Stadion Oosterpark

Gestart door TeeZee, apr 07, 2008, 20:34:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Geinspireerd door het nieuwe lid Harris plaats ik graag wat foto's die ik nam tijdens mijn bezoek aan het Oosterpark, november 2004. AZ kwam op bezoek en won. Ik zat volgens mij vrij dicht naast de Z-side en de sfeer was dan ook prima. Het Oosterpark is mijn favoriete Nederlandse stadion en ik vind het ook erg jammer dat het verdwenen is.












Tom Bodde

#1
Adieu Oosterpark, adieu tweede huis....




FC_Emmen

Vandaag even gekeken wat er nog te zien is van het Oosterpark.
Conclusie: Vrijwel niets. Enkel twee straten die vernoemd zijn.


Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

calcionova

Jammer dat het stadion niet meer bestaat, ademde echt voetbal. De Euroborg is ook erg mooi, maar op een andere manier.

FCT1980

Ik vind de Euroborg echt spuuglelijk. Die lange zijde met business seats lijkt net een galerijflat. Uitvak is ook verschrikkelijk. Oosterpark was echt een geweldige bak.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nickky

We zijn er inderdaad niet op vooruitgegaan qua stadion. Uniek in Nederland is wel dat je binnenkomt op de omloop tussen beide ringen. Verder is het gewoon een nieuwerwetse bak met een verschrikkelijk lelijke buitenkant. Maar Het uitvak is echt een schande, dat zeker. Sowieso alles met een net of een glaswand ervoor is een totaal respectloze manier van je gasten ontvangen. De Euroborg is daarvan een treurig voorbeeld.

Maar er zijn helaas meer trieste uitvakken in Nederland. Zo ook het 'vernieuwde' gastenverblijf in Enschede. Raar is dat toch, als club ga je zaken verbouwen in je stadion, verbeteren mag ik aannemen, maar dat de gasten er zwaar op achteruit gaan. Nac is zop mogelijk een nog triester voorbeeld van dubieuze herinrichting.
Doe mij maar Heracles uit, mooi dicht op het veld, geen zichtsbelemmerende toestanden voor het vak en... Jawel, gewoon een echt biertje, ook voor de gasten. Zo kan het dus ook.

Joost

Volgens mij ben je in de war want Heracles heeft helemaal geen mooi uitvak.

spons

Ik vind de Euroborg zo slecht nog niet vergeleken met andere nieuwe stadions. Van de buitenkant ziet het er inderdaad niet uit maar van binnen vind ik het best aardig
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Die straatnamen bij het voormalige Oosterpark vind ik zwaar fantasieloos.

Hugo

Al dat (kunstgras) groen in de Euroborg doet me zeer aan de ogen.

Arjen

Citaat van: Hugo op mrt 13, 2015, 21:26:58
Die straatnamen bij het voormalige Oosterpark vind ik zwaar fantasieloos.
Als je een goede en passende naam hebt hoef je ook geen fantasie te gebruiken.

ALenstra

Toen Euroborg net geopend was toen waren de reacties enthousiast. Vrijwel iedereen wist te vertellen hoe fantastisch en mooi het was. De groene kathedraal! Maar toen zat het stadion altijd vol en waren kaartjes nauwelijks te krijgen. Blijkbaar wordt het een ander verhaal wanneer er steeds meer lege plekken ontstaan door mindere resultaten en afschuwelijk slecht voetbal.

FCT1980

Resultaten en slecht voetbal zeggen mij niets. Ik kijk puur naar het stadion. Voor ik er geweest was leek het me ook een mooie nieuwe bak maar dit bleek dus niet het geval.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nickky

Citaat van: Joost op mrt 13, 2015, 21:06:53
Volgens mij ben je in de war want Heracles heeft helemaal geen mooi uitvak.

Verklaar je nader..... Wat scheelt eraan?

Bier und Bratwurst

Citaat van: Nickky op mrt 14, 2015, 20:53:41
Verklaar je nader..... Wat scheelt eraan?

Nou alles !! Dat vak naast de lange zijde is wel erg slecht met die hekken in het zicht. Het is een triest uitvak , waar je broodjes krijgt dat al een halve dag op de grond ligt tussen de pissebedden en lauwe koffie.
Het ene stadion is het andere niet!