Tips voor wedstrijden/stadions in België

Gestart door VanPelt, nov 08, 2016, 21:22:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Olav

Goedenavond allemaal,

Komend weekend zal ik mijn eerste wedstrijden op Belgische bodem bezoeken.

Ik ben waarschijnlijk de 21e in Antwerpen (incl. overnachting) en mijn oog viel op de volgende wedstrijden (omgeving Antwerpen):
21/10 Lokeren - Sp. Charleroi 18:00
21/10 Lierse - Cercle Brugge 17:00
22/10 Beerschot-Wilrijk - OH Leuven 16:00
22/10 Anderlecht - Genk 18:00

De bedoeling is dat ik hier twee van ga bezoeken. Ik verwacht dat alle vier de clubs niet uitverkocht zullen zijn, klopt dit?
Ik hou niet zo van E-tickets, is het een risico om bij één van deze clubs op wedstrijddag pas te kopen? Of zullen er lange rijen staan? Zoja, dan zal ik toch online gaan doen.

Ook gaat mijn voorkeur gezien stadion/wedstrijd uit naar Lierse op zaterdag en Anderlecht op zondag. Of raden jullie juist een andere wedstrijd aan?

Ik ben benieuwd wie zijn ervaring en/of aanbeveling wilt delen. Alvast bedankt.

Saltacampos

Citaat van: Olav op okt 15, 2017, 22:02:49
Goedenavond allemaal,

Komend weekend zal ik mijn eerste wedstrijden op Belgische bodem bezoeken.

Ik ben waarschijnlijk de 21e in Antwerpen (incl. overnachting) en mijn oog viel op de volgende wedstrijden (omgeving Antwerpen):
21/10 Lokeren - Sp. Charleroi 18:00
21/10 Lierse - Cercle Brugge 17:00
22/10 Beerschot-Wilrijk - OH Leuven 16:00
22/10 Anderlecht - Genk 18:00

De bedoeling is dat ik hier twee van ga bezoeken. Ik verwacht dat alle vier de clubs niet uitverkocht zullen zijn, klopt dit?
Ik hou niet zo van E-tickets, is het een risico om bij één van deze clubs op wedstrijddag pas te kopen? Of zullen er lange rijen staan? Zoja, dan zal ik toch online gaan doen.

Ook gaat mijn voorkeur gezien stadion/wedstrijd uit naar Lierse op zaterdag en Anderlecht op zondag. Of raden jullie juist een andere wedstrijd aan?

Ik ben benieuwd wie zijn ervaring en/of aanbeveling wilt delen. Alvast bedankt.
Lokeren en Lierse geen probleem om tickets aan het loket te kopen voor de wedstrijd.
Geen idee hoe het tegenwoordig op Beerschot zit qua regeling en toeschouwersaantal, maar lijkt ook wel OK.
Anderlecht-Genk zal de moeilijkste worden, ik vermoed combiregeling en dus gesloten loketten ?
Over land and sea

Joost

Als je al aan een ticket komt bij Anderlecht dan moet je die zeker online kopen.

Hugo

Beerschot 3.0 kan aan de kassa.

Als Lierse en Anderlecht je voorkeur hebben zou ik dat gewoon doen.

wekke

Schrik niet als je naar Lierse komt. Dit seizoen zijn onze toeschouwersaantallen historisch laag. Zeker op wedstrijddagen met 17u00 als aanvangsuur is het om te huilen.

Voetbalman

Citaat van: wekke op okt 16, 2017, 10:41:14
Schrik niet als je naar Lierse komt. Dit seizoen zijn onze toeschouwersaantallen historisch laag. Zeker op wedstrijddagen met 17u00 als aanvangsuur is het om te huilen.

Het is eigen aan de club op dit moment, het hoort er nu eenmaal bij. Jammer, maar hopelijk snel een nieuwe en vooral een deftige overnemer. Ik kom normaal gezien ook nog 's op den Berg staan zaterdag :)

wekke

Citaat van: Freebird op okt 16, 2017, 19:46:12
Het is eigen aan de club op dit moment, het hoort er nu eenmaal bij. Jammer, maar hopelijk snel een nieuwe en vooral een deftige overnemer. Ik kom normaal gezien ook nog 's op den Berg staan zaterdag :)

Pintje pakken zaterdag? ;-)
Tja, we dreigen een slapende reus in het Antwerpse/nationale voetbal te worden. Hopelijk een locale overnemer (Zimmerstaal plus enkele anderen), maar ik vrees ervoor.

Olav

Bedankt voor de reacties! Anderlecht zojuist online gekocht. Lierse kopen we gewoon aan de kassa.
Zin in!

Voetbalman

Citaat van: wekke op okt 16, 2017, 21:22:37
Pintje pakken zaterdag? ;-)
Tja, we dreigen een slapende reus in het Antwerpse/nationale voetbal te worden. Hopelijk een locale overnemer (Zimmerstaal plus enkele anderen), maar ik vrees ervoor.

Pintje altijd goed!

't Is vingerdik kijken waar het naartoe gaat, er zijn er zelfs al in een Whatsappgroepje bij mij die 'dromen' van Red Bull als overnemer. Lokale investeerders, daar vrees ik ook voor hoor. 't Is allemaal niet rendabel, er is geen achterban en magie zoals bij Antwerp of Beerschot, 't wordt moeilijk.

Nort

Citaat van: Freebird op okt 18, 2017, 14:18:35
Pintje altijd goed!

't Is vingerdik kijken waar het naartoe gaat, er zijn er zelfs al in een Whatsappgroepje bij mij die 'dromen' van Red Bull als overnemer. Lokale investeerders, daar vrees ik ook voor hoor. 't Is allemaal niet rendabel, er is geen achterban en magie zoals bij Antwerp of Beerschot, 't wordt moeilijk.
Structureel voetballen op het 2e niveau in Nederland/Belgie is gewoon funest voor je achterban. Bij Antwerp kwam het aantal toeschouwers in hun donkere jaren ook niet boven de 5.000 uit.

rogo_breda

Citaat van: Olav op okt 17, 2017, 23:46:32
Bedankt voor de reacties! Anderlecht zojuist online gekocht. Lierse kopen we gewoon aan de kassa.
Zin in!
Veel plezier! Ik was zelf zeker voor Beerschot gegaan, tip voor de volgende keer :)

wekke

Citaat van: Freebird op okt 18, 2017, 14:18:35
Pintje altijd goed!

't Is vingerdik kijken waar het naartoe gaat, er zijn er zelfs al in een Whatsappgroepje bij mij die 'dromen' van Red Bull als overnemer. Lokale investeerders, daar vrees ik ook voor hoor. 't Is allemaal niet rendabel, er is geen achterban en magie zoals bij Antwerp of Beerschot, 't wordt moeilijk.

De optie Red Bull is in onze groep ook al veelvuldig besproken en bediscussieerd. Ik ben zelf geen tegenstander van de RB teams. Qua beleid doen ze het pakken beter dan vele andere investeerders.

Wat de achterban betreft, spreek ik je toch tegen. De miserie sleept nu al 15 jaar aan, maar als het moet staan er nog genoeg supporters op om de club te steunen. In Lier had je de laatste jaren wel geen blok meer zoals dat vroeger wel was bij de licentieperikelen en het gokschandaal. Pro en contra-beleid stonden in de supporterskern vaak lijnrecht tegenover elkaar als het over Maged Samy ging. Verder is er die "we zullen wel zien hoe het loopt"-mentaliteit in Lier waardoor we blijven aanmodderen. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt. The only way is up want veel erger kan het nu niet meer worden.

Wat Beerschot betreft (en dat geldt ook voor clubs zoals RWDM), als we die toer opgaan dan houdt het voor mij op.

ricodejong4

Ik ben momenteel op zoek naar grounds/veldjes/stadions die de moeite zijn om te bezoeken op de route tussen Antwerpen en Brussel die niet al te ver bij de snelweg vandaag liggen. Zo gaan we bijvoorbeeld stoppen bij het Gemeentelijk Parkstadion van Rupel Boom. Kan iemand me verder helpen met meer van dit soort grounds? Dank alvast!

KRCM1904

Citaat van: ricodejong4 op aug 09, 2018, 15:59:52
Ik ben momenteel op zoek naar grounds/veldjes/stadions die de moeite zijn om te bezoeken op de route tussen Antwerpen en Brussel die niet al te ver bij de snelweg vandaag liggen. Zo gaan we bijvoorbeeld stoppen bij het Gemeentelijk Parkstadion van Rupel Boom. Kan iemand me verder helpen met meer van dit soort grounds? Dank alvast!

FC Kontich is een mogelijkheid of Oscar Vankesbeeckstadion (RC Mechelen).
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)