Watergatehopper

Gestart door watergatehopper, aug 21, 2013, 16:50:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

watergatehopper

#360
Nadat ik, inmiddels alweer jaren geleden, het Parc des Princes bezocht wilde ik ook eens naar het naastgelegen Stade Jean Bouin. Het UHSB waarmee de buitenkant is bekleed maakte indruk en eigenlijk nu weer. Prachtig als je het mij vraagt en weer eens wat anders. Het stadion wordt vooral bespeeld door rugbyclub Stade Français wat duidelijk te zien is door de roze accenten in het stadion. Een rugbyclub in het roze? Nou ja het is toch al niet mijn sport. Naast FC Paris en ook Red Star die hier een poosje hebben gespeeld is het na de promotie nu de beurt aan FC Versailles.
Het stadion zou zoals verwacht "nogal leeg" zijn dus van sfeer viel vanavond weinig te verwachten. Voor slechts Euro 5,- mocht je naar binnen en op vertoon van je kaartje, wat helaas een geprint e-ticket was, kreeg je een gratis consumptie. Ondanks deze stunt kwamen er slechts 800 toeschouwers opdagen. Bij Versailles speelt o.a. Nederlander Jermain Lens. Deze mocht 2x driekwartier de bank warmhouden en zag tot overmaat van ramp zijn concurrent 2x scoren. Al met al een leuk potje voetbal gezien. Voor meer foto's zie onderstaande link.

https://www.watergatehopper.nl/parijs-stade-jean-bouin/

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper


Het Carlisle van België noemde forumlid Hugo Virton op de app. Ik denk dat dit wel klopt gezien dit voor mij als ook voor veel andere forumleden 1 van de laatste clubs in de reeks was om te vincken. Afgelopen weekend was het dan zover. Samen met RoGo-Breda ging de reis dan eindelijk richting het zuiden van België. We kwamen een uur voor de wedstrijd aan en konden voor de tribune parkeren.
Ik kan iedereen aanraden om de reis te maken. We hebben ons erg vermaakt! Enige minpuntje waren het aantal uitsupporters van Deinze. Ik schat een stuk of 10. Voor de foto's check onderstaande link en laat je overtuigen zou ik zeggen. 

https://www.watergatehopper.nl/virton-stade-yvan-georges/

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Saltacampos

Vroeger was er ook nog FC Bleid, dat was nog net iets oostelijker dan Virton.
Daar was ik ooit voor een bekermatch van Racing Gent in de zomer (verlengingen en met strafschoppen eruit).
Virton ook ooit in Derde Klasse gedaan met de Racing (2-0 nederlaag).
Het Carlisle van België is wel grappig.
Over land and sea

watergatehopper

Citaat van: Saltacampos op nov 11, 2022, 16:32:38
Vroeger was er ook nog FC Bleid, dat was nog net iets oostelijker dan Virton.
Daar was ik ooit voor een bekermatch van Racing Gent in de zomer (verlengingen en met strafschoppen eruit).
Virton ook ooit in Derde Klasse gedaan met de Racing (2-0 nederlaag).
Het Carlisle van België is wel grappig.

Ik heb weleens van Bleid gehoord maar wist niet waar het lag. Tot wanneer hebben die bestaan dan?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Saltacampos

Citaat van: watergatehopper op nov 12, 2022, 06:15:12
Ik heb weleens van Bleid gehoord maar wist niet waar het lag. Tot wanneer hebben die bestaan dan?
Tot 2013, toen werd het stamnummer overgenomen door het huidige BX Brussels.
Over land and sea

rogo_breda

Was zeker een mooi tripje. Ook al omdat deze al lang op de planning stond en ik nu de 1A en 1B clubs compleet heb.

De naam Bleid ken ik vooral van de periode dat ze naar Brussel waren verplaatst en even in de Kleine Heizel hebben gespeeld. Helaas er niet van gekomen toen om te bezoeken. Het huidige BX stelt helaas niet veel voor.

Joost

Citaat van: watergatehopper op nov 12, 2022, 06:15:12
Ik heb weleens van Bleid gehoord maar wist niet waar het lag. Tot wanneer hebben die bestaan dan?

Het staat er ook niet op de borden, het is een dorp van iets meer dan 1000 inwoners.

watergatehopper

Citaat van: Joost op nov 14, 2022, 15:35:22
Het staat er ook niet op de borden, het is een dorp van iets meer dan 1000 inwoners.

1.000 inwoners en dan toch op niveau gevoetbald? Klinkt als een speeltje van een suikeroom.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op nov 14, 2022, 20:59:09
1.000 inwoners en dan toch op niveau gevoetbald? Klinkt als een speeltje van een suikeroom.

Die was niet lastig te raden inderdaad. Het oorspronkelijk Bleid werd pas in 1986 opericht en speelde tijden op een andere locatie.
Als ik me goed herinner nam in de tweede helft van de jaren negentig een Italiaan de boel over en verhuisde ze naar Bleid. Toen begonnen ze met geld te strooien en zaten ze snel in 3e klasse.
Maar dit was een verhaal waarvan je direct wist dat het een snel aflopende zaak was. Al hebben ze het volgens mij nog wel een jaar of 8 volgehouden.

Saltacampos

Er was inderdaad een grote sponsor.
Ik herinner me dat de locals vertelden dat er blijkbaar een aantal spelers gezellig samenhokten in een huis net achter het stadion dat eigendom was van de grote roerganger.
Over land and sea

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Saltacampos

Leuk, staat ook nog op mijn to do-lijst.
Over land and sea

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper


Voor de liefhebbers van mooie stadions geef ik bij deze de tip om even door te klikken naar het volledige fotoverslag op mijn website. Het Stade de Bonfim in Setubal is werkelijk een pareltje.

https://www.watergatehopper.nl/setubal-estadio-do-bonfim/

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

rogo_breda

Mooie foto's! En toevallig, want ik ben ook net terug uit Portugal en heb dit stadion zondag ook bezocht. Inderdaad prachtig! Zo te zien hebben wij wel wat meer geluk gehad met een klinkende 5-2 en een drie keer zo vol uitvak van Belenenses (over prachtige stadions gesproken)