Hoofdmenu

FC Twente

Gestart door hgrm, mei 18, 2016, 15:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Citaat van: Mokum1900 op mei 19, 2016, 18:44:20
Er is vals gespeeld dus men zal er moeten voor boeten, Ik ben benieuwd wat Ajax doet of ze naar het CAS gaan , want de spelregels zijn als een club in een lopende compettie ( ja de playoffs zijn ook compettie) of 30 dagen na afloop eruit worden gehaald  dat de resultaten vervallen dan word het intressesant voor Ajax........ de vraag is of je zo wel kampioen wilt worden , zou een hoop verbloemen binnen de club.
Daar zou ik een bron van willen zien. Dit komt een beetje pseudo-rechtelijk op mij over.

Na bijna een jaar HBO-rechten trek ik overigens wel een muur tussen het deel intrekken licentie en het geven van de nieuwe licentie. Die zaken moet je volgens mij los van elkaar zien. In mijn ogen is er dan ook geen sprake van degradatie. Maar een hele nieuwe licentie waarop begonnen zou gaan worden.

Overigens vind ik het voor FCT1980 ,Bierundbratwurst en de overige Twentesupporters wel een ramp dat dit zo moet gebeuren.


Nort

Citaat van: Jef400 op mei 20, 2016, 12:35:34
Daar zou ik een bron van willen zien. Dit komt een beetje pseudo-rechtelijk op mij over.

Na bijna een jaar HBO-rechten trek ik overigens wel een muur tussen het deel intrekken licentie en het geven van de nieuwe licentie. Die zaken moet je volgens mij los van elkaar zien. In mijn ogen is er dan ook geen sprake van degradatie. Maar een hele nieuwe licentie waarop begonnen zou gaan worden.

Overigens vind ik het voor FCT1980 ,Bierundbratwurst en de overige Twentesupporters wel een ramp dat dit zo moet gebeuren.

Om je tijd en ergernis te besparen kun je hem (Mokum1900) beter negeren. 90% van zijn berichten gaat over Ajax en daar is dit forum volgens mij niet voor bedoeld. Bovendien vertoond zijn gedrag op dit moment gelijkenissen met Sjaak Zwart.

Sebastiaan_W

Bij Ajax moeten ze niet moeilijk doen. Ze hebben het kampioenschap zelf vergooid.

FC_Emmen

Ajax heeft inderdaad zelf het kampioenschap verpest. Beetje dom om dan nu over Twente te gaan klagen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Wesley10__

Citaat van: FC_Emmen op mei 20, 2016, 14:08:01
Ajax heeft inderdaad zelf het kampioenschap verpest. Beetje dom om dan nu over Twente te gaan klagen.

Ik wil die titel niet eens meer. We hadden hem zo goed als binnen, hebben hem zelf verspeeld. Klaar, PSV kampioen.

FC_Emmen

Citaat van: Wesley10__ op mei 20, 2016, 16:28:40
Ik wil die titel niet eens meer. We hadden hem zo goed als binnen, hebben hem zelf verspeeld. Klaar, PSV kampioen.
Precies.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

rogo_breda

Grappig dat het zo snel weer over kampioenschappen gaat, terwijl de échte pijn toch echt aan de onderkant zit. Daar maakten vier clubs zich op voor de finales om promotie/degradatie, totdat de knvb het nodig vond deze voorbereidingen even vreed te verstoren. En ook in Leeuwarden en Venlo zullen ze zo hun bedenkingen hebben bij deze hele gang van zaken. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen clubje NAC, dan kom ik zo al tot vier conlusies waarbij we redelijk genaaid zijn.

- NAC werd vorig jaar 16e en degradeerde uiteindelijk, terwijl Twente juist dat seizoen de boel al belazerde met o.a. de Doyen constructies.
- Twente geeft onder dwang nu een deel van de onterecht verkregen televisiegelden terug aan de clubs die dit jaar eredivisie speelden, NAC en GAE worden even vergeten.
- De KNVB verkondigt een dag voor NAC-Willem II dat Twente degradeert en Willem II veilig is, die laatste club kan dus ineens zonder druk onbevangen tegen NAC gaan spelen (Tenzij Twente echt kans maakt in een hoger beroep, dat lijkt me sterk)
- Mocht NAC niet promoveren dan krijgt het er volgend jaar een zeer geduchte tegenstander met een ongetwijfeld hoger budget bij met Twente (Tenzij Twente deze degradatie echt niet overleeft, maar ook dat lijkt me sterk)

Jeje

Citaat van: rogo_breda op mei 20, 2016, 20:57:28
Grappig dat het zo snel weer over kampioenschappen gaat, terwijl de échte pijn toch echt aan de onderkant zit. Daar maakten vier clubs zich op voor de finales om promotie/degradatie, totdat de knvb het nodig vond deze voorbereidingen even vreed te verstoren. En ook in Leeuwarden en Venlo zullen ze zo hun bedenkingen hebben bij deze hele gang van zaken. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen clubje NAC, dan kom ik zo al tot vier conlusies waarbij we redelijk genaaid zijn.

- NAC werd vorig jaar 16e en degradeerde uiteindelijk, terwijl Twente juist dat seizoen de boel al belazerde met o.a. de Doyen constructies.
- Twente geeft onder dwang nu een deel van de onterecht verkregen televisiegelden terug aan de clubs die dit jaar eredivisie speelden, NAC en GAE worden even vergeten.
- De KNVB verkondigt een dag voor NAC-Willem II dat Twente degradeert en Willem II veilig is, die laatste club kan dus ineens zonder druk onbevangen tegen NAC gaan spelen (Tenzij Twente echt kans maakt in een hoger beroep, dat lijkt me sterk)
- Mocht NAC niet promoveren dan krijgt het er volgend jaar een zeer geduchte tegenstander met een ongetwijfeld hoger budget bij met Twente (Tenzij Twente deze degradatie echt niet overleeft, maar ook dat lijkt me sterk)

Ik volg je op alle punten alleen het laatste punt niet

Als Twente of welke andere subtopper van de eredivisie ,door een dramatisch seizoen, via de reguliere weg degradeert ga je toch ook niet klagen dat er een sterke concurrent in je divisie speelt?

FCT1980

Citaat van: Jef400 op mei 20, 2016, 12:35:34
Overigens vind ik het voor FCT1980 ,Bierundbratwurst en de overige Twentesupporters wel een ramp dat dit zo moet gebeuren.

Dank je!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: rogo_breda op mei 20, 2016, 20:57:28
Grappig dat het zo snel weer over kampioenschappen gaat, terwijl de échte pijn toch echt aan de onderkant zit. Daar maakten vier clubs zich op voor de finales om promotie/degradatie, totdat de knvb het nodig vond deze voorbereidingen even vreed te verstoren. En ook in Leeuwarden en Venlo zullen ze zo hun bedenkingen hebben bij deze hele gang van zaken. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen clubje NAC, dan kom ik zo al tot vier conlusies waarbij we redelijk genaaid zijn.
- NAC werd vorig jaar 16e en degradeerde uiteindelijk, terwijl Twente juist dat seizoen de boel al belazerde met o.a. de Doyen constructies.
- Twente geeft onder dwang nu een deel van de onterecht verkregen televisiegelden terug aan de clubs die dit jaar eredivisie speelden, NAC en GAE worden even vergeten.
- De KNVB verkondigt een dag voor NAC-Willem II dat Twente degradeert en Willem II veilig is, die laatste club kan dus ineens zonder druk onbevangen tegen NAC gaan spelen (Tenzij Twente echt kans maakt in een hoger beroep, dat lijkt me sterk)
- Mocht NAC niet promoveren dan krijgt het er volgend jaar een zeer geduchte tegenstander met een ongetwijfeld hoger budget bij met Twente (Tenzij Twente deze degradatie echt niet overleeft, maar ook dat lijkt me sterk)

Willem II lijkt me juist het echte slachtoffer van dit geheel en niet NAC. Voor NAC geldt nog steeds hetzelfde principe en dat is over twee wedstrijden winnen van Willen II. De Tilburgers zijn nu juist in een situatie beland waarbij ze niet weten of ze nu al zeker Eredivisie spelen of niet.

Ook het punt over vorig seizoen lijkt me vrij kortzinnig. De praktijken stemmen al terug van seizoenen geleden en niet van afgelopen seizoen.

Han

De KNVB heeft een schijnbeweging gemaakt en gehandeld 'in the best interest of' FC Twente.

FC Twente maakt nu de gang naar  burgerrechter. De KNVB heeft niet de rol van huisbeul op zich willen nemen; die taak neemt FC Twente nu zélf op zich.

Voor de voorstanders van 'Against Modern Football' zal het ontnemen van de proflicentie van FC Twente als muziek in de oren gaan klinken. Van krokodillentranen kan geen sprake zijn.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Ik kan me niet voorstellen dat de gang naar de rechter iets oplevert. Een rechter zal nooit aan zo'n zaak beginnen voordat alle beroepsmogelijkheden binnen de KNVB zijn benut.

Het kan dus wel eens een langdradig verhaal worden. Eerst naar de rechter, die Twente terugstuurt naar de KNVB. Vervolgens een beroepscommissie die er de tijd voor neemt, daarna alsnog de gang naar de rechter.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Hebben we volgend seizoen 19 teams in de Eredivisie en 17 teams in Jupiler League.

hgrm

Zou me niks verbazen (maar dan wel 19 ipv 17 in de eerste divisie)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Waarom moet een hele club en regio worden gestraft door het handelen van twee (ok een paar meer) narcistische personen die alles zonder medeweten van de rest heeft geregeld en kortgesloten?
Twent heeft na het voorwaardelijk intrekken van de licentie in december aan alle voorwaarden voldaan die de knvb heeft gesteld. Dan is het op z'n minst toch vreemd om een club en alle hardwerkende en welwillende mensen daarvoor te straffen?

Voor de nadere ins en outs verwijs ik jullie overigens naar het forum van fctwente online.
Daar is alles tot in den treuren besproken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!