'You'll never fly alone!' - De Adelaarshorst

Gestart door Hielke, jan 31, 2009, 10:53:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3434

Citaat van: Houseman op nov 09, 2009, 15:09:28
Heb 10 jaar naast een sigarenrokende vijftiger gezeten.. bij mijn verhuizing naar het staanvak in het Abe Lenstra Stadion dacht ik daar eindelijk vanaf te zijn, steken die pubers om de haverklap rookbommen af..

Zo'n goedkope/slechte sigaar stinkt nog 10x erger dan een joint vind ik. Het lijkt ook altijd of die rook precies naar jouw gezicht gaat terwijl er x-aantal andere mensen rondom jou zitten.  Vrij irritant.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Batflyer

Citaat van: Lek11 op nov 08, 2009, 13:49:07
En dan stadionverboden uitdelen voor roken in een stadion? Zou belachelijk zijn als het aan mij ligt. Je kunt beter rookvrije vakken aanwijzen.

Ik denk niet dat dat werkt. Met een beetje pech waait die rook recht vanuit het rookvak in je gezicht. Net zoals op de NS-stations. Ik loop nooit door die rookzones, maar de rook kan ik helaas bijna altijd ruiken.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Laurens Jobse

Ik ben zelf een roker en zeker bij spanning rook ik flink door. Bij NAC-Groningen voor de kwartfinale van de beker afgelopen jaar heb ik tussen de aftrap en de panaltyserie een pakje met 24 sigaretten leeg gerookt. Ik heb daarom verder eigenlijk nooit last van rokers, Bij NAC gebeurt het geregeld dat er een vlaag rook voorbij komt met een wiet of hasj lucht. Al blow ik zelf niet (op de twee keer dat ik het uitgeprobeerd heb jaren geleden) heb ik er weinig last van. Al heb ik het ook nog nooit meegemaakt dat er één echt naast mij stond te blowen. Meestal is het een enkele korte vlaag die langs komt gewaaid.

Ik ben ook voorstander van de rookvrije vakken, maak het kindervak en familievak rookvrij en pak nog een paar vakken eromheen erbij, Maar ga alstublieft niet een stadion (in de buitenlucht) rookvrij maken. Voor mij is dat minstens zo belachelijk als die stadions waar je het bier wat je in de gracht koopt niet mee de tribune op mag nemen.

Het belachelijke bord op de trappen in de Goffert


Hielke

#18
Go Ahead Eagles - Helmond Sport (2-0)
De Adelaarshorst, 3 september 2010

Fietsen in de tuin, krat bier voor de deur en de buren op visite. Dat is de Vetkampstraat. Lantaarnpalen zijn er op wedstrijddagen van Go Ahead niet nodig. Er is immers de Adelaarshorst. Eén de meest authentieke stadions die Nederland nog rijk is. De wc is een pikdonker hok achter de tribune waar iedereen op goed geluk tegen de muur aan pist.

Bij binnenkomst kopen we een programmaboekje van Jannie. Iedereen in Deventer kent Jannie. Ze rent bij een gunstig wedstrijdverloop heen en weer met een grote rood-gele vlag, voor het fanatieke vak langs. Op de vlag staat 'Jannie maak ze gek'. Het publiek haakt daar op in, met het liedje: 'Jannie maakt ze gek'. Sommige dingen in het leven zijn heerlijk overzichtelijk.

Op de tribune zijn wij onderdeel van een gemêleerd gezelschap. Algemeen Beschaafd Nederlands is er niet in de mode. Anti-rookbeleid ook niet. Sigaretten, sigaren en joints -soms gezamenlijk opgerookt- zorgen voor een rookgordijn. Het regent droogkomische opmerkingen. Want één ding moet je de Go Ahead-fans nageven: ze zijn bijzonder vermakelijk.

Hun ploeg verzorgt een aantrekkelijke wedstrijd en wint verdiend met 2-0. 'Wij staan bovenaan', zong het vak met Helmond-supporters in de beginfase onophoudelijk. Een feit, maar die bal krijgen ze ongenadig terug gekaatst. Het thuispubliek stort zich in de slotminuten verbaal vol overgave op het bezoekersvak. 'Wij staan bovenaan', 'Helmond is een lachertje', 'Houdoe en bedankt'.

In de Vetkampstraat heerst na afloop een euforische stemming. 'Zo'n sfeer zie je hooguit bij NAC en Twente', vertrouwt een rood-geel uitgedoste man mij toe. Een oude vrouw ziet vanuit haar deuropening de stoet voetbalfans langs trekken. In de tuin er naast ligt een fiets.






De Vetkampstraat.


Oud...


...En opgelapt.


De voorzijde valt wat uit de toon.


De harde kern is er klaar voor.


De avond valt boven de Adelaarshorst.


Jong en... Eh. Oud stromen toe.


Het veld ligt er netjes bij.


Een klein uur voor de wedstrijd is het nog rustig bij de harde kern.


Lights on!


Stadions zonder lichtmasten zijn geen stadions!


Eagles.


Fly like an eagle!


Iemand heeft z'n dekbedovertrek meegenomen.


De Combi... Voor al uw voetbalwedstrijden!


Good old Paul Bosvelt.


O ja, er werd ook nog gevoetbald.


Van graspollen aanstampen kwam weinig terecht in de rust...


Iedereen springt van de stoel als Go Ahead scoort.


'Wij staan bovenaan!'


Kortom, een dolle boel in Deventer.





Het merendeel van de foto's is van 1920, waarvoor dank!

Lek11