geschreven door 1 van de 1280 supporters die de avond voor de wedstrijd ergens met vrienden in een kroeg zat. In mijn geval zelfs nog onderweg naar Athene. En dat gasten die een bivak opzetten of na een eerste vordering niet weggaan klappen met de lange lat krijgen hoor je me niet over. Dat gasten die met dit alles niets te maken hebben molotovs, fakkels en vuistdikke stenen naar hun hoofd gegooid krijgen vind ik verwerpelijk. Net zoals ik het verwerpelijk vind als Ajacieden fakkels naar Standard of PSV supporters gooien. Wil je knokken, lekker met elkaar doen, maar laat anderen erbuiten. Altijd goed om ervaringen van anderen te lezen. Zo lees ik ook verslagen van De Kruikenzeiker of andere supporters.

Van pogo tot popo

#5
1.200 supporters, 1.200 belevingen, 1.200 meningen. Voor ons doet elke mening ertoe. Via dit platform proberen we een aantal van deze meningen te ventileren. Met een open ogen, dus ook bij clubs die ons niet perse goed liggen. En die beleving is inderdaad geen hooligan mening. Sfeer en veiligheid van de gewone fanatieke of minder fanatieke supporter.

Nort

Citaat van: Jeje op dec 13, 2018, 14:34:16
Kunnen de PSV supporter en Feyenoord supporter deze verwijten lekker up hun clubfora neerpennen? Dacht dat hier was afgesproken om het tot groundhoppen te beperken.

On topic: Lekkere verslagen, ga hem volgen!
Dan had dit verslag hier ook achterwege gelaten kunnen worden. Bovendien wordt er geen 'algemeen' topic vervuild en mag ik dus best mijn visie geven op het verslag zoals gevraagd.

Terug naar de inhoud. Zover ik alle filmpjes gezien heb, belandde de molotiv cocktails en fakkels in het onderste gedeelte van het vak een doorstonden de casual 'hooligans' gekleedde 'supporters'. Nu kan ik het niet bewijzen, maar een aantal zullen hoogst waarschijnlijk ook op maandag avond een bezoek gebracht hebben aan de AEK supportersbar. Actie vraagt reactie en iedereen die de landsgrenzen overgaat weet dat de politie in Oost- en Zuid-Europa geregeld de andere kant op kijkt (of zelfs actief meehelpt) als de eigen fan groepen iets willen doen. Overigens is de Amsterdamse politie daar ook heer en meester in, maar dat terzijde. In plaats van verwijten naar AEK, politie en UEFA, kan Ajax zich beter drukker maken om de eigen fans die zich strucutreel misdragen in het buitenland. Maar héé dat is niet wat de eigen aanhang wil horen, dus gaan ze het braafste jongetje van de klas spelen.

De club is blijkbaar bang voor de eigen aanhang en kiezen ze week in - week de rol als slachtoffer. Een houding die volledig misplaatst is op basis van de gedragingen in de afgelopen seizoenen. Maar goed, komend weekend zullen er weer genoeg protest doeken hangen tegen jan en alleman.

Han

Een WC-Eend die zijn eigen reinigingsfactor beoordeelt en keurt. Die metafoor laat mij niet los als ik capuchonnetjesverslagjes lees.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Jef400

Mooi scrabblewoord. Maar de term vanuit de voetbalsupporter vind ik ook al zo wat. Han vanuit Egypte, Hugo vanuit de Friese polders, ik vanuit de immer voortdurende vergadering geeft een continuerend veranderend perspectief.

Hugo

Wat is een popo?

En, uit belangstelling, wat moet ik mij voorstellen bij "veiligheidsverslagen? Ik moet denken aan een HSE-beambte.

Van pogo tot popo

Citaat van: Hugo op dec 14, 2018, 17:19:57
Wat is een popo?

En, uit belangstelling, wat moet ik mij voorstellen bij "veiligheidsverslagen? Ik moet denken aan een HSE-beambte.

Pogo staat voor sfeer
Popo voor politie

En we gaan geen SBS programma over handhavers maken. Wel opvallende zaken over uitsupporters, normalisatie, politieoptreden benoemen. Misschien WOB verzoeken in de toekomst.

Nort

Citaat van: Van pogo tot popo op dec 14, 2018, 22:17:19
Pogo staat voor sfeer
Popo voor politie

En we gaan geen SBS programma over handhavers maken. Wel opvallende zaken over uitsupporters, normalisatie, politieoptreden benoemen. Misschien WOB verzoeken in de toekomst.
En met z'n naam denk je dat er ook maar instantie is die je serieus neemt?


spons

Citaat van: Nort op dec 13, 2018, 15:04:18

De club is blijkbaar bang voor de eigen aanhang en kiezen ze week in - week de rol als slachtoffer. Een houding die volledig misplaatst is op basis van de gedragingen in de afgelopen seizoenen. Maar goed, komend weekend zullen er weer genoeg protest doeken hangen tegen jan en alleman.

Dat zijn ze volgens mij zeker en na die misdragingen in Europa, die door de Nederlandse pers stelselmatig worden doodgezwegen, gewoon met droge ogen kaarten durven te eisen voor de uitwedstrijden tegen ADO en Feyenoord waar ze volledig terecht al jaren niet meer welkom zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

RoyBouten

Citaat van: Nort op dec 14, 2018, 22:26:38
En met z'n naam denk je dat er ook maar instantie is die je serieus neemt?

Gelukkig maakt het voor een WOB verzoek niet uit hoe je heet. Dat is in Nederland netjes in een wet geregeld.

Jef400

Was dat maar zo. De wet kan A zeggen, de praktijk hoeft niet gelijk te zijn.