Stelling van de dag: 14 januari 2009

Gestart door TeeZee, jan 14, 2009, 12:17:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: MaroboduusSinds maanden zie ik hier de edele vrucht komkommer te pas en te onpas misbruikt worden om op een politiek verantwoorde wijze de leden van dit forum te attenderen op het feit dat het hier in de eerste plaats een forum zou moeten betreffen waarin de discussies rondom het groundhoppen centraal zouden moeten staan.

Als een topic iemand niet zint en er ook nog eens de moeite wordt genomen om dat speciaal in zo'n topic te melden, voel ik eigenlijk nooit de behoefte om daarop te reageren. De laatste dagen wordt er echter in toenemende mate energie besteed aan het geven van een persoonlijke mening over een topic, energie die paradoxaal gezien juist beter besteed had kunnen worden aan een topic waar dan wel interesse voor zou kunnen bestaan. Sommigen maken er een sport van om reacties uit te lokken, wat prima is. Maar als het dan toch gaat om het forum on-topic te houden, waarom dan geen reacties proberen uit te lokken in topics die erom gaan?

Overigens citeer ik hierboven Maroboduus, maar ik heb geen speciaal persoon in mijn hoofd dat ik iets verwijt. Eigenlijk verwijt ik helemaal niemand iets, ik vind het alleen een grappig fenomeen dat je vaker op het net tegenkomt. Ik denk dat dat bij uitstek aangeeft dat het komkommertijd is.

Denniz1974

Mooi geschreven TeeZee.
Ik herken mezelf wel enigzins in wat je schrijft. Als je mij op de man af zou vragen wat ik van dit topic vind, dan kan ik niet anders zeggen als dat dit ook in het topic geplaatst had kunnen worden waarin de leden op- en aanmerkingen over het forum kunnen plaatsen.

TeeZee

Als intermezzo wil ik graag op deze website wijzen: http://redwing.hutman.net/~mreed/warriorshtm/ennui.htm
Het is wellicht al bij velen bekend, maar hierop vind je enkele cartoons van alle mogelijke forumkarakters. 100% zeker dat je bij ieder type een lid van dit of ieder forum kunt aanwijzen. Inclusief ondergetekende. Sinds ik deze site zo'n 2 of 3 jaar geleden voor het eerst tegenkwam, moet ik vaak lachen bij de gedachte dat in principe 99% van alle fora geautomatiseerd zouden kunnen worden. Sociologisch gezien lijkt alles vast te liggen, er is geen enkel forum dat in dat opzicht anders is.

Maroboduus

CiteerDe laatste dagen wordt er echter in toenemende mate energie besteed aan het geven van een persoonlijke mening over een topic, energie die paradoxaal gezien juist beter besteed had kunnen worden aan een topic waar dan wel interesse voor zou kunnen bestaan.

Heb je helemaal gelijk in. Ik schreef dan ook sinds maanden toe te zie op het feit hoe de edele vrucht komkommer misbruikt wordt. Na maanden verloor ik even de zelfbeheersing en gaf toe aan deze primitieve behoefte mijn liefde voor dit forum te verklaren. Want het is namelijk niets anders dan een liefdesverklaring. Hoe leuk zou een groundhopperforum kunnen zijn. Vaak zie je echter de topics die in de kern echt met deze hobby te maken hebben vrij snel doodbloeden.
Ik weet dat je niet mijn quote hebt geciteerd opdat ik daarop zou reageren, maar ik heb zelf de behoefte deze problematiek hier en nu aan de kaak te stellen. Wetende dat ik zelf mijn energie momenteel verspil zou ik jou kunnen vragen waarom ook jij je energie niet beter besteed en wat vaker hobby gerelateerde topics opent?
Ik stel die vraag zomaar op de man af zonder daarmee op de man te willen spelen.

TeeZee

#4
Citaat van: Maroboduus op jan 14, 2009, 15:35:42Wetende dat ik zelf mijn energie momenteel verspil zou ik jou kunnen vragen waarom ook jij je energie niet beter besteed en wat vaker hobby gerelateerde topics opent?
Ik stel die vraag zomaar op de man af zonder daarmee op de man te willen spelen.
Ik hou ervan als mensen direct zijn. Maar het antwoord is nee. Kijk in de statistieken en je zult moeten concluderen dat ik waarschijnlijk al het grootste aantal groundhoptopics van iedereen gestart heb. En ik ben niet eens de fanatiekste groundhopper, dit jaar verwacht ik niet aan de 10 grounds te komen (maar dat neemt niet weg dat ik wel met veel plezier die paar trips zal ondernemen).

Stadionhopper

Het zou leuk zijn als iedereen wat meer aan de hobbygerichte topics aandacht zou besteden. Moet toegeven dat ik me niet meer zo thuisvoel als in de zomermaanden op dit forum. Toch blijf ik steeds terugkeren op de hoop dat het weer gaat veranderen...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: Dennis1981 op jan 14, 2009, 18:27:13
Het zou leuk zijn als iedereen wat meer aan de hobbygerichte topics aandacht zou besteden. Moet toegeven dat ik me niet meer zo thuisvoel als in de zomermaanden op dit forum. Toch blijf ik steeds terugkeren op de hoop dat het weer gaat veranderen...
Je kunt een positieve bijdrage leveren en een voorbeeld geven door rechtstreeks op mij te reageren in het West Ham United vs Stoke City topic om een niet opgehelderd misverstand uit de weg te willen ruimen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Citaat van: Han op jan 14, 2009, 18:36:58
Je kunt een positieve bijdrage leveren en een voorbeeld geven door rechtstreeks op mij te reageren in het West Ham United vs Stoke City topic om een niet opgehelderd misverstand uit de weg te willen ruimen.

In dat topic zie ik geen misverstand staan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: Dennis1981 op jan 14, 2009, 18:55:01
In dat topic zie ik geen misverstand staan.
in dat geval kan jouw volgende tendentieuze aanhaling naar aanleiding van mijn persoonlijke beleving over Engels voetbal als niet geschreven beschouwd worden:

Citaat van: Dennis1981 op jan 10, 2009, 22:40:21
Laat dit aub ook over aan de forumleden...niet iedereen zit te watertanden bij de commercieelgeildenkende Premier League of nee de Barclays Premier League. Een voetbalwedstrijd duurt alleen bij een verlenging/strafschoppen langer dan 90 minuten, de hele heisa eromheen is voor eigen invulling.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: Denniz1974 op jan 14, 2009, 22:54:42
@ Han: ik moet in het citaat wat je plaatst van mijn naamgenoot toch zeker de absolute waarheid herkennen. Een wedstrijd duurt nu eenmaal 90 minuten (tenzij er verlengingen en pingels nodig zijn). De rest er omheen is subjectief. Daarom hoort het bij de één wel bij de wedstrijd en voor de ander absoluut niet.

Kijk, dat jij watertandend (of enige andere vorm van genotsuitingen hebbend) op de tribune zit bij een wedstrijd in Engeland (of bij enkel al de gedachte eraan), wil nog niet zeggen dat iedereen een strakke plasser krijgt bij de gedachte aan Engels voetbal.

Ik heb niet de indruk forumleden een mening op te leggen of af te dwingen als ik met een subjectieve en gevoelsschilderende metafoor inhoud geef aan mijn beleving. Als Maraboduus met het nodige aplomb aan zou kondigen dat een Bulgaarse wedstrijd de negentig minuten overstijgt zonder dat sprake is van een verlenging of penanties dan kan ik de geestelijke souplesse opbrengen om dat niet als een absolutisme te interpreteren. Het is dan ook een gotspe om mijn cri de coeur als een waarheid af te schilderen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Maroboduus

Hierbij wil ik graag nog even terugkomen op de gebeurtenissen in het topic "snooker", te meer mij dit wel het juiste topic daarvoor lijkt. De moderatoren van dit forum voelden zich namelijk genoodzaakt enkele berichten te verwijderen die overigens daadwerkelijk niet bepaald een positieve bijdrage leverden tot een verdere ontwikkeling van ditzelfde topic. Naar mijn mening is het echter toch een zeer kwalijke zaak om berichten te verwijderen. Ook omdat in het geval van de berichten van Denniz1974 en ondergetekende en de reactie hierop van TeeZee niets onfatsoenlijks te vinden was. Grenzen werden er bepaald niet overschreden en er werd niet op de man gespeeld. Kritiek moet kunnen (zie dit topic) en daarbij moet het verwijderen van berichten alleen als ultiem instrument gehanteerd worden. Ik krijg er dan ook een nare smaak van in de mond dat e.e.a. zo is gelopen, hoewel ik begrijp dat het uit esthetisch oogpunt misschien gewenst was. Hoe dan ook ga ik er vanuit dat dit een éénmalige gebeurtenis is en hoop vanaf nu op zoveel mogelijke positieve bijdrages, als het even kan ook nog eens groundhopper gerelateerd.