Van pogo tot popo. Groundhop, sfeer en veiligheidsverslagen

Gestart door Van pogo tot popo, dec 13, 2018, 12:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jehoentelaar

Als er een afspraak ligt om verkeersregelaars in te zetten en SC Telstar (waar het plaatsvindt) dat niet doet, dan houdt het op. Heeft dus niks te maken met een show van Youp bij de buren, maar omdat aan de praktische invulling niet wordt voldaan.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Sebastiaan_W

Ik vind het wel bijzonder, want Telstar heeft vaker gespeeld terwijl er iets in de Schouwburg was. Beide liggen hemelsbreed op 100 meter van elkaar. Nu het uitverkocht is, kan het in ene niet. Heel bijzonder en die parkeerproblemen zijn er ook als er niet iets tegelijkertijd plaats vindt. Zal allemaal wel loslopen en goed komen.

Van pogo tot popo

Dank voor de reacties.

Citaat van: Nort op dec 17, 2018, 08:47:22
Als bestuurder zou ik een onafhankelijk en bewezen medium een veel eerlijker antwoord geven, dan een gekleurde supportersgroep. Verder kun je 301 WOB verzoeken indienen, maar daar gaat de situatie niet van veranderen. De publieke opinie, en dus de politiek en de media, is niet geïnteresseerd in het leed van voetbalsupporters. Deels terecht, omdat je nog steeds 'supporters' hebt die het totaal niet snappen en grotendeels onterecht op basis van aannames en gebeurtenissen uit het verleden.

Neem nu bijvoorbeeld de hele heisa rondom pyro, J&V en de KNVB komen met een zero-tolerance beleid en vervolgens gaat iedereen daar op zeiken. Pyro is nu eenmaal verboden en dat gaat de komende jaren echt niet veranderen. Je kunt als supportersgroepen ook zeggen, oké we steken geen vuurwerk meer af, maar willen dan wel gastvrije uitvakken zonder hekken en netten én zorgen zelf voor sociale controle.

Eens. Lastige is dat veel pyro acties gebeuren door delen van groepen. Vaak niet vooraf aangekondigd. Het is dus ook zaak om die discussie intern te voeren. Spreek elkaar aan op belachelijk gedrag. Je noemt een stuk verder het afsteken van pyro onder doeken of tussen iemands benen, die flauwekul moet inderdaad worden aangepakt.

Citaat van: Koning Kriel op dec 17, 2018, 09:16:38
Als je niet protesteert of helemaal geen tegengeluid laat horen laat je jezelf wel naar de slachtbank leiden. Het kan bijvoorbeeld geen kwaad om aan te tonen dat Van Praag een "fake news" foto gebruikt in zijn klopjacht tegen pyro. Vind het wel opvallend dat geen een normaal medium oppakt dat Van Praag dus valse foto's gebruikt. Het kan ook geen kwaad om bewijzen te tonen dat pyro, mits normaal gebruikt, helemaal niet gevaarlijk is en juist heel sfeerverhogend kan werken.

Verder ben ik het wel met je eens dat je veel beter in normaal overleg kan gaan en aan koehandel kan doen maar dat snappen de meeste voetbalsupporters niet. Zoals in de meeste debatten in Nederland is het of zwart of wit. Het polderen waar we vroeger zo bekend om stonden lijkt te zijn verdwenen.

Helemaal eens. Zwijgen is toestemmen. Hoe kansloos het soms ook lijkt. Of hoe vaak er soms ook protestdoeken 'tegen jan en allemaal' zichtbaar zijn. Heb overigens een berichtje aan van praag geschreven. https://vanpogototpopo.com/2018/12/18/beste-michael-van-praag/.

Ik zou voorstander zijn van gezamenlijke statements. Op een ludieke manier om de media aan je zijde te krijgen. Kan me een anti combi actie van jaren geleden herinneren rondom Tilburg dacht ik. Of een actie bij RKC-Ajax waarbij Ajax supporters tijdens een wedstrijd ballen van buiten het stadion naar binnen schoten. We moeten instanties als het supporterscollectief handvaten geven om voor normalisatie te kunnen strijden. Zoals jullie beiden zeggen dan wel voor zaken die reëel en haalbaar zijn.


Joost

Na het live meegemaakt te hebben snap ik de kritiek op het ABBA systeem wel. Als het niet wordt bijgehouden op het scorebord is het behoorlijk verwarrend.


Van pogo tot popo

We organiseren een verkiezing voor beste uitvak van Nederland. Jullie zijn uiteraard uitgenodigd om mee te stemmen via Twitter.

https://twitter.com/vanpogototpopo/status/1076039681517727745?s=21

spons

Citaat van: Van pogo tot popo op dec 22, 2018, 21:17:30
We organiseren een verkiezing voor beste uitvak van Nederland. Jullie zijn uiteraard uitgenodigd om mee te stemmen via Twitter.

https://twitter.com/vanpogototpopo/status/1076039681517727745?s=21

Goede uitvakken bestaan niet. Je bedoelt waarschijnlijk het minst slechte uitvak ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Wat zijn de criteria om het beste uitvak te worden?

Nort

Citaat van: spons op dec 22, 2018, 22:37:53
Goede uitvakken bestaan niet. Je bedoelt waarschijnlijk het minst slechte uitvak ?
In het land van blinden, is de eenoog koning.

De enige die voldoende scoort is in mijn ogen AZ (vak op eerste ring, geen plexiglas aan voor- en zijkant en vriendelijk ontvangst).

spons

Is er ook een verkiezing voor de club met de beste thuisvakken voor uitsupporters ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Van pogo tot popo

Citaat van: spons op dec 22, 2018, 22:37:53
Goede uitvakken bestaan niet. Je bedoelt waarschijnlijk het minst slechte uitvak ?

Er zijn vakken die ik zelf als vrij goed zou omschrijven. Als je de toegangspoortjes etc weg denkt.


Citaat van: ALenstra op dec 23, 2018, 09:42:28
Wat zijn de criteria om het beste uitvak te worden?

Denk dat de beleving voor iedereen anders is. Voor sommigen is zicht belangrijk, boor anderen catering en voor  weer anderen de mogelijkheid om attributen mee te nemen.


FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!


Nort

Komt er ook een veiligheidsverslag van de Klassieker?