Eindhoppen

Gestart door cafebac, mrt 26, 2014, 17:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cafebac

Door verhuizing en laptopcrash duurde het even, maar eindelijk weer eens een update:

Afgelopen weken tweemaal het zwalkende RCS Verviétois bezocht, thuis tegen Capellen(0-7 mocht Verviers heel blij mee zijn) en afgelopen weekend in Sprimont(na de 3-0 geloofde Sprimont het helaas wel).





Verslagen @ eindhoppen.blogspot.nl

cafebac







Stadion Uhlenkrug

cafebac

Gisteren dus een bezoekje gebracht aan Mons. In deze typisch Waalse pauperstad wordt het stadion gefaseerd herbouwd. Zonde van de totaal afgetrapte en rottende tribunes, maar positief dat het stadion in de woonwijk blijft liggen. Twee oude tribunes stonden nog overeind maar waren helaas afgesloten. De nieuwbouw is niet onaardig en de floodlights zijn er prachtig.







Het hele verslag zoals gebruikelijk op eindhoppen.blogspot.nl

AthleticHolanda

#33
Citaat van: cafebac op nov 09, 2014, 12:30:58In deze typisch Waalse pauperstad

Waar baseer je dat op? :-)

Ik vind Mons juist helemaal geen pauperstad, vooral niet als je het vergelijkt met andere Waalse steden.

Leuke reportage verder.

cafebac

We zijn niet in het centrum geweest, maar het deel wat we vanuit de auto en te voet zagen, deed niet onder voor Charleroi of Luikse straatbeelden.

AthleticHolanda

Citaat van: cafebac op nov 10, 2014, 08:15:58
We zijn niet in het centrum geweest, maar het deel wat we vanuit de auto en te voet zagen, deed niet onder voor Charleroi of Luikse straatbeelden.

Aha. Mijn beeld van Mons is dat het echt een leuk stadje is, voor mij echt een uitzondering in Wallonië en een tegenovergestelde van o.a. Luik, Charleroi, La Lou etc. Dat gaat dan wel met name over het centrum al ben ik ook wel eens wat gaan wandelen daar.
In Mons zit namelijk een hostel waar ik geregeld heb overnacht. Precies onder de 'beffroi'. Misschien is mijn beeld dan niet helemaal het juiste.

Bier und Bratwurst

mooie foto's!!

Ik heb ook overnacht in Mons. Vond het eveneens een leuk stadje met 's avonds leuke kroegjes.
Bij een van die kroegjes speelde een band. ze maakten nogal zweverige muziek.
Het zou echter ook kunnen zijn dat het aan mezelf lag na de vele biertjes die avond!
Het ene stadion is het andere niet!

cafebac

Dat centrum van Mons ziet er op jouw foto's wel prettig uit Athletic! Zie gelijkenissen met Lille. Desalniettemin vind ik het prima wanneer ik mijn eigen vooroordelen over Wallonië kan bevestigen :)

Hugo

Nog in Athene geweest met PSV? Dat zag er op de tv wel gaaf uit namelijk.

cafebac

Helaas helaas niet, een jaloersmakende trip gezien wat ik voorbij zag komen van bekenden... 
Last-minute-winner afgelopen zondag was dan ook wel weer lekker in het uitvak :)

Estoril ben ik er weer bij Europees.

cafebac

Afgelopen zaterdag aangegrepen om een mooie dubbel te maken. De eerste stop was in Keulen waar Viktoria het opnam tegen Rot Weiß Oberhausen in de Regionalliga West.


De hoofdtribune


Aan de overkant was alleen de terrace van het uitvak geopend. De sfeer in het stadion kwam voornamelijk van de bezoekers en die draaiden in de slotfase nog even een 1-0 achterstand om in een driepunter wat tot een mooi feestje leidde.

Vervolgens gingen we door naar 'mijn'(mag ik na 5 wedstrijden in 2 jaar toch wel zeggen) FC Liège dat het opnam tegen titelconcurrent Waremme. Op het veld hoog tempo, veel strijd en twee ploegen de speelden om te winnen, op de tribune was het ook een absoluut gekkenhuis.

www.youtube.com/embed/-uDItK3riwI
videootje van de inferno voor de aftrap

Overige foto's en video's staan weer op de blog.

cafebac

Het was een memorabel potje in Portugal afgelopen week.

Foto's van de wedstrijd over twee dagen [/url]http://eindhoppen.blogspot.nl/2014/11/estadio-antonio-coimbra-da-mota.html[/url]


Hugo

Mooi, authentiek stadion ook!

spons

Citaat van: cafebac op nov 30, 2014, 12:14:57
Het was een memorabel potje in Portugal afgelopen week.

Foto's van de wedstrijd over twee dagen [/url]http://eindhoppen.blogspot.nl/2014/11/estadio-antonio-coimbra-da-mota.html[/url]


Er waren er zeker behoorlijk wat die vrijdag de terugvlucht moesten hebben ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

cafebac

Het was zeker een tripje om nooit te vergeten in een stadion waar ik ook nooit meer zal komen gok ik.
Er was ruim 500 man mee, vrijdagmiddag waren er nog zo'n 200 in het uitvak schat ik, de rest was alweer naar huis helaas voor hun.