Beker van België 2015-2016

Gestart door Joost, jun 20, 2015, 11:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koning Kriel

Jezus wat een saaie loting. Alleen Westerlo - Antwerp ziet er interessant uit.

De Belgische beker is met het veel te laat instromen van de eerste klassers die dan ook nog eens beschermd zijn wel erg saai aan het worden de laatste jaren.

HRM1880

Wat een waanzinnige wedstrijd gisteren. Gewoon gaan winnen bij de leider uit eerste klasse. Ben er nog altijd niet goed van, leef vandaag echt op een wolk.
Vanaf de 20e minuut was de avond dan ook een groot feest.
Westerlo de volgende ronde is jammer, maar van de kleinere clubs wel de leukste. Niet te ver en in het verleden hebben we daar al eens 3000 kaarten gekregen.

voetbalfan

Citaat van: HRM1880 op sep 24, 2015, 13:58:36
Westerlo de volgende ronde is jammer, maar van de kleinere clubs wel de leukste. Niet te ver en in het verleden hebben we daar al eens 3000 kaarten gekregen.

Zullen jullie nu ook krijgen waarschijnlijk.

jona93

Citaat van: syntric op aug 24, 2015, 22:00:08
Aha, wist ik niet van die verbouwing, herinner me een paar jaar terug toen ik daar was aan de zijkant een grote grasheuvel, waar bovenop toeschouwers stonden, wel vrij apart moet ik zeggen. Hebben ze daar nu een tribune gezet of zo?
Ja kant waren de spelers het veld betreden is er een tribune gezet
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

watergatehopper


Bizar dat er in Nederland redelijk wat verassingen waren afgelopen week. In België niet 1 helaas.
Wanneer is de volgende ronde?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Voetbalman

Citaat van: watergatehopper op sep 25, 2015, 08:24:34
Bizar dat er in Nederland redelijk wat verassingen waren afgelopen week. In België niet 1 helaas.
Wanneer is de volgende ronde?

02 december 2015 las ik deze week. Bekertornooi boeit ook helemaal niet, met enkel eersteklassers die overblijven (uitgezonderd Antwerp) mede door. het thuisvoordeel dat 'en masse' wordt overgekocht.

Shepherd

En 5 rondes in 5 weken is ook wel overdreven snel.
In Nederland heeft de beker nog een klein beetje smoel, maar in België lijkt dat helemaal niets voor te stellen.
Oostende - Antwerp is een verrassing, maar zo ongeveer de enige. Zonde. Bekertoernooien kunnen zo mooi zijn.

Saltacampos

Antwerp is de enige verrassing en kleurt zowat de beker op dit moment, voor de rest de te verwachten uitslagen. De loting voor de achtste finale lijkt ook niet echt bijzonder, dus het zal wel weer van Antwerp moeten komen. Sowieso is in het huidige opzet de beker pas interessant vanaf de kwartfinale. Het is ook niet bevordelijk om midden in de week te spelen. Hier in Gent had men bovendien drie thuiswedstrijden op rij op een week tijd. Champions League tegen Lyon op woensdag, thuis tegen Standard op zondag en dan nog eens voor de beker thuis tegen Eupen vorige woensdag. Logisch dat de mensen dan niet massaal komen opdagen en 15€ willen ophoesten voor een bekerwedstrijd tegen een modale tweedeklasser. De beker moet dringend zoals vroeger, steeds over één wedstrijd en de eersteklassers veel vroeger in de strijd, maar dat zal wel tegen de belangen van de TV zijn.
Over land and sea

HRM1880

Citaat van: rrcg1899 op sep 26, 2015, 10:45:37
Antwerp is de enige verrassing en kleurt zowat de beker op dit moment, voor de rest de te verwachten uitslagen. De loting voor de achtste finale lijkt ook niet echt bijzonder, dus het zal wel weer van Antwerp moeten komen. Sowieso is in het huidige opzet de beker pas interessant vanaf de kwartfinale. Het is ook niet bevordelijk om midden in de week te spelen. Hier in Gent had men bovendien drie thuiswedstrijden op rij op een week tijd. Champions League tegen Lyon op woensdag, thuis tegen Standard op zondag en dan nog eens voor de beker thuis tegen Eupen vorige woensdag. Logisch dat de mensen dan niet massaal komen opdagen en 15€ willen ophoesten voor een bekerwedstrijd tegen een modale tweedeklasser. De beker moet dringend zoals vroeger, steeds over één wedstrijd en de eersteklassers veel vroeger in de strijd, maar dat zal wel tegen de belangen van de TV zijn.
Ik dacht altijd dat mensen juist eerder geneigd zouden zijn om 3 thuiswedstrijden in een week bij te wonen dan drie uitwedstrijden. Dat is toch veel goedkoper.

Saltacampos

Citaat van: HRM1880 op sep 26, 2015, 11:07:28
Ik dacht altijd dat mensen juist eerder geneigd zouden zijn om 3 thuiswedstrijden in een week bij te wonen dan drie uitwedstrijden. Dat is toch veel goedkoper.
Naar een uitwedstrijd waren er nog minder geweest, dat is duidelijk. Niet vergeten dat de Gentfans net weer een Champions League abonnement moesten kopen en dat in de voor mensen met kinderen al niet goedkope maand september. Gent heeft de prijzen van die CL zeker menselijk gehouden (al voor de loting bekend was), dus dat spreekt in hun voordeel, maar ik denk dat die bekermatch tegen Eupen voor velen "die wedstrijd te veel" zal zijn geweest.
Over land and sea

HRM1880

Citaat van: rrcg1899 op sep 26, 2015, 21:08:28
Naar een uitwedstrijd waren er nog minder geweest, dat is duidelijk. Niet vergeten dat de Gentfans net weer een Champions League abonnement moesten kopen en dat in de voor mensen met kinderen al niet goedkope maand september. Gent heeft de prijzen van die CL zeker menselijk gehouden (al voor de loting bekend was), dus dat spreekt in hun voordeel, maar ik denk dat die bekermatch tegen Eupen voor velen "die wedstrijd te veel" zal zijn geweest.
Uiteindelijk begrijpelijk hoor het was enkel een bedenking van mezelf. In de eerste ronde die we speelden in de beker dit seizoen zat er ook maar 4447 man op de Bosuil.

Penders

Is het voor een neutrale toeschouwer mogelijk om de finale te bezoeken?

Joost

Citaat van: Penders op jan 26, 2016, 23:19:45
Is het voor een neutrale toeschouwer mogelijk om de finale te bezoeken?

Meestal wel, je zult er alleen voor naar de clubs moeten reizen.

syntric

Citaat van: Penders op jan 26, 2016, 23:19:45
Is het voor een neutrale toeschouwer mogelijk om de finale te bezoeken?
Er zijn normaal gezien ook neutrale tickets beschikbaar op de website van de KBVB maar als het 2 topploegen zijn, zijn die snel weg
Groundhopper for life :-)

Koning Kriel

Citaat van: Penders op jan 26, 2016, 23:19:45
Is het voor een neutrale toeschouwer mogelijk om de finale te bezoeken?

Een paar jaar terug via Westerlo de finale bezocht. Een mailtje, wat geld overmaken en de tickets kwamen keurig per post binnen. Zal afhangen van welke clubs de finale halen.