Saltacampos on tour

Gestart door Saltacampos, mei 16, 2016, 18:13:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: ricodejong4 op jan 09, 2023, 08:42:02
Jammer dat de B-ploegen nu ook in België tot de piramide gereikt zijn. 88 toeschouwers voor een duel op het 4e niveau is wel bedroevend laag...
Het is een drama, op alle mogelijke vlakken, maar de profclubs hebben dat na lang proberen in de strot van de amateurclubs weten te duwen.
De toeschouwersaantallen in Tweede Amateur zijn al niet bijster hoog, maar 88 is wel heel weinig, dat is minder dan de helft van de meeste andere clubs die doorgaans een 200-tal toeschouwers trekken, een paar clubs met grotere aanhang uitgezonderd, die B-teams interesseert echt niemand, wat dan ook zo goed als geen uitfans oplevert als ze ergens op bezoek zijn.
Enige pluspunt is dat ik zo Kontich bij daglicht kon bezoeken.
Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea



Saltacampos

Over land and sea


Joost

Je was ook op Cercle zaterdag zag ik.

Saltacampos

Citaat van: Joost op feb 05, 2023, 21:00:02
Je was ook op Cercle zaterdag zag ik.
Klopt. Was jij er ook ?
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op feb 05, 2023, 22:23:37
Klopt. Was jij er ook ?

Ja, ik zag na inchecken dat je ook aanwezig was.
Ben er samen met m'n zoon geweest. Nadien zijn we nog naar het heerlijke complex van Evergem Center geweest tegen SK Lochristi.

Saltacampos

Citaat van: Joost op feb 05, 2023, 22:40:20
Ja, ik zag na inchecken dat je ook aanwezig was.
Ben er samen met m'n zoon geweest. Nadien zijn we nog naar het heerlijke complex van Evergem Center geweest tegen SK Lochristi.
Dat is inderdaad een leuk stadionnetje, ben ik een aantal keer geweest.
Heb je ook het oude stadion van Cercle bezocht in de Torhoutsesteenweg ?
De oude toegangspoort staat er nog en erachter ligt een park (Edgard De Smedtpark naar één van de stichters en voorzitters van de club en ook de naam van het stadion) waar je met een beetje fantasie nog wel de contouren van het oude stadion kan zien.
Smaakvol gedaan.
Van het oude stadion van Club dat in dezelfde straat lag is helaas niets meer terug te vinden, er is twintig jaar geleden een woonwijk gebouwd.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op feb 05, 2023, 23:10:52
Dat is inderdaad een leuk stadionnetje, ben ik een aantal keer geweest.
Heb je ook het oude stadion van Cercle bezocht in de Torhoutsesteenweg ?
De oude toegangspoort staat er nog en erachter ligt een park (Edgard De Smedtpark naar één van de stichters en voorzitters van de club en ook de naam van het stadion) waar je met een beetje fantasie nog wel de contouren van het oude stadion kan zien.
Smaakvol gedaan.
Van het oude stadion van Club dat in dezelfde straat lag is helaas niets meer terug te vinden, er is twintig jaar geleden een woonwijk gebouwd.

Toen ik 10 jaar geleden Club bezocht heb ik die poort al eens gezien. Om er nog een oud stadion in te zien moet je fantasie wel overuren gaan draaien herinner ik me.
De Klokke ken ik alleen van foto's helaas.

Het Jan Breydel was tien jaar geleden al redelijk aan het aftakelen maar dat wordt steeds erger. Zo zonde dat het stadiondossier van beide clubs zo muurvast blijft zitten.

Saltacampos

Citaat van: Joost op feb 05, 2023, 23:31:52
Toen ik 10 jaar geleden Club bezocht heb ik die poort al eens gezien. Om er nog een oud stadion in te zien moet je fantasie wel overuren gaan draaien herinner ik me.
De Klokke ken ik alleen van foto's helaas.

Het Jan Breydel was tien jaar geleden al redelijk aan het aftakelen maar dat wordt steeds erger. Zo zonde dat het stadiondossier van beide clubs zo muurvast blijft zitten.
Cercle was geen vragende partij voor een nieuw stadion. Bij de verkoop van beide oude stadions in de jaren zeventig is aan beide clubs beloofd dat ze allebei voor altijd het recht hadden om in Jan Breydel (toen Olympiastadion) te blijven spelen en indien niet (meer) mogelijk dat er een oplossing moest komen.
Club wou een groter stadion (waar Cercle niets aan heeft, want niet nodig) voor zich alleen. De eerste optie is afgewezen omdat het natuurgebied is, men is dan na nog een aantal andere ideeën bij nieuwbouw naast het huidige stadion uitgekomen. De buurtbewoners waren niet echt opgezet met een groter stadion en nog meer overlast.
Het bestuur van Club had een dossier ingediend waarin men het aantal supporters dat met de wagen zou komen bewust (?) zwaar had onderschat (62% ipv de door verkeersdeskundigen aangehaalde 82%) en blijkbaar is er in de stad Brugge een regel dat je bij dit soort grootschalige bouwprojecten alle parkeerplaatsen op eigen terrein moet voorzien (aan de interviews in de media te zien was men zich daar bij het stadsbestuur zelf niet echt van bewust tot de uitspraak vorige week, ze zouden het aanpassen).
Het dossier is daardoor afgewezen en moet over.
In Vlaanderen liggen dit soort dossiers erg moeilijk, er is vaak veel tegenstand van omwonenden, al kan je je ook wel de vraag stellen waarom Club een stadion met 40.000 plaatsen nodig heeft, het huidige is eigenlijk groot genoeg en daarmee aansluiten bij de Europese top is in het beste geval wishful thinking, dat gaat nooit meer gebeuren, het verschil in tv-inkomsten is gewoon veel te groot.
Er spelen dan ook nog machtsspelletjes tussen de voorzitter van Club en Antwerp (twee mensen met geld die blijkbaar niets beter te doen hebben) die elkaar pesten in respectievelijke stadiondossiers waarbij de ene een stukje grond heeft waar de andere wil bouwen. Hierdoor kon de piste Blankenbergsesteenweg ook niet, meen ik me te herinneren, want Gheyssens van Antwerp heeft daar een stuk grond in bezit dat hij niet wil verkopen.
Als het nieuwe dossier ook niet goedgekeurd wordt, zal dit dus uiteindelijk misschien gewoon renovatie van het huidige stadion worden.
Cercle zou eigenlijk beter in een kleiner stadion spelen, voor 8.000 tot 10.000 toeschouwers of zo, zou veel gezelliger zijn dan nu in dat veel te grote stadion, maar ook daar zit geen enkele beweging in.
Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea