Hoofdmenu

Amateurs 2012/13

Gestart door Sebastiaan_W, jul 16, 2012, 11:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

De hoofdklassen zijn niet districtsgebonden (hoewel het in de praktijk wel ongeveer zo is dat A West I en II dekt). Inmiddels zijn er 4 plaatsen vrijkomen (Feyenoord AV, Hilversum, Argon, Lienden; 2 maal west II, 1 maal west I en eenmaal Oost).

In het verleden (faillisement  RBC) heeft men dit opgelost door ook de verliezer van de play-off tussen de nr 13 van de topklasse en de winnaar van de nacompetitie van de hoofdklasse in de topklasse te laten spelen. Ik denk dat ook dit jaar de nr. 13 weinig te vrezen zal hebben.

Voor wat betreft de hoofdklasse: ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik ergens op een redelijk officiële plaats heb gelezen dat er versterkte promotie komt. Ik kan me voorstellen dat er een extra nacompetitie komt om uit de 6 districten 4 extra promovendi aan te wijzen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

In het amsterdamse voetbal komen 2 opmerkelijke fusies dit jaar.

DWV gaat fuseren met De Volewijckers en DWS gaat samen met Chabab
Het ene stadion is het andere niet!

Cyclebob

#77
Citaat van: Bier und Bratwurst op mrt 18, 2013, 23:27:41
In het amsterdamse voetbal komen 2 opmerkelijke fusies dit jaar.

DWV gaat fuseren met De Volewijckers en DWS gaat samen met Chabab
Inderdaad, zelfs twee oud-betaald voetbalclubs erbij en een voormalige vaste waarde in de Hoofdklasse.
DWV/Volewijckers redelijk logisch, alleen kleurencombinatie wordt Zwart Geel Groen Wit?
DWS/Chabab krijgt dan toch accomodatie met tribune in hoofd- of topklasse, benieuwd of ze gaan uitdragen dat ze landskampioen zijn geweest in 1966 4.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: Cyclebob op mrt 19, 2013, 08:07:39
Inderdaad, zelfs twee oud-betaald voetbalclubs erbij en een voormalige vaste waarde in de Hoofdklasse.
DWV/Volewijckers redelijk logisch, alleen kleurencombinatie wordt Zwart Geel Groen Wit?
DWS/Chabab krijgt dan toch accomodatie met tribune in hoofd- of topklasse, benieuwd of ze gaan uitdragen dat ze landskampioen zijn geweest in 1966.

DWS en Chabab voegen een goed eerste elftal zonder jeugd (Chabab) samen met een grote jeugdvereniging met een op bescheiden niveau spelend eerste team (DWS). Klinkt als een beste goede combinatie op papier. Ik ben heel benieuwd of de cultuurverschillen niet te groot zullen zijn.

Cyclebob

Citaat van: Joost op mrt 19, 2013, 09:07:11
DWS en Chabab voegen een goed eerste elftal zonder jeugd (Chabab) samen met een grote jeugdvereniging met een op bescheiden niveau spelend eerste team (DWS). Klinkt als een beste goede combinatie op papier. Ik ben heel benieuwd of de cultuurverschillen niet te groot zullen zijn.
De voorzitter van Chabab, Berdouni:'De clubs liggen qua populatie dicht bij elkaar tegenwoordig. We zijn allebei geen blanke clubs, om het zo maar te zeggen. Voor ons zijn er veel voordelen, maar er zijn ook nog wel zaken die uitgewerkt moeten worden. DWS kampt met een schuldenlast, daar moet een oplossing voor komen. Het complex voldoet nu wel bij DWS. Toch zal er op termijn wel het een en ander opgeknapt moeten worden. We hopen dat de gemeente dat in een plan gaat uitwerken. Chabab zal wel met het eerste de topklasse meenemen naar DWS, maar verder zal de club opgaan in DWS. Dat er twee kunstgrasvelden liggen is voor zeer prettig. Voor trainingen, maar ook om uit te wijken bij afgelastingen.'

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Haha die laatste regel is mooi.

ðe waan

Citaat van: Cyclebob op mrt 13, 2013, 19:03:20
Geen rechtstreekse degradanten dus dit jaar.

Toch wel. De openvallende plaatsen worden vanuit de eerste klasse aangevuld. Als die drie clubs niet degraderen tenminste.

Joost

Hoofdklasser Venray laat zich na strafschoppen uitschakelen door Volkel, een middenmotor uit de vierde klasse.

Daardoor mag Volkel volgend seizoen de KNVB beker in...

Terranova

Citaat van: Joost op apr 11, 2013, 22:05:21
Hoofdklasser Venray laat zich na strafschoppen uitschakelen door Volkel, een middenmotor uit de vierde klasse.

Daardoor mag Volkel volgend seizoen de KNVB beker in...

Hahahahaha, dat team is helemaal de weg kwijt. Men schijnt in Venray meer betaald te krijgen als bij EVV uit Echt, maar sinds de financiele problemen en de staking is het echt helemaal niets meer. Ik voorspel dan ook dat deze club de komende jaren een vrije val gaat maken. Net als bijv. bij Dijkse Boys het geval was, RIOS'31 etc.

Joost

Citaat van: Terranova op apr 12, 2013, 09:46:35
Hahahahaha, dat team is helemaal de weg kwijt. Men schijnt in Venray meer betaald te krijgen als bij EVV uit Echt, maar sinds de financiele problemen en de staking is het echt helemaal niets meer. Ik voorspel dan ook dat deze club de komende jaren een vrije val gaat maken. Net als bijv. bij Dijkse Boys het geval was, RIOS'31 etc.

Daar ben ik niet zo bang voor. Venray is in potentie een grote club, dat zijn RIOS 31 en Dijkse Boys niet.

Nort

Citaat van: Joost op apr 11, 2013, 22:05:21
Hoofdklasser Venray laat zich na strafschoppen uitschakelen door Volkel, een middenmotor uit de vierde klasse.

Daardoor mag Volkel volgend seizoen de KNVB beker in...

Dat is leuk! Ligt op mijn dan 10minuten van mijn woonplaats, even de planning dus in de gaten houden.

Terranova

Citaat van: Joost op apr 12, 2013, 09:54:58
Daar ben ik niet zo bang voor. Venray is in potentie een grote club, dat zijn RIOS 31 en Dijkse Boys niet.

In potentie wel ja. Het is en blijft amateurvoetbal. Ik begrijp sowieso niet waar een sponsor zoveel geld steekt in een club waar je amper iets voor terug krijgt.

ðe waan


Cyclebob

Status, voor sponsors het podium om op zaterdag- of zondagmiddag DE man uit te hangen. In de tijd van SVV SMC voldoende meegemaakt.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga