Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hoevenen lion

Weet er toevalig iemand nog clubs/stadions in toscane buiten de ploegen uit de Serie A en B?


Batflyer

Wie kan me meer vertellen over kaartverkoop bij Italiaanse clubs? Ik wil met mijn broer (AS Roma-fan) naar Arsenal - AS Roma, en hij moet dus een kaartje regelen voor het uitvak. Site van hun is alleen in het Italiaans, waardeloos dus. Best wel opvallend hoe AS Roma probeert om vooral niet buiten Italië populair te worden.

Afgelopen zomer gingen we naar de Spurs tegen Roma, en toen hebben we uiteindelijk maar tussen de Engelsen gezeten omdat we niet aan een kaartje voor het uitvak konden komen. Mailtjes werden niet beantwoord en als je belt word je eerst 10 keer doorverbonden voordat je iemand aan de lijn krijgt die Engels spreekt. Roma heeft bovendien een ticketwebsite die toen niet werkte, en nu nog steeds niet...

Hoe werkt dat bij andere clubs? Moet je eerst lid worden (zoals ik nu bij Arsenal heb gedaan) om kaarten te kunnen kopen?
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Voetbalhopper

Citaat van: Batflyer op jan 02, 2009, 18:52:42
Wie kan me meer vertellen over kaartverkoop bij Italiaanse clubs? Ik wil met mijn broer (AS Roma-fan) naar Arsenal - AS Roma, en hij moet dus een kaartje regelen voor het uitvak. Site van hun is alleen in het Italiaans, waardeloos dus. Best wel opvallend hoe AS Roma probeert om vooral niet buiten Italië populair te worden.

Afgelopen zomer gingen we naar de Spurs tegen Roma, en toen hebben we uiteindelijk maar tussen de Engelsen gezeten omdat we niet aan een kaartje voor het uitvak konden komen. Mailtjes werden niet beantwoord en als je belt word je eerst 10 keer doorverbonden voordat je iemand aan de lijn krijgt die Engels spreekt. Roma heeft bovendien een ticketwebsite die toen niet werkte, en nu nog steeds niet...

Hoe werkt dat bij andere clubs? Moet je eerst lid worden (zoals ik nu bij Arsenal heb gedaan) om kaarten te kunnen kopen?

de meeste italiaanse clubs werken samen met listicket. volgens mij ASR ook, ik heb er in iedere geval dit seizoen kaartjes voor juventus-udinese bestelt ze rekenen een euro of 5 aan extra kosten. de kaartjes liggen dan bij het stadion klaar. maar om antwoord te geven op je vraag, in mijn ogen is het onmogelijk om via de normale manier aan kaarten te komen voor arsenal-roma zeker voor het uitvak. ik heb zelf 2 kaarten bestelt via schouten voetbalreizen voor de wedstrijd chelsea-juventus (uitvak was niet mogelijk), dat lijkt mij voor jou ook de enige betaalbare optie

Batflyer

Citaat van: yesyes op jan 02, 2009, 20:35:25
de meeste italiaanse clubs werken samen met listicket. volgens mij ASR ook, ik heb er in iedere geval dit seizoen kaartjes voor juventus-udinese bestelt ze rekenen een euro of 5 aan extra kosten. de kaartjes liggen dan bij het stadion klaar. maar om antwoord te geven op je vraag, in mijn ogen is het onmogelijk om via de normale manier aan kaarten te komen voor arsenal-roma zeker voor het uitvak. ik heb zelf 2 kaarten bestelt via schouten voetbalreizen voor de wedstrijd chelsea-juventus (uitvak was niet mogelijk), dat lijkt mij voor jou ook de enige betaalbare optie

Roma werkte ook met Listicket, maar dat is de site die ik bedoelde die het niet doet. Blijkbaar biedt Roma via Listickets geen kaartjes meer aan.
In ieder geval bedankt voor de info, ik ga schouten voetbalreizen even mailen. Al denk ik dat hij zelfs voor het thuisvak geen kaartjes meer heeft, want de wedstrijd staat niet op zijn website.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Hugo

Citaat van: Batflyer op jan 03, 2009, 12:46:30
Roma werkte ook met Listicket, maar dat is de site die ik bedoelde die het niet doet. Blijkbaar biedt Roma via Listickets geen kaartjes meer aan.

De kaartjes komen bij Listicket altijd erg laat in de verkoop. Dus misschien is dat de reden dat Listicket momenteel geen AS Roma in de aanbieding heeft.

Voetbalhopper

Citaat van: Hugo op jan 03, 2009, 12:50:17
De kaartjes komen bij Listicket altijd erg laat in de verkoop. Dus misschien is dat de reden dat Listicket momenteel geen AS Roma in de aanbieding heeft.

klopt de kaartjes komen pas 1 week voor de wedstrijd te koop, maar volgens mij kan je voor uitwedstrijden alleen kaarten afhalen bij een ticketbox

spons

Citaat van: Batflyer op jan 02, 2009, 18:52:42
Best wel opvallend hoe AS Roma probeert om vooral niet buiten Italië populair te worden.


Goede zaak, als je bij Arsenal, Chelsea of Manchester United komt wordt je gek van de nederlanders, duitsers. scandinaviers en japanners.

Doe ik zelf ook wel aan mee maar zo wordt het daar steeds minder leuk

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Batflyer

Citaat van: Hugo op jan 03, 2009, 12:50:17
De kaartjes komen bij Listicket altijd erg laat in de verkoop. Dus misschien is dat de reden dat Listicket momenteel geen AS Roma in de aanbieding heeft.

Op Listicket staat inmiddels ticketinformatie voor alle thuiswedstrijden van AS Roma, t/m maart. Dus ook daar verkopen ze waarschijnlijk geen tickets voor Arsenal - AS Roma.

Trouwens, is er al info over de start van het seizoen 2009-2010. Nederland begint eind juli al met de competitie vanwege het WK, maar doen landen als Italië en Spanje dat ook? Het lijkt wel wat om dan in augustus een wedstrijdje in één van die twee landen te zien.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Maroboduus

Citaat van: Batflyer op jan 17, 2009, 20:13:47
Trouwens, is er al info over de start van het seizoen 2009-2010. Nederland begint eind juli al met de competitie vanwege het WK, maar doen landen als Italië en Spanje dat ook? Het lijkt wel wat om dan in augustus een wedstrijdje in één van die twee landen te zien.

In augustus wordt er altijd al wel gevoetbald in Italië, desnoods in de Coppa Italia, hoewel dat toernooi zeker in die fase niet leeft onder de toeschouwers. Data en verdere info zijn volgens mij nog niet bekend, behalve dan dat de Italiaanse Supercup deze zomer in het "Vogelnest" van Beijing gespeeld gaat worden.

Ici c est Paris

Citaat van: Maroboduus op jan 21, 2009, 17:00:17
In augustus wordt er altijd al wel gevoetbald in Italië, desnoods in de Coppa Italia, hoewel dat toernooi zeker in die fase niet leeft onder de toeschouwers. Data en verdere info zijn volgens mij nog niet bekend, behalve dan dat de Italiaanse Supercup deze zomer in het "Vogelnest" van Beijing gespeeld gaat worden.

Ik zou me dan toch als trouw bezoekende fan van mijn club toch zwaar genaaid voelen, als ze even aan de andere kant van de wereld gaan ballen.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op jan 21, 2009, 19:17:55
Ik zou me dan toch als trouw bezoekende fan van mijn club toch zwaar genaaid voelen, als ze even aan de andere kant van de wereld gaan ballen.

De supercup in Italie stelt voor de supporters niets voor. In het verleden is deze wedstrijd al in New York en Tripoli (Libië) gehouden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op jan 21, 2009, 19:25:31
De supercup in Italie stelt voor de supporters niets voor. In het verleden is deze wedstrijd al in New York en Tripoli (Libië) gehouden.

Weet ik, maar dat draagt nou niet bepaald bij aan een verbetering daarvan lijkt me.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op jan 21, 2009, 19:31:06
Weet ik, maar dat draagt nou niet bepaald bij aan een verbetering daarvan lijkt me.

In New York zit een hele grote Italiaanse gemeenschap.
De laatste jaren wordt de Turkse Supercup in Duitsland gehouden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op jan 21, 2009, 19:36:27
In New York zit een hele grote Italiaanse gemeenschap.
De laatste jaren wordt de Turkse Supercup in Duitsland gehouden.

Dan begrijp ik het nog niet helemaal, lijkt me toch belangrijker dat de JCS in Nederland leeft dan in Benidorm of Lloret de Mar.