Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

onzemichael en 3 gasten bekijken dit topic.

syntric

Citaat van: Luccie op mrt 03, 2016, 07:08:28
Gisteravond was ik van plan om naar Kray - RW Oberhausen te gaan kijken.

Voordat ik ben gaan rijden nog even de website van Kray gecheckt of de wedstrijd nog door zou gaan.
Dit was niet het geval en ben dus richting Essen gegaan.

Eenmaal aangekomen bleek de wedstrijd vanwege de heftige regen afgelast te zijn. Je heb soms van die avonden......
Maakt iedereen wel eens mee. Bij mij spande Dover Athletic de kroon, dat ging pas de derde keer door toen ik er was. De 2de keer gelukkig nog wel een alternatief gevonden al kwamen we der pas toe in de rust wegens laattijdige afgelasting bij Dover :-)
Groundhopper for life :-)

Langemannetje

Citaat van: Luccie op mrt 03, 2016, 07:08:28
Gisteravond was ik van plan om naar Kray - RW Oberhausen te gaan kijken.

Voordat ik ben gaan rijden nog even de website van Kray gecheckt of de wedstrijd nog door zou gaan.
Dit was niet het geval en ben dus richting Essen gegaan.

Eenmaal aangekomen bleek de wedstrijd vanwege de heftige regen afgelast te zijn. Je heb soms van die avonden......
De nachtmerrie van iedere hopper maar hey, brand is erger!
73 grounds in 14 verschillende landen

Luccie

Het was gisteravond inderdaad vervelend, maar ik lag er niet wakker van.

Voordeel is ook dat ik weer binnen een uurtje thuis was. Ik zou meer balen als de reisafstand verder zou zijn!

spons

Citaat van: Langemannetje op mrt 03, 2016, 08:58:16
De nachtmerrie van iedere hopper maar hey, brand is erger!

Ik was in 1993 in Moskou toen Spartak Moskou - Feyenoord werd afgelast en afgelopen november in Hannover toen Duitsland - Nederland niet door ging
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

rogo_breda

Afgelopen weekend Union Berlin mogen bezoeken, wát een gave club is dat. Na ruim 30 wedstrijden in Duitsland valt het toch op dat de sfeer overal een beetje vergelijkbaar is. Mooi om dan eindelijk weer eens een echt uniek stadion (drie staantribunes en een mooie grote hoofdtribune) met een fantastische sfeer mee te maken.

En voor wie het wil weten, de andere echt unieke ervaringen waren Sankt Pauli in het oude stadion in de Regionalliga en de eerste keer Alemannia Aachen in het oude stadion.

Voor foto's zie http://www.footballfans.eu/match/1533624/Union-Berlin---Karlsruher-SC#tabsummary

HRM1880

Citaat van: syntric op mrt 03, 2016, 08:36:41
Maakt iedereen wel eens mee. Bij mij spande Dover Athletic de kroon, dat ging pas de derde keer door toen ik er was. De 2de keer gelukkig nog wel een alternatief gevonden al kwamen we der pas toe in de rust wegens laattijdige afgelasting bij Dover :-)
In de plaats kreeg je toen wel een barslechte wedstrijd. In mijn geheugen staat die als de slechtste wedstrijd die ik ooit zag.

Jehoentelaar

Wedstrijd #29 - Zaterdag 5 maart
TSV Alemannia Aachen - 1.FC Köln II
Aachen, Neuer Tivoli
Regionalliga West, 27e Speelronde, uitslag 0-1

Het was alweer lang geleden dat ik de landsgrenzen overstak op weg naar een voetbalwedstrijd, dus toen ik zag dat het tweetal grote clubs in de Regionalliga West een thuiswedstrijd speelde, wist ik zeker dat het weer tijd was voor Fußball in plaats van voetbal. De voorkeurswedstrijd tussen Rot-Weiss Essen en SSVg Velbert werd op vrijdagmiddag vanwege een onbespeelbaar veld afgelast, dus reisde ik op zaterdag af naar de tweede keus: het grote Alemannia Aachen, thuis tegen de reserves van 1.FC Köln.

Alemannia is nog altijd recordhouder van het aantal gespeelde wedstrijden in de 2.Bundesliga en het is elke week weer zonde dat een club van dit kaliber helemaal is afgezakt naar de regionale afdelingen van het Duitse voetbal. In de Regionalliga West is het makkelijk om te geraken, maar bijna onmogelijk om weer uit te vertrekken: Aachen vertoeft na de vrije val van enkele seizoenen geleden alweer enkele jaren tussen het legertje amateurclubs en reserveteams, zonder veel succes. Vorig seizoen werd lang gestreden om het afdelingskampioenschap maar bleek Borussia Mönchengladbach II uiteindelijk de langste adem te hebben. Ook dit seizoen wil het niet vlotten van de Aachener; de titelstrijd is allang opgegeven en meer dan een plekje in de subtop lijkt er niet meer in te gaan zitten.

De OV-reis was lang maar soepel: de buslijn 50 zette mij keurig af bij het theater van Aachen, waarna ik via een korte sightseeing de wandeling maakte naar het reusachtige Tivoli. Het stadion is duidelijk bedoeld voor een iets andere divisie dan de Regionalliga en door het beduidend lagere toeschouwersaantal dan de capaciteit gaan bij thuiswedstrijden lang niet alle vakken open voor publiek. Ik kocht een kaartje voor een staanplaats op de Bitburger Wall, scoorde een sjaal en at een broodje Bratwurst met teveel mosterd voor de wedstrijd. Het mocht dan wel Regionalliga zijn, ook dat is gewoon Duits voetbal.

De 6.300 aanwezige toeschouwers zagen een wedstrijd van matig niveau maar wel met een heleboel strijd van de thuisploeg. Geen seconde werd verloren in de zoektocht naar het doel van de tegenstander, wat resulteerde in een aantal redelijke kansen. Köln II metselde een defensieve muur en kwam er enkele keren gevaarlijk uit op de counter, maar de thuisspelende doelman had zijn zaakjes voor de pauze keurig op orde. Na de rust bleef het spelbeeld grotendeels hetzelfde en leek een doelpunt voor Alemannia een tijd in de lucht te hangen, maar in de slotfase viel de goal aan de overkant: Aydin schoot vanaf de rand van de zestien prachtig binnen in de verre hoek en dat was voor de uitploeg reden om volledig door het dolle te gaan in de gebruikelijke juichprocedure. De thuisfans toonden hun afkeuring over de stand op het scorebord en enkele kleine voorwerpen vlogen door het net de zestien van Köln II in, wat de uitspelende doelman uiteraard niet bepaald kon waarderen.

De wedstrijd eindigde dus in een krappe 0-1 nederlaag voor 'der TSV', dat een goede wedstrijd speelde maar duidelijk scorend vermogen tekort kwam om de driepunter binnen te slepen. Zodoende zakt de Traditionsverein naar de zevende plek in de volledig uit de pas lopende competitie (van 21 tot 26 gespeelde wedstrijden per club), terwijl Köln II een hapje lucht krijgt in de strijd tegen degradatie naar de Oberliga. Zelf zocht ik na de wedstrijd m'n weg naar de bus naar Maastricht, om halverwege de avond weer thuis te komen in het westen des lands.

Alles bij elkaar was het een eigenaardige dag waarin vooral de sfeervolle ultras positief opvielen in een verder eigenaardige ambiance van een Bundesligastadion dat voor amper een zesde gevuld was. Hopelijk keert Alemannia gauw weer terug op landelijk niveau en weten de Aachener het Tivoli weer massaal te vinden.





Meer foto's op m'n Facebookpagina.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Tsja, zo is het al twee jaar met Alemannia helaas.

Met 4 jaar seizoenkaart waarvan twee jaar met het OV vind ik je reisroute wel opmerkelijk.

De publiekswissel

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jef400

Citaat van: Joost op mrt 06, 2016, 17:05:08
Tsja, zo is het al twee jaar met Alemannia helaas.

Met 4 jaar seizoenkaart waarvan twee jaar met het OV vind ik je reisroute wel opmerkelijk.
Hoe reis jij dan als ik vragen mag. Met bus 34 en dan overstappen. Of neem je een andere route?

Jehoentelaar

Met 50 kon ik gewoon uit- en inchecken in Aachen wat met studenten-OV in het weekend weer wat euro's scheelt. Bovendien was het alles bij elkaar oprecht de snelste mogelijkheid vanaf mijn beginpunt.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

ALenstra

Bij mijn eerste keer bij Alemannia Aachen nam ik de bus uit Heerlen en stapte in halte ponttor uit en liep ik verder. Bij mijn tweede bezoek nam ik de trein naar Aachen West en liep ik verder. In beide gevallen nam ik terug een bus naar het centrum, keek daar wat rond en ging dan vanaf hauptbahnhof met de trein terug.

Joost

Citaat van: Jampot op mrt 06, 2016, 21:22:29
Hoe reis jij dan als ik vragen mag. Met bus 34 en dan overstappen. Of neem je een andere route?
Met je kaartje heb je vanaf station Heerlen vrij vervoer. Op Aachen Hbf kun je dan door het centrum wandelen naar het busstation of een van de vele bussen nemen. Die zetten je vlot en gratis af bij het stadion.

Jef400

Oké. Jammer dat ik op een vrijdagavond niet meer terugkom ;-)

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 06, 2016, 21:24:39
Met 50 kon ik gewoon uit- en inchecken in Aachen wat met studenten-OV in het weekend weer wat euro's scheelt. Bovendien was het alles bij elkaar oprecht de snelste mogelijkheid vanaf mijn beginpunt.
ik zie op ov9292 dat het inderdaad weinig uitmaakt doordat de vertrektijden richting Heerlen niet echt gunstig zijn.

Je hebt wel een mooie tocht door het heuvelland gehad.