Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Tegenvallend lijstje hier: Brussel, Londen, Amsterdam, Cardiff, Zagreb, Parijs. Daar komen dit jaar wel nog Madrid, Tallinn en Athene bij.

FCT1980

Citaat van: Jehoentelaar op feb 22, 2017, 16:12:48
Saint Denis is een andere stad dan Parijs. Reken je het mee, wat natuurlijk niet fout is want dat mag ieder voor zich weten met iets als groundhoppen, dan zou je ook kunnen zeggen dat je in Köln een wedstrijd hebt gezien als je naar Bayer Leverkusen bent geweest.

Dat is echt een hele vreemde vergelijking zeg.
Köln en Leverkusen is echt wel anders. Hoe zie je dat bij Londen voor je dan?
Is Kingston een aparte stad of hoort dat bij Londen? Volgens mij speelt Wimbledon toch gewoon in Londen?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Saint Denis is toch een aparte gemeente? Al zal dat ook voor andere banlieus gelden.

Jef400

Is hier geen verregaande standaardisatie in mogelijk? In de zin van gemeentes, deelgemeentes en dergelijke? Daar zou ik vanuit gaan. Volgens mij is Leverkusen geen deelgemeente van Köln, maar Kingston wel weer van London. Moeilijk.

hgrm

Zo kun je je ook afvragen wat Londen is. In de engere zin heeft niemand een wedstrijd in Londen gezien want in de City of London ligt helemaal geen voetbalveld. Maar als je Londen opvat als Greater London, dan tellen alle London Boroughs zoals Islington (Arsenal), Brent (Wembley) en Greenwich (Charlton) ook mee. Hetzelfde geldt voor Brussel (Alleen het Heizelstadion ligt in de gemeente Brussel; Anderlecht, Union en RWDM niet).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

#665
En zo kun je ook in eigen land stellen dat Amsterdam op dit moment geen bvo huisvest.

Maar zoals wel vaker moet iedereen het gewoon houden op hun eigen 'waarheid'. Zo tel ik een wedstrijd in Solna mee als Stockholm en Saint-Denis ook als Parijs.

hgrm

Die mythe klopt niet:

CiteerDestijds ging het plan gepaard met kritiek en bezwaren van buurgemeentes en particulieren. Het stadion was aanvankelijk half op grondgebied van de gemeente Ouder-Amstel gesitueerd. Die voelde daar niets voor, en daarop werd het stadion binnen de gemeente Amsterdam over de Burgemeester Stramanweg gebouwd
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: hgrm op feb 22, 2017, 22:18:07
Die mythe klopt niet:
Vooruit. Toch vind ik het een discutabel, gezien er de route van de Arena naar het centrum wel andere gemeenten doorkruist.

FCT1980

Citaat van: Nort op feb 22, 2017, 21:38:13
En zo kun je ook in eigen land stellen dat Amsterdam op dit moment geen bvo huisvest.

Maar zoals wel vaker moet iedereen het gewoon houden op hun eigen 'waarheid'. Zo tel ik een wedstrijd in Solna mee als Stockholm en Saint-Denis ook als Parijs.

Juist. Je eigen waarheid is het belangrijkste. En wil je een stadion meetellen als je alleen een rondleiding hebt gehad dan heb je mijn zegen ook.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Het maakt mij zoals eerder aangegeven ook niet uit hoe iemand het voor zichzelf indeelt, want dat is persoonlijk en wat mij betreft ook niet iets heel relevants. Edoch, mijn vergelijking sloeg op administratieve indelingen en in die zin snijdt het voorbeeld Leverkusen wel degelijk hout. Als geografiestudent hecht ik daar wellicht wat meer waarde aan dan iemand anders, moet kunnen. Het barst hier van de schema's overzichten en kaartjes waar allerlei wedstrijden zijn bezocht.

Wat Parijs betreft is Saint Denis sowieso een apart departement dan de stad zelf.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

FCT1980

Ik ben zelf planoloog en kijk er dus ook net iets anders naar dan anderen.
Mochten we elkaar een keer tegenkomen dan hebben we het er nog wel even over ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jehoentelaar

Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op feb 23, 2017, 01:37:28
Het maakt mij zoals eerder aangegeven ook niet uit hoe iemand het voor zichzelf indeelt, want dat is persoonlijk en wat mij betreft ook niet iets heel relevants. Edoch, mijn vergelijking sloeg op administratieve indelingen en in die zin snijdt het voorbeeld Leverkusen wel degelijk hout. Als geografiestudent hecht ik daar wellicht wat meer waarde aan dan iemand anders, moet kunnen. Het barst hier van de schema's overzichten en kaartjes waar allerlei wedstrijden zijn bezocht.

Wat Parijs betreft is Saint Denis sowieso een apart departement dan de stad zelf.

Ik ben in dat kader wel benieuwd in welke plaats je het terrein van VV Heur-Tongeren situeert. :)

Jef400

Citaat van: hgrm op feb 22, 2017, 22:18:07
Die mythe klopt niet:
Maar tot 1-1-2016 wel weer in de plaats Amsterdam-Zuidoost

Jehoentelaar

Citaat van: Joost op feb 23, 2017, 14:19:56
Ik ben in dat kader wel benieuwd in welke plaats je het terrein van VV Heur-Tongeren situeert. :)

Wat is de situatie aldaar?
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar