Week 19: Maandag 6 mei t/m zondag 12 mei

Gestart door RoelG, mrt 31, 2013, 11:05:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koning Kriel

11/05 Arminia Bielefeld - VFL Osnabruck
12/05 Willem II - AZ (Hopen op het wonder van Tilburg)

spons

Citaat van: nort op apr 18, 2013, 08:53:04
Wordt eens tijd dat jullie weer met beide benen op de grond komen te staan, die arrogantie van jullie de afgelopen jaren bevalt me allerminst! FC Twente moet zich richten om via play-offs Europees voetbal te halen. PSV doet, nog steeds, volop mee voor plek 2. Als Twente zich plaatst voor de Uefa cup is dit een prima prestatie, het is en blijft een subtopper.

Als de Europese commissie gewoon zijn werk doet is en PSV de gemeentesteun moet terugbetalen is PSV de komende jaren ook niet meer als een subtopper, denk dat ze het bij Twente financieel beter op orde hebben.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Citaat van: spons op apr 18, 2013, 11:23:58
Als de Europese commissie gewoon zijn werk doet is en PSV de gemeentesteun moet terugbetalen is PSV de komende jaren ook niet meer als een subtopper, denk dat ze het bij Twente financieel beter op orde hebben.

Ook dankzij de lokale overheid.

FCT1980

Citaat van: nort op apr 18, 2013, 08:53:04
Wordt eens tijd dat jullie weer met beide benen op de grond komen te staan, die arrogantie van jullie de afgelopen jaren bevalt me allerminst! FC Twente moet zich richten om via play-offs Europees voetbal te halen. PSV doet, nog steeds, volop mee voor plek 2. Als Twente zich plaatst voor de Uefa cup is dit een prima prestatie, het is en blijft een subtopper.

Doe normaal man serieuze pipo. Sommigen kunnen realiteit en cynisme slecht uit elkaar houden hier.
Wat bedoel je met arrogantie vanuit Twente? Denk dat we juist hier op een juiste manier naar de prestaties van de laatste jaren kijken en de meesten alles goed kunnen relativeren. Je hoeft de groei van Twente echter ook niet te bagatelliseren.

Twente komt dit seizoen nooit meer bij de eerste vier plekken. Maar PSV wordt ook geen tweede is mijn voorspelling.
Dat we een subtopper blijven ben ik totaal met je oneens maar dat is een compleet andere discussie.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ðe waan

De reactie van het Twente-publiek op de slechte fase geeft wel aan dat het met het relativeringsvermogen nogal meevalt (of tegenvalt eigenlijk).

Financieel ziet het er trouwens ook verre van rooskelurig uit. Zou me niet verbazen als Twente weer structureel een stap terug moet doen.

FCT1980

Wat is de reactie van het Twente publiek dan?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: spons op apr 18, 2013, 11:23:58
Als de Europese commissie gewoon zijn werk doet is en PSV de gemeentesteun moet terugbetalen is PSV de komende jaren ook niet meer als een subtopper, denk dat ze het bij Twente financieel beter op orde hebben.

@Spons: Een topclub ben je niet alleen op basis van prestaties van een aantal jaren, maar een topclub speelt structureel mee om de titel, heeft een grote (stabiele) achterban, heeft over heel het land (en daar buiten) fans zitten, heeft Europese successen behaald. Deze begrippen vind ik bij een topclub passen, vele gaan mee in de waan van de dag om dan AZ of FC Twente als topclub te noemen en in het tijdperk Scheringa, waarbij AZ bijna kampioen en een keer echt kampioen werd, durfde sommige mensen zelfs te beweren dat Feyenoord geen meer topclub was.

@FCT1980: FC Twente - FC Utrecht (meen ik). Vak P blijft vanwege teleurstellende resultaten de eerste 10 minuten leeg, terwijl Twente opdat moment 'maar' 3/4 punten achterstond op de nummer 1. Daaruit blijkt dus dat de een landstitel eisen en als die er niet komt, gaan we veel kabaal maken.

Daarnaast leek er geen eind te komen aan de toenemende fanbase van FC Twente, een eerste uitbreiding volgde in het kampioensjaar, nog steeds was er een vraag/aanbod overschot en verbouwde Twente opnieuw het stadion. Daarna (vorig seizoen) waren de prestaties iets minder op (en naast) het veld en werd er om diverse redenen (o.a. financiën, achterban) besloten om de voltooiing van het stadion, lees 2e ring op hoofdtribune, te verschuiven naar de toekomst (zonder datum).

Toch was het stadion in de eerste seizoenshelft zeer goed gevuld. In de 2e seizoenshelft gingen de prestaties achteruit en daarmee zag je grote lege plekken in het stadion. Iets wat tot vorig jaar/2 jaar geleden ondenkbaar was. De 'nieuwe' supporters haken dus af op het moment dat er geen successen worden gehaald, iets wat volkomen logisch is natuurlijk, maar door al deze facetten ben je geen topclub.

Dat jou reactie cynisch was, heb ik niet opgemaakt vanuit jou post. Het zal een spannende wedstrijd worden, waarbij het muntje allebei de kanten kan opvallen.

spons

Citaat van: nort op apr 18, 2013, 13:18:08
@Spons: Een topclub ben je niet alleen op basis van prestaties van een aantal jaren, maar een topclub speelt structureel mee om de titel, heeft een grote (stabiele) achterban, heeft over heel het land (en daar buiten) fans zitten, heeft Europese successen behaald. Deze begrippen vind ik bij een topclub passen, vele gaan mee in de waan van de dag om dan AZ of FC Twente als topclub te noemen en in het tijdperk Scheringa, waarbij AZ bijna kampioen en een keer echt kampioen werd, durfde sommige mensen zelfs te beweren dat Feyenoord geen meer topclub was.


Op basis van deze criteria zijn zowel PSV als Feyenoord dus geen topclubs, PSV heeft nauwelijks fans buiten Brabant en een stukje Limburg en zeker niet in het buitenland en Feyenoord speelt al jaren niet meer mee om de titel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Ik beoordeel en club op deze facetten en reken ze dan ook niet af als er aan een voorwaarde niet voldaan wordt.

Het ED brengt elk jaar een overzicht met seizoenkaarten per provincie/dorp. Het meest recentelijke overzicht wat ik kan vinden is die uit 2007/2008, waarbij PSV 8 seizoenskaarthouders heeft buiten NL/BE/DE. In Belgie zijn er 550 seizoenkaarthouders, waarbij wel verteld moet worden dat het merendeel dicht tegen de NL'se grens aan ligt. Daarnaast heeft PSV, zoals je al aangaf, een redelijke achterban in Limburg (1.400), maar ook in Gelderland (600+), Zuid-Holland (400+), Noord Holland (250+) & Utrecht (200+). Daarnaast is het logisch dat mensen die voor PSV zijn en ver moeten reizen, geen seizoenskaart hebben maar zo af en toe gaan.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar z'n overzicht van Feyenoord, Ajax & FC Twente, weet iemand of deze er zijn?

Bron: http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum1/3435.php

Joost

Een topclub is een club die meestrijd om de prijzen.
Een grote club is een club met een grote achterban.
Dat hoeft niet altijd hetzelfde te zijn.

Zoals Spons al zegt speelde Feyenoord een tijd geen enkele rol om de titel.
AZ daarentegen was een topclub maar geen grote club.

Newcastle is een grote club maar geen topclub.
Bayer Leverkusen is een topclub maar geen grote club.

Het is wel makkelijker om als grote club een topclub te worden.

Joost

Citaat van: nort op apr 18, 2013, 14:12:24
Ik beoordeel en club op deze facetten en reken ze dan ook niet af als er aan een voorwaarde niet voldaan wordt.

Het ED brengt elk jaar een overzicht met seizoenkaarten per provincie/dorp. Het meest recentelijke overzicht wat ik kan vinden is die uit 2007/2008, waarbij PSV 8 seizoenskaarthouders heeft buiten NL/BE/DE. In Belgie zijn er 550 seizoenkaarthouders, waarbij wel verteld moet worden dat het merendeel dicht tegen de NL'se grens aan ligt. Daarnaast heeft PSV, zoals je al aangaf, een redelijke achterban in Limburg (1.400), maar ook in Gelderland (600+), Zuid-Holland (400+), Noord Holland (250+) & Utrecht (200+). Daarnaast is het logisch dat mensen die voor PSV zijn en ver moeten reizen, geen seizoenskaart hebben maar zo af en toe gaan.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar z'n overzicht van Feyenoord, Ajax & FC Twente, weet iemand of deze er zijn?

Bron: http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum1/3435.php
http://users.telenet.be/trudo.dejonghe/pdf/overslapendereuzen2006.pdf

spons

Citaat van: nort op apr 18, 2013, 14:12:24
Ik beoordeel en club op deze facetten en reken ze dan ook niet af als er aan een voorwaarde niet voldaan wordt.

Het ED brengt elk jaar een overzicht met seizoenkaarten per provincie/dorp. Het meest recentelijke overzicht wat ik kan vinden is die uit 2007/2008, waarbij PSV 8 seizoenskaarthouders heeft buiten NL/BE/DE. In Belgie zijn er 550 seizoenkaarthouders, waarbij wel verteld moet worden dat het merendeel dicht tegen de NL'se grens aan ligt. Daarnaast heeft PSV, zoals je al aangaf, een redelijke achterban in Limburg (1.400), maar ook in Gelderland (600+), Zuid-Holland (400+), Noord Holland (250+) & Utrecht (200+). Daarnaast is het logisch dat mensen die voor PSV zijn en ver moeten reizen, geen seizoenskaart hebben maar zo af en toe gaan.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar z'n overzicht van Feyenoord, Ajax & FC Twente, weet iemand of deze er zijn?

Bron: http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum1/3435.php

Dit noem ik verwaarloosbare aantallen en ook die 1.400 kan ik nou niet redelijk noemen, denk zelfs dat Feyenoord, en ook Ajax, meer seizoenkaarthouders vanuit Limburg hebben.

Ik heb wel eens zo'n overzicht van Feyenoord gezien maar zou echt moeten gaan zoeken of ik die ergens terug kan vinden

Twente zal waarschijnlijk nog meer regio gebonden zijn dan PSV
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: nort op apr 18, 2013, 13:18:08
@Spons: Een topclub ben je niet alleen op basis van prestaties van een aantal jaren, maar een topclub speelt structureel mee om de titel, heeft een grote (stabiele) achterban, heeft over heel het land (en daar buiten) fans zitten, heeft Europese successen behaald. Deze begrippen vind ik bij een topclub passen, vele gaan mee in de waan van de dag om dan AZ of FC Twente als topclub te noemen en in het tijdperk Scheringa, waarbij AZ bijna kampioen en een keer echt kampioen werd, durfde sommige mensen zelfs te beweren dat Feyenoord geen meer topclub was.

@FCT1980: FC Twente - FC Utrecht (meen ik). Vak P blijft vanwege teleurstellende resultaten de eerste 10 minuten leeg, terwijl Twente opdat moment 'maar' 3/4 punten achterstond op de nummer 1. Daaruit blijkt dus dat de een landstitel eisen en als die er niet komt, gaan we veel kabaal maken.

Daarnaast leek er geen eind te komen aan de toenemende fanbase van FC Twente, een eerste uitbreiding volgde in het kampioensjaar, nog steeds was er een vraag/aanbod overschot en verbouwde Twente opnieuw het stadion. Daarna (vorig seizoen) waren de prestaties iets minder op (en naast) het veld en werd er om diverse redenen (o.a. financiën, achterban) besloten om de voltooiing van het stadion, lees 2e ring op hoofdtribune, te verschuiven naar de toekomst (zonder datum).

Toch was het stadion in de eerste seizoenshelft zeer goed gevuld. In de 2e seizoenshelft gingen de prestaties achteruit en daarmee zag je grote lege plekken in het stadion. Iets wat tot vorig jaar/2 jaar geleden ondenkbaar was. De 'nieuwe' supporters haken dus af op het moment dat er geen successen worden gehaald, iets wat volkomen logisch is natuurlijk, maar door al deze facetten ben je geen topclub.

Dat jou reactie cynisch was, heb ik niet opgemaakt vanuit jou post. Het zal een spannende wedstrijd worden, waarbij het muntje allebei de kanten kan opvallen.

Ik wil hier toch wel even op terugkomen. Die actie van VAK-P tegen Utrecht is echt niet gevoerd omdat we de titel eisten. Natuurlijk wil iedereen hier graag nog een keer de titel maar we kennen echt onze plek wel. Die actie was puur bedoeld om het lamlendige zooitje op het veld  en langs de kant eens wakker te schudden. Er zat geen beleving in het spel en de spelers wilden niet door het vuur voor elkaar en voor ons. Dat dat de reden voor deze actie. Of dit is gelukt is een tweede want zelfs de andere supporters (die nu voor een deel weg blijven) floten ons uit. Dat Mc. Claren nu weg is en het ineens wel lukt is naar mijn mening overigens wel een indirect gevolg van deze actie geweest. Op dit moment wordt er weer vooruit gevoetbald en worden de mouwen weer opgestroopt. En zo willen wij het graag zien.

Het tweede punt dat je aanhaalt is natuurlijk complete onzin. Alle clubs die kampioen worden of Europees goed meedoen zien hun achterban vergroten. Als het wat minder gaat vallen die mensen weer af en stijgt de achterban van de club die op dat moment succes kent. Dat Twente dus van deze sympathisanten heeft gehad betekent niet dat de kern van supporters (die met een scc) nu  de club verlaten.

Dat het stadion de tweede seizoenshelft iets minder gevuld was is eveneens onzin. Twente trok dit seizoen in speelronde 3 de minste toeschouwers. Dit waren 29.200 mensen. Dit heeft mede te maken met het aantal supporters dat de tegenstander meeneemt. We hebben een stadion van 30.000 plekken dus weet ik niet waar je dit op baseert. Op dit moment kan iedere scc houder deze verlengen. Aan het begin van volgend seizoen kunnen we opnieuw kijken hoeveel scc's Twente heeft verkocht. Mijn voorspelling is dat dit hetzelfde is als dit seizoen en dat betekent een uitverkocht huis.

Ik las net mijn reactie nog eens terug en het feit dat hier geen smileys geplaatst kunnen worden maakt het inderdaad een nogal serieuze reactie. Mijn verontschuldiging want ik snap echt wel dat PSV ver boven ons blijft.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

#28
Citaat van: FCT1980 op apr 18, 2013, 14:31:42

Dat het stadion de tweede seizoenshelft iets minder gevuld was is eveneens onzin. Twente trok dit seizoen in speelronde 3 de minste toeschouwers. Dit waren 29.200 mensen. Dit heeft mede te maken met het aantal supporters dat de tegenstander meeneemt. We hebben een stadion van 30.000 plekken dus weet ik niet waar je dit op baseert. Op dit moment kan iedere scc houder deze verlengen. Aan het begin van volgend seizoen kunnen we opnieuw kijken hoeveel scc's Twente heeft verkocht. Mijn voorspelling is dat dit hetzelfde is als dit seizoen en dat betekent een uitverkocht huis.


Dat is me al eerder opgevallen dat de toeschouwersaantallen (net als bij Ajax) hoger worden weergegeven dan de daadwerkelijke opkomst. Zo zag ik bij FC Twente - FC Utrecht veel lege plaatsen tijdens de wedstrijd (niet net voor of na de rust, maar de hele wedstrijd). Een vriend van mij vertelde pas dat er weer lege plekken in het stadion waren, weet niet welke wedstrijd dit was.

Maar om het niet op een wellus/nietus discussie te gaan gooien, laat ik het hierbij.

@Joost, bedankt!

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!