Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeje

Citaat van: FCT1980 op feb 21, 2016, 20:11:08
Mooi verslag  AthleticHolanda.

Hier sluit ik me bij aan. Vind het vélodrome ook echt heel mooi, alleen jammer dat het bijna nooit vol zit.

Koning Kriel

Citaat van: Jeje op feb 21, 2016, 20:12:28
Hier sluit ik me bij aan. Vind het vélodrome ook echt heel mooi, alleen jammer dat het bijna nooit vol zit.

Elk nadeel heb zijn voordeel, het is daardoor wel makkelijk aan kaarten komen voor mooie affiches tegen Lyon, Saint Etienne en PSG.

Jeroen503

Afgelopen zaterdag naar Rot-Weiß Oberhausen tegen Schalke 04 2 geweest (Regionalliga West). Een leuke wedstrijd gezien met 6 doelpunten in totaal, 4-2 overwinning voor Rot-Weiß Oberhausen. Om 10 uur vertrokken vanuit Bussum met de ICE en rond 9 uur weer teruggekeerd.
Het stadion van Rot-Weiß Oberhausen is veel te groot voor de huidige staat van de club. Er waren "slechts" 1650 toeschouwers aanwezig bij de wedstrijd terwijl er in het stadion ruim 12.000 toeschouwers kunnen. Ondanks dat is het Stadion Niederrhein absoluut leuk om een keer te bezoeken met als leuk detail een scorebord wat nog handmatig bediend moet worden. Tevens is het vervoer van en naar het stadion met bussen prima geregeld.

eSKaa

Ik spendeerde voorbije zaterdag quasi in mijn achtertuin, in het 'cafévoetbal', zoals dat dan zo mooi genoemd wordt in België. Dé derby in de LVL (Liefhebbers Voetbal Liga) ging tussen SK Diamant en Halder United.
Halder (verbastering van Hallaar, deelgemeente van Heist-op-den-Berg) verhuisde een dik jaar geleden naar een nieuw veld in het gehucht Pijpelheide, alwaar het B-complex van 2e-Klasser KSK Heist gelegen is. Ook de vrouwenteams van KSK spelen daar. Op slechts 200 meter daar vandaan ligt het veld van SK Diamant, waar het deze keer te doen was. De ludieke 'rivaliteit' tussen beide ploegen heeft niets met de locaties, laat staan geschiedenis, te maken. Spelers en supporters van beide ploegen spenderen veel tijd in dezelfde cafés.. En daar begint het verhaal. Eén van deze café's, uitgebaat door 2 jonge gasten, is thuishaven van Halder United. Spelers komen er voor elke match samen, en gaan er nadien nog een pintje drinken. Uitbater J. is supporter en sponsor van Halder United. Zijn kameraad, W., is ex speler en supporter van SK Diamant. Je kan je voorstellen dat de onderlinge pesterijen en het bijhorende blufpoker uiteindelijk tot een weddenschap zou leiden. Zo geschiedde dus ook. Bij winst, een vat bier, geschonken door de verliezende cafébaas, aan allen die willen meedrinken. Dat, en een half jaar lang hoongelach, tot de volgende ontmoeting op het veld.

Uitzonderlijk werd er ook voor deze 'verplaatsing' een bus ingelegd. De volle 4 km, en een 40-tal supporters en spelers samen busje op. Iedereen was zeker van de overwinning voor Halder. Er kon niets mislopen, immers, de heenwedstrijd werd met 6-5 gewonnen.
Deze keer liep het anders. Diamant startte furieus, en dreigde al snel enkele keren. De bezoekende doelman kon de eerste pogingen nog keren, maar moest zich uiteindelijk gewonnen geven. En dat was het begin van een doelpuntenfestival. Nog voor de rust werd het 2-0. Het verhaal was zo goed als over. Na rust een verwachte, korte opflakkering bij de bezoekers, maar de eerste de beste tegenaanval leidde de 3-0 in, en de wedstrijd was gespeeld. Halder United moest de kelk echter tot de bodem ledigen, al konden ze de eer nog redden. 6-1 werd de eindstand, en die had gerust hoger kunnen oplopen.
En het vat? Dat werd genuttigd... Direct na aankomst terug in het café, werd het aangesloten. Ik denk dat J. heimelijk wenste dat het zou leeg zijn tegen dat de spelers van Diamant en W. zouden binnenkomen.

Een zware nederlaag op een zaterdag, in een niet-kbvb reeks, en toch een superdag.. Het is dus wel degelijk mogelijk. Volgend seizoen komen beide teams elkaar weer tegen, ik ben eens benieuwd...
instagram? --> ackx.k (football, festivals, more)

uit Gouden Korenaren, schiep God de Heistenaren. Uit het restant, de rest van't land

Saltacampos

#4009
Groundhop nummer: 172
Datum: 28-02-2016
Uur: 15.00
Land: België
Wedstrijd: KWIK Eine-KSK Maldegem 0-0
Reeks: Eerste Provinciale
Niveau reeks: 5
Afgelegde afstand (enkel): 25,2 km
Transportmiddel: Trein
Reistijd (enkel): 1u15
Weer: 5° –  Zonnig
Prijs ticket: 6€
Toeschouwers: 70 (geschat)

Eindelijk is het eens opgehouden met regenen in februari en dus moest enkel de kou getrotseerd worden. Een lekker zonnetje maakte het allemaal draaglijker, op naar Eine met de trein dus. Daar verwachtte ik wel wat van een degradatieduel tussen twee clubs die in een relatief nabij verleden nog in nationale speelden. Maldegem wist zelfs niveau drie te bereiken, Eine haalde niveau vier. Het stadion van Eine heeft een leuke zittribune, een overdekte staantribune achter de helft van één korte zijde en nog één over een stuk van de lange zijde aan de overkant van de zittribune.

Opnieuw werd het een rit met de L-trein naar Ronse, niet frequent, maar voor het voetbal komt het net uit. Na een kwartiertje stappen had ik het veld bereikt. Daar kregen de schaars opgekomen toeschouwers een bloedarmoedige eerste helft voor de kiezen zonder één schot tussen de palen. En wie in de tweede helft op beterschap rekende, bleef ook grotendeels op zijn honger zitten. Toen was Maldegem net iets minder slecht dan Eine, dat in de hele wedstrijd geen enkele kans afdwong. Maldegem kwam wel een paar keer dicht bij een goal, maar wist niets te doen met die kansen. Dit was Eerste Provinciale onwaardig en de slechtste wedstrijd die ik dit seizoen te zien kreeg. Dit was voor Eine zowat de wedstrijd van de laatste kans, maar ik geef ook geen stuiver voor de kansen op behoud van Maldegem op basis van wat er vandaag op de mat werd gebracht.



Om de tijd tot de trein terug te doden, besloot ik even op prospectie te gaan richting Nederename, een club die ik nog wil bezoeken voor op het einde van het seizoen het doek valt na bijna 70 jaar voetbal in het dorp. Daarbij kon ik de twee fraaie stenen bizons bewonderen die de brug over de Schelde langs de Ohiostraat sieren (als eerbetoon aan het Amerikaans regiment dat de Schelde op het einde van Wereldoorlog I na heroïsche strijd wist te overschrijden). Een mens is al eens wat sneller onder de indruk van enige schoonheid na een slechte wedstrijd.
Over land and sea

De publiekswissel

Citaat van: eSKaa op feb 23, 2016, 16:24:16
Ik spendeerde voorbije zaterdag quasi in mijn achtertuin, in het 'cafévoetbal', zoals dat dan zo mooi genoemd wordt in België. Dé derby in de LVL (Liefhebbers Voetbal Liga) ging tussen SK Diamant en Halder United.
Halder (verbastering van Hallaar, deelgemeente van Heist-op-den-Berg) verhuisde een dik jaar geleden naar een nieuw veld in het gehucht Pijpelheide, alwaar het B-complex van 2e-Klasser KSK Heist gelegen is. Ook de vrouwenteams van KSK spelen daar. Op slechts 200 meter daar vandaan ligt het veld van SK Diamant, waar het deze keer te doen was. De ludieke 'rivaliteit' tussen beide ploegen heeft niets met de locaties, laat staan geschiedenis, te maken. Spelers en supporters van beide ploegen spenderen veel tijd in dezelfde cafés.. En daar begint het verhaal. Eén van deze café's, uitgebaat door 2 jonge gasten, is thuishaven van Halder United. Spelers komen er voor elke match samen, en gaan er nadien nog een pintje drinken. Uitbater J. is supporter en sponsor van Halder United. Zijn kameraad, W., is ex speler en supporter van SK Diamant. Je kan je voorstellen dat de onderlinge pesterijen en het bijhorende blufpoker uiteindelijk tot een weddenschap zou leiden. Zo geschiedde dus ook. Bij winst, een vat bier, geschonken door de verliezende cafébaas, aan allen die willen meedrinken. Dat, en een half jaar lang hoongelach, tot de volgende ontmoeting op het veld.

Uitzonderlijk werd er ook voor deze 'verplaatsing' een bus ingelegd. De volle 4 km, en een 40-tal supporters en spelers samen busje op. Iedereen was zeker van de overwinning voor Halder. Er kon niets mislopen, immers, de heenwedstrijd werd met 6-5 gewonnen.
Deze keer liep het anders. Diamant startte furieus, en dreigde al snel enkele keren. De bezoekende doelman kon de eerste pogingen nog keren, maar moest zich uiteindelijk gewonnen geven. En dat was het begin van een doelpuntenfestival. Nog voor de rust werd het 2-0. Het verhaal was zo goed als over. Na rust een verwachte, korte opflakkering bij de bezoekers, maar de eerste de beste tegenaanval leidde de 3-0 in, en de wedstrijd was gespeeld. Halder United moest de kelk echter tot de bodem ledigen, al konden ze de eer nog redden. 6-1 werd de eindstand, en die had gerust hoger kunnen oplopen.
En het vat? Dat werd genuttigd... Direct na aankomst terug in het café, werd het aangesloten. Ik denk dat J. heimelijk wenste dat het zou leeg zijn tegen dat de spelers van Diamant en W. zouden binnenkomen.

Een zware nederlaag op een zaterdag, in een niet-kbvb reeks, en toch een superdag.. Het is dus wel degelijk mogelijk. Volgend seizoen komen beide teams elkaar weer tegen, ik ben eens benieuwd...

Mooi om te lezen. Dat zijn de leuke verhalen.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Joost

Citaat van: rrcg1899 op feb 28, 2016, 21:08:47

En wie in de tweede helft op beterschap rekende, bleef ook grotendeels op zijn honger zitten.
...
Een mens is al eens wat sneller onder de indruk van enige schoonheid na een slechte wedstrijd.

Je weet het toch altijd erg leuk te verwoorden.

Bij Eine was de Wil dus duidelijk niet aanwezig :)

De publiekswissel

Bamihapjes en kriekbier bij Les Mauves.

http://www.depubliekswissel.com/#!BAMIHAPJES-EN-KRIEKBIER-BIJ-LES-MAUVES-RSC-Anderlecht-Standard-de-Liege-33/c112t/56d4450f0cf2cacdc41fd7ed

Het verslag, de foto's en illustraties van het bezoek aan één van de toppers van België.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jef400

Mooi stuk weer. Maar dat ben ik wel van je gewend ;) Wel leuk hoe de symboliek van de verbintenis tussen bier en voetbal in dit stuk naar boven komt.

Bakkie

#4014
26-02-2016.

VfL Bochum 3-2 Sandhausen.

Omdat ik zelf niet hoefde te voetballen besloten we om zaterdag de grens over te gaan en een wedstrijd van VfL Bochum te bezoeken.
Waarom Bochum? gewoon omdat het kan!
Om 13:00 uur nam de plaatselijke VfL het op tegen Sandhausen. Om 10:30 vertrokken we vanuit Arnhem richting Bochum.



Een middagje gezellig stom ouwehoeren, bier drinken en bratwursten eten. Heerlijk!



Meestal als ik het stadion en de opkomst van de spelers heb gezien interesseert de rest me eigenlijk niet zoveel meer.
Toen VfL Bochum al in de 21e minuut op 2-0 voorsprong kwam door een doelpunt van Terodde, dachten we dat Bochum niks meer zou overlaten van Sandhausen en dat het wel een nulletje of 5 zou worden.
Maar in tegendeel. Sandhausen vocht zich knap terug en kwam in de 72e minuut door een doelpunt Bouhaddouz weer naast Bochum. 2-2.
De VfL liet het er niet bij zitten en door het geloof in de overwinning er in te houden dwongen ze in de 78e minuut een terechte penalty af.
En weer was het Terrode die het netje liet bollen na een prima ingeschoten strafschop. 3-2.



12209 supporters kwamen af op het duel tegen Sandhausen.
Dankzij deze overwinning doet het team van Gert-Jan Verbeek nog vol op mee om de 3e plek die recht geeft op deelname voor de play-offs naar de Bundesliga.



Al met al een prima dagje Duitsland. Het aantal bezoekers viel me wel tegen als je beseft dat de capaciteit van het Rewinpower stadion 30.000 is.
Gelukkig maakte de Ultra's van block O en P een hoop goed en lieten zich de hele wedstrijd horen.



Na in Emmerich(wat een pauper stad is dat zeg) afgesloten te hebben met een bord vol Grieks vlees gingen we met een tevreden gevoel terug de grens over.



Danny

VfL....

Maar verder leuk verslag (y)
Laatste nieuwe ground: San Siro, Milaan

Bakkie

Citaat van: Danny op mrt 01, 2016, 16:56:11
VfL....

Maar verder leuk verslag (y)

Heb ik iets verkeerds gedaan?

Jehoentelaar

Het is VfL, niet VLF. Detail.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Bakkie

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 01, 2016, 17:18:14
Het is VfL, niet VLF. Detail.

Helemaal overheen gelezen. Zie ook dat ik ook echt elke keer fout heb.
Ik heb het veranderd. Bedankt voor jullie oplettendheid :)

Luccie

Gisteravond was ik van plan om naar Kray - RW Oberhausen te gaan kijken.

Voordat ik ben gaan rijden nog even de website van Kray gecheckt of de wedstrijd nog door zou gaan.
Dit was niet het geval en ben dus richting Essen gegaan.

Eenmaal aangekomen bleek de wedstrijd vanwege de heftige regen afgelast te zijn. Je heb soms van die avonden......