Hoofdmenu

Documentaires

Gestart door Rinus A., mei 16, 2008, 00:18:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maroboduus

Toch geeft deze documentaire wel vrij goed weer hoe het er in een groot deel van de Duitse hoppingscene aan toe gaat. Het doet mij deugd dat 'wij Nederlanders' hier van walgen...

Overigens is die kerel met dat snorretje, dat scheve smoelwerk en dat ronde brilletje (sorry, maar ik kan de beste man niet anders beschrijven) Tom (Thomas) Hardt. Hardt was de 'auteur' van de vroegere versie's van de roemruchte 'Groundhopper Informer'. Een van de huidige 'auteurs' is Frank Jasperneite, een gast die lange tijd van de bijstand leefde en zo vadertje staat zijn hobby liet betalen.

Soviel zum Thema 'Gossip im Groundhopperland'.

georgesv

wel es leuk om zien die docu :-D

zoals ze hier in belgie zeggen: 'ge moet van soorten hebben' :-)


Houseman

Jammer dat het van die tjappies zijn, geen reclame voor het groundhoppen dit. Dit is gewoon een makkelijke Jambers-kopie. En het mocht ook nog eens niets kosten aangezien ze slechts mee naar Tsjechië en 1x Nottingham geweest zijn. Een echt interessante docu krijg je pas als je iemand een seizoen lang volgt.

Wel cool dat die Duitser door alle Forest-fans herkend wordt. Al heeft iedere club wel zijn 'idioot' natuurlijk.

Joost

Citaat van: Houseman op jul 31, 2008, 12:46:16
Jammer dat het van die tjappies zijn, geen reclame voor het groundhoppen dit. Dit is gewoon een makkelijke Jambers-kopie. En het mocht ook nog eens niets kosten aangezien ze slechts mee naar Tsjechië en 1x Nottingham geweest zijn. Een echt interessante docu krijg je pas als je iemand een seizoen lang volgt.

Wel cool dat die Duitser door alle Forest-fans herkend wordt. Al heeft iedere club wel zijn 'idioot' natuurlijk.

Na 1 tripje richting Tsjechië dat vooraf wordt gegaan door het voltooien van de Landesliga Hessen-mitte heb je wel een beeld denk ik. Ooit heb ik 2 van deze typische Duitse hoppers ontmoet, bij FC Liège, ze zagen er niet zo freak-achtig uit maar deze personen wilden toch wel minstens drie potten per weekend zien.

TeeZee

Een hoop meningen en opmerkingen over het vermeende imago van deze fanatieke groundhoppers. Ik heb het idee dat het hunzelf een worst zal zijn wat wij van hun denken en dat ze gewoon doorgaan met leven op de manier die zij het leukst vinden. Je kunt je afvragen wie het hier nou eigenlijk het beste voor elkaar heeft.

Maroboduus

Citaat van: TeeZee op jul 31, 2008, 15:00:28
Een hoop meningen en opmerkingen over het vermeende imago van deze fanatieke groundhoppers. Ik heb het idee dat het hunzelf een worst zal zijn wat wij van hun denken en dat ze gewoon doorgaan met leven op de manier die zij het leukst vinden. Je kunt je afvragen wie het hier nou eigenlijk het beste voor elkaar heeft.

Ben het in deze gek genoeg toch met je eens....

Houseman

Citaat van: TeeZee op jul 31, 2008, 15:00:28
Een hoop meningen en opmerkingen over het vermeende imago van deze fanatieke groundhoppers. Ik heb het idee dat het hunzelf een worst zal zijn wat wij van hun denken en dat ze gewoon doorgaan met leven op de manier die zij het leukst vinden. Je kunt je afvragen wie het hier nou eigenlijk het beste voor elkaar heeft.

Ik heb niet het idee dat ze hier meelezen dus onze mening zal ze sowieso bratwurst zijn. Ik vind het alleen jammer dat ze als lulletjes worden neergezet door de 'documentaire'-makers, dat bedoelde ik meer.

Stadionhopper

Misschien heeft de documentairemaker wel zijn best gedaan en was er niet meer te maken van deze mensen....?
:-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

reemstercarp

Ik zal eens kijken of ik de dvds van de geschiedenis van River Plate ergens online kan zetten.

Rinus A.

#24
Dit is ook een must trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=XBriQERfAg8

Programma waarin de Swansea Youth wordt gevolgd. De jongens hoopten ongetwijfeld of ze in Danny dyer stijl zouden woorden vereeuwigd, maar de programmamakers zetten ze heel mooi neer zoals ze zijn, een kansloos stel.

"when we went to Chester..perfect example...we took over Chester, 50/60 boys, all singing their hearts out, no one in the world could touch us, police couldn't do anything, chester boys couldn't do a thing...."

en dan ook nog serieus blijven kijken :D

georgesv

great :) !
they're dressed to kill :-) !!


Stadionhopper

Haha 6 uur rijden om uit het stadion geflikkerd te worden omdat er 1 een fles bier aan het drinken is...losers...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: TeeZee op jul 31, 2008, 15:00:28
Een hoop meningen en opmerkingen over het vermeende imago van deze fanatieke groundhoppers. Ik heb het idee dat het hunzelf een worst zal zijn wat wij van hun denken en dat ze gewoon doorgaan met leven op de manier die zij het leukst vinden. Je kunt je afvragen wie het hier nou eigenlijk het beste voor elkaar heeft.

Ik zag de Duitse jongeman die Nottingham Forest omhelst en de Teutoonse zeloten die Tsjechië aandeden. Meewarigheid was mijn deel. Dat gezegd hebbend zou een reportage over binnen 24 uur heen en terug van Rotterdam naar Carlisle reizen voor een potje voetbal vermoedelijk datzelfde sentiment oproepen. Wat mij dan tegen zou staan is om dat te verbeelden en uit te dragen binnen het 'raamwerk van groundhoppen'. Ik voel die associatie niet.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op aug 02, 2008, 23:54:29
Ik zag de Duitse jongeman die Nottingham Forest omhelst en de Teutoonse zeloten die Tsjechië aandeden. Meewarigheid was mijn deel. Dat gezegd hebbend zou een reportage over binnen 24 uur heen en terug van Rotterdam naar Carlisle reizen voor een potje voetbal vermoedelijk datzelfde sentiment oproepen. Wat mij dan tegen zou staan is om dat te verbeelden en uit te dragen binnen het 'raamwerk van groundhoppen'.
Er zijn ook groundhoppers die om kosten te besparen niet alleen een kamer delen, maar ook een bed. Overigens veroordeel ik dat zeker niet (wie ben ik om anderen hun pleziertjes te misgunnen), maar zelf geef ik de voorkeur aan privacy. Uit dezelfde vrekkencategorie kwam mij ooit een verhaal ter sprake van een groundhopper die helemaal niets aan accommodatie wilde uitgeven en 's nachts een brug op zocht. Dat dit voorbeelden zijn van groundhoppers die het anders aanpakken dan "wij", wil nog niet zeggen dat het wereldvreemd is.

Citaat van: HanIk voel die associatie niet.
Jij bent die mafketel die speciaal naar een zandbak emigreerde om zo snel mogelijk de 92 van Egypte te kunnen doen.