Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

FC_Emmen

Ik had ergens gehoord of gelezen dat het stadion van de amateurs is en de verhuur aan AGOVV een erg belangrijke inkomstenbron voor hun is.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Sebastiaan_W

Gisteravond hoorde ik op de radio dat AGOVV in beroep gaat tegen de uitspraak. En volgens mij is ook nog niet duidelijk of ze het seizoen wel of niet afmaken.

hgrm

Vreemde gang van zaken...niet komen opdagen als je de mogelijkheid hebt om je te verdedigen en vervolgens wel in beroep gaan. Lijkt me vooral een tactiek om tijd te winnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Citaat van: Cyclebob op jan 08, 2013, 19:14:26
Vervelend voor de nieuwe generatie supporters, al heb ik niet het idee dat AGOVV in Apeldoorn leefde. Het was voor de BVO tijd een klein bolwerk van Eagles en in de stad zelf zag je te veel gloryhunters... Vorig seizoen gelukkig nog afgestreept qua groundhopping

Uit historische en romantische overwegingen was het natuurlijk prachtig, maar ze hadden nooit als AGOVV de eerste divisie in moeten gaan, maar als nieuwe club. AGOVV heeft gewoon niet zo'n beste naam in het dorp Apeldoorn (arrogant, hautain, noem maar op). Veel voetballiefhebbers in Apeldoorn stonden dus al bij voorbaat negatief tegenover de "nieuwe" profclub.

Daarnaast zijn er veel aanhangers van de Eagles, Vitesse en de traditionele topclubs én is er veel meer dan in vergelijkbare steden binding met de eigen amateurclub.

Joost

Citaat van: ðe waan op jan 10, 2013, 16:06:05
Uit historische en romantische overwegingen was het natuurlijk prachtig, maar ze hadden nooit als AGOVV de eerste divisie in moeten gaan, maar als nieuwe club. AGOVV heeft gewoon niet zo'n beste naam in het dorp Apeldoorn (arrogant, hautain, noem maar op). Veel voetballiefhebbers in Apeldoorn stonden dus al bij voorbaat negatief tegenover de "nieuwe" profclub.

Daarnaast zijn er veel aanhangers van de Eagles, Vitesse en de traditionele topclubs én is er veel meer dan in vergelijkbare steden binding met de eigen amateurclub.

Apeldoorn grenst aan de Biblebelt, AGOVV is daarnaast een zondagclub. Speelt dat ook mee?

ðe waan

Nee, dat speelt niet mee. Voordat je op de biblebelt bent moet je eerst nog door 30 kilometer bos. Verder is Apeldoorn vrij goddeloos, met maar één zaterdagclub.


Bossche Bol

AGOVV gaat NIET in beroep en verdwijnt dus uit het Betaald Voetbal.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Bier und Bratwurst

#22
Atjooo  Berg en Bos!! Erg jammer dat er weer een club verdwijnt maar de boktorren op de houten tribune
zijn er blij mee!!
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

12 april 2004: AGOVV - HFC Haarlem eindigt in 5-2, met 3 doelpunten van ene Klaas-Jan Huntelaar.
12 januari 2013: Wegens faillissement zijn beide clubs inmiddels uit het betaald voetbal verdwenen.....

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Puntje meer of minder door het afscheid van AGOVV is natuurlijk niet zo spannend. Weer een club minder betekend wel voor alle club minder inkomsten en vervangers zijn niet te vinden. Er ontstaat een bizarre situatie dat de afdeling eronder (Topklasse) meer uitstraling, toeschouwers, mogelijkheden, sportief niveau en toekomstperspectief heeft. Die conclusie is veel dramatischer.

hgrm

Bovendien: weer een mogelijkheid voor de KNVB om de in Zeist lang gekoesterde wens van een eerste divisie van 16 clubs te bewerkstelligen. Ik ga er al een beetje vanuit dat de nummer 17 van het seizoen 2013/2014 gaat degraderen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Citaat van: Hugo op jan 12, 2013, 22:45:07
Puntje meer of minder door het afscheid van AGOVV is natuurlijk niet zo spannend. Weer een club minder betekend wel voor alle club minder inkomsten en vervangers zijn niet te vinden. Er ontstaat een bizarre situatie dat de afdeling eronder (Topklasse) meer uitstraling, toeschouwers, mogelijkheden, sportief niveau en toekomstperspectief heeft. Die conclusie is veel dramatischer.

De Topklasse wordt qua uitstraling, toeschouwers en mogelijkheden wel wat overschat. Een landelijke afdeling op het derde niveau is een slecht plan geweest, zo mag de conclusie wel zijn na een kleine drie seizoenen.

Ook in de Topklasse lopen veel clubs tegen hun financiële grenzen aan, bij (bijna) alle clubs lopen de sponsorinkomsten terug.

Koning Kriel

Citaat van: ðe waan op jan 14, 2013, 09:32:18
De Topklasse wordt qua uitstraling, toeschouwers en mogelijkheden wel wat overschat. Een landelijke afdeling op het derde niveau is een slecht plan geweest, zo mag de conclusie wel zijn na een kleine drie seizoenen.

Ook in de Topklasse lopen veel clubs tegen hun financiële grenzen aan, bij (bijna) alle clubs lopen de sponsorinkomsten terug.

De vraag is of teruglopende sponsorinkomsten veroorzaakt worden door het fenomeen topklasse of door de crisis. Ik ben niet echt een volger van het amateurvoetbal maar voor mijn gevoel is de topklasse een aanwinst voor het Nederlandse voetbal.

Sebastiaan_W

Citaat van: ðe waan op jan 14, 2013, 09:32:18
De Topklasse wordt qua uitstraling, toeschouwers en mogelijkheden wel wat overschat. Een landelijke afdeling op het derde niveau is een slecht plan geweest, zo mag de conclusie wel zijn na een kleine drie seizoenen.

Ook in de Topklasse lopen veel clubs tegen hun financiële grenzen aan, bij (bijna) alle clubs lopen de sponsorinkomsten terug.

Er zit toch ook nog wel een verschil tussen de zaterdag en zondag topklasse?

Joost

Citaat van: ðe waan op jan 14, 2013, 09:32:18
De Topklasse wordt qua uitstraling, toeschouwers en mogelijkheden wel wat overschat. Een landelijke afdeling op het derde niveau is een slecht plan geweest, zo mag de conclusie wel zijn na een kleine drie seizoenen.

Ook in de Topklasse lopen veel clubs tegen hun financiële grenzen aan, bij (bijna) alle clubs lopen de sponsorinkomsten terug.

Daar kan ik het wel mee eens zijn. Er is nauwelijks verschil met de Hoofdklasse qua toeschouwersaantallen en media aandacht. Alleen moeten de clubs nu meestal meer kilometers maken.

Zolang er geen doorstroming komt blijft de Topklasse niet meer dan wat de hoofdklasse ooit was.