Jupiler League 2011 / 2012

Gestart door FWM, jun 23, 2011, 17:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bossche Bol

Citaat van: witte leeuw op okt 28, 2011, 12:08:58
Vreselijk! In België hebben ze die plannen ook. Publieke belangstelling is gering, zie Duitsland.
Zie daar totaal geen meerwaarde in.
Dit dus.

Komt geen hond op die wedstrijden af. Niet aan beginnen.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Niels_Zitterd

Ik denk dat het voor een aantal kleinere clubs in de Jupiler League zelfs de doodsteek kan zijn.
Buiten het feit dat er maar weinig toeschouwers op af zullen komen zullen veel clubs ook een probleem krijgen met de selectie.

Op dit moment worden toch redelijk wat spelers uit tweede elftallen, al dan niet via een RJO combinatie, verhuurd aan JL clubs. Als dit wegvalt en er wordt vastgehouden aan de eis van 16 contractspelers dan kan dit een vervelende situatie opleveren. Ik zie er amper positieve punten in.

hgrm

#17
Slechte zaak (die tweede teams, niet wat Breda zegt, uiteraard). Het zou veel beter zijn als er een regeling komt dat topclubs 5 spelers mogen "stallen" bij een eerstedivisionist zonder rekening te hoeven houden met transferwindows.

Duitsland laat zien hoe de Regionalliga helemaal doodgeslagen wordt door al die tweede teams. Daar probeert iedereen en alles er vanaf te komen, maar liggen de profclubs dwars.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: Niels_Zitterd op okt 28, 2011, 12:20:27
Ik denk dat het voor een aantal kleinere clubs in de Jupiler League zelfs de doodsteek kan zijn.
Buiten het feit dat er maar weinig toeschouwers op af zullen komen zullen veel clubs ook een probleem krijgen met de selectie.

Op dit moment worden toch redelijk wat spelers uit tweede elftallen, al dan niet via een RJO combinatie, verhuurd aan JL clubs. Als dit wegvalt en er wordt vastgehouden aan de eis van 16 contractspelers dan kan dit een vervelende situatie opleveren. Ik zie er amper positieve punten in.

Ook zo'n regel die afgeschaft moet worden. Voetballers van een jaar of 25 kiezen voor hun maatschappelijke carrière en gaan in de Topklasse voetballen. Ik geef ze ook volkomen gelijk. Maar met de huidige economische situatie zullen steeds meer voetballers dit gaan doen en stelt de JL niks meer voor.

ðe waan

Ik vind het niet zo verkeerd eigenlijk.

Goed beschouwd zijn sommige clubs in de eerste divisie nu al verkapte tweede elftallen van eredivisieclubs met hele legers huurlingen. Nu kun je tenminste een eind maken aan die schijnsituatie.

De gevolgen voor de publieke belangstelling zullen gering zijn denk ik. In Duitsland zitten op het vierde of vijfde niveau nog clubs die duizenden toeschouwers trekken, in Nederland zijn er clubs in de eerste divisie die blij zijn dat er af en toe meer dan duizend mensen komen kijken. Dat halen sommige reserve-elftallen ook met gemak denk ik.

Dat ze eens moeten stoppen met de onzinnige eisen over het aantal contractspelers en moeten zorgen voor een fatsoenlijke degradatieregeling tussen de verschillende afdelingen is uiteraard helemaal waar.

Bier und Bratwurst

#20
Ik vind het waardeloos. Hekel het ook in Duitsland. Laten ze het semiprofesionalisme invoeren in de eerste divisie dan kunnen de topklasseclubs ook een keer fatsoenlijk doorstromen daarin.Dat vind ik meer zinvol om over na te denken. Die 2e teams maken het zeker niet aantrekkelijk. Zou niet gauw naar zo'n wedstrijd gaan. Ik zoek in Duitsland ook vaak clubs uit om te bezoeken met wedstrijden waar geen 2e teams inzitten of het 2e team moet in een bijzonder stadion spelen bijv. Koln,Dortmund. En hoe zit het dan met de samenwerkingsverbanden van de profs zoals Twente met heracles en Go ahead. Ik denk dat alleen Ajax ,feyenoord en psv hier meer belang bij hebben.
Ik kijk bijvoorbeeld liever bij een Go ahead - Zwolle ,dan bij een Go Ahead - Ajax 2!
Het ene stadion is het andere niet!

King Nothing

Regionalliga Nord. 6 Tweede teams van 1. of 2. Bundesligaclubs.

Energie Cottbus II: Gem. 149 toeschouwers (meeste: 290 tegen RB Leipzig, minste 70 tegen Hannover '96 II)
St Pauli II: Gem. 383 toeschouwers (meeste: 738 tegen 1. FC Magdeburg, minste 270 tegen VFC Plauen)
Hamburger SV II: Gem. 324 toeschouwers (meeste: 796 tegen Holstein Kiel, minste 102 tegen ZFC Meuselwitz)
Hannover '96 II: Gem. 306 toeschouwers (meeste: 496 tegen Hallescher FC, minste 185 tegen Wolfsburg II)
Hertha BSC II: Gem. 472 toeschouwers (meeste: 565 tegen Hannover '96 II, minste 353 tegen Berliner AK)
Wolfsburg II: Gem. 351 toeschouwers (meeste: 874 tegen 1. FC Magdeburg, minste 133 tegen TSV Havelse)

Toeschouwersaantal hangt dus bij deze teams vooral van de uitsupporters af. Kiel, Magdeburg en Hallescher zijn de clubs met een vrij grote meereizende aanhang
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Koning Kriel

Wat is het een genot om in de jupiler league te voetballen! Dit jaar nog geen verplichte buscombi gehad en dus alles met de auto kunnen doen (zelfs Helmond sport uit over twee weken al is het de vraag of dat niet nog gaat veranderen met die burgemeester daar). Nu is ook bekend geworden dat we vrij vervoer naar Sittard hebben en dat voor het eerst in jaren het weer mogelijk is om aan het stadion kaarten voor het uitvak te kopen, nu maar hopen dat dat laatste niet meer mogelijk is omdat het uitvak op voorhand uitverkocht raakt.

Daarnaast kom je in kleine stadions die nog echt voetbal ademen, betaal je 6,60 voor een kaartje voor het uitvak en ligt overal nog een broodje bal in plaats van popcorn bij de catering.

voor de duidelijkheid, ik ben dus een Willem II supporter

FSC_87

Als jullie het uitvak bij ons uitverkocht krijgen, dan zou dat echt mooi zijn. De laatste is dat niet vaak voorgekomen.

Wat betreft het verhaal over combi's: wij hebben dit jaar om onverklaarbare reden bijna overal een combi opgelegd gekregen. Volgens mij is Eagles uit volgende week de eerste uitwedstrijd op volledig vrij vervoer met kaartverkoop aan de kassa van het stadion.