Maikelll043 (Facebook)

Gestart door maikelll043, jan 06, 2016, 21:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maikelll043

Citaat van: Joost op apr 17, 2016, 20:16:48
Wat zonde dat ze in Beeck zo'n hoog hek hebben neergezet.

Klopt erg jammer, hierdoor heb ik weinig foto's kunnen maken

maikelll043

Gisteren de wedstrijd tussen FC Kray - Alemannia Aachen bezocht deze werd door veiligheidsrisicos gespeeld in het Uhlenkrugstadion van ETB Schwarz-Weiß Essen



Aangezien we de gehele weg stortregen hebben gehad, kozen wij ervoor om een plekje voor de tribune te kopen en maar goed ook want tijdens de wedstrijd kwam het met bakken uit de lucht.

De ruim 200 meegereisde aachen fans stonden dus de gehele wedstrijd in de regen maar dat maakte de sfeer van aachen zijde niet minder


In de eerste helft kwam er een groepje supporters naast ons zitten. In eerste instantie zagen ze er behoorlijk 'Ultra'-achtig uit en het bleek ook zo te zijn het was Commando Essen een groep van Rot Weiss Essen aan de shirts en mutsen te zien. Bij het rustsignaal besloten wij om een andere plek uit te kiezen en maar goed ook want in de 2e helft ging het er hard aan toe tussen Commando Essen en de politie/stuarts, tijdens mijn bezoek aan de WC aan de achterkant van de tribune rond de 75' minuut zag ik dat er 2 supporters van dat groepje in de boeien geslagen tegen het hek staan met een mannetje of 6 politie erom heen.

Over de wedstrijd tja wat moet er van zeggen ?, die was niet om aan te zien Aachen speelt dramatisch tegen de degradant, en dat lag niet aan het veld want dat was prima bespeelbaal.



Aachen wint ondanks het dramatische spel met 2-1 van FC Kray

De politie heeft hun handen vol gehad aan het einde van de wedstrijd om een confrontatie tussen Alemannia en RWE te voorkomen



Voor meer foto's: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1536524123322627.1073742018.1500035526971487&type=3

maikelll043

Gisteren de wedstrijd tussen Willem II - Feyenoord bezocht met vele dank aan Frank !

Om 11 uur stapte ik op de fiets richting Centraal station Maastricht om daar de IC van 11.27 uur te pakken richting Eindhoven aangezien ik nog een dagretour ticket van de Etos had liggen. In Eindhoven stapte ik van spoor 5 naar spoor 6 over om daar mijn treinreis te vervolgen richting Tilburg. Eenmaal in Tilburg aangekomen rond 13.00 uur besloot ik om met de benenwagen (aangezien het 3 km was) richting het stadion te gaan.



Aangekomen bij het stadion wachtte ik op de afgesproken plek om mijn ticket van Frank in ontvangst te nemen. Na een minuut of 5 wachten kwam Frank aanlopen met mijn ticket voor de wedstrijd. Meteen een aantal Willem II-supporters leren kennen daar. Frank vertelde mij dat je helemaal om het stadion heen kan lopen als je eenmaal binnen was en ik besloot dit dan ook te doen.

Tijdens mijn rondje om het stadion heen bekeek ik alvast de plek van mijn ticket op vak O (foto hieronder)



Maar daar ben ik tijdens de wedstrijd niet gaan zitten. Ik besloot om plaats te nemen op vak E naast het uitvak en met mooi zicht op de King Side die een mooie sfeeractie voor hadden bereikt voor deze wedstrijd.


* Red White Blue United luid het spandoek

Voorafgaande aan de wedstrijd werd bij het overlijden van voormalig Willem II speler Janus Wagener stil gestaan.



Feyenoord treed vandaag aan in de nieuwe uitshirts voor het seizoen 2016-2017, Even over de wedstrijd. Die was van beide partijen slecht, bij Willem II bleef iedereen staan totaal geen beweging en Feyenoord die afgelopen zondag nog de KNVB Beker won vond het wel welletjes en speelde echt zondagmiddagvoetbal. Door een zondagsschot van Annas Achahbar scoort Feyenoord de 0-1 en dit was ook tevens de eindstand.



De ruim 600 meegereisde Feyenoord supporters waren erg stil (jammer). Op een aantal keer Excelsior (wanneer Excelsior voorstond zakte Willem II een plek op de ranglijst) en nooit meer naar Tilburg na heb ik ze niet gehoord. Daarin tegen was de sfeer van Willem II zijde super !



Voor meer foto's: neem een kijkje op www.facebook.com/Maikelll043

Nogmaals dank aan Frank en zijn vriendengroep voor het regelen van een kaartje, de gastvrijheid en een toch wel geslaagde hop !

Footballromantic

Zat zelf in het uitvak en de sfeer was inderdaad niet best. Logisch, want er stond niks meer op het spel.  Echter vond ik de sfeer van de Willem II supporters nou ook niet echt geweldig;)
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Koning Kriel

Leuk dat je er was Maikel, ik ben nog steeds chagerijnig vanwege het inzetloze kutspel van Willem II maar fijn om te lezen dat jij je in ieder geval vermaakt hebt.

Joost

Citaat van: Koning Kriel op mei 03, 2016, 07:42:36
Leuk dat je er was Maikel, ik ben nog steeds chagerijnig vanwege het inzetloze kutspel van Willem II maar fijn om te lezen dat jij je in ieder geval vermaakt hebt.
Kom je zondag nog naar Kerkrade?

Koning Kriel

Citaat van: Joost op mei 03, 2016, 09:18:54
Kom je zondag nog naar Kerkrade?

Helaas kan ik niet, al was ik daar afgelopen zondag niet rouwig om. Heb inmiddels wel alle data voor de play offs geblokt al ben ik bang dat Almere ons al gaat uitschakelen.

maikelll043

Wedstrijd 123 seizoen 2015-2016
Datum: 8 mei 2016
Wedstrijd: RKSV Heer - vv SCM
Uitslag: 1-1
Competitie: Derde Klasse A - Zuid II
Stadion: Sportpark Laan in den Drink
Toeschouwers: 800


Vandaag staat de topper op sporttpark laan in den drink tussen RKSV Heer en vv SCM op het programma en dat betekent dat supporters van beide teams masaal aanwezig zijn. Maarliefst 800 !

Heer staat momenteel 1e met 49 punten, vv SCM staat 2e met 3 punten achterstand op RKSV Heer en dat betekent dat RKSV Heer vandaag kampioen kan worden mits het wint van vv SCM aangezien er na deze speelronde nog maar 1 wedstrijd te spelen is.


*Sportpark Laan in den Drink


*RKSV Heer spelend in het wit en vv SCM spelend in het zwart/blauw

Eerder maakte hij al een doelpunt dat werd afgevlagd wegens buitenspel en bijna zit dit schot van Scott Ropers erin. Stand 0-0



In de 47' minuut krijgt vv SCM een penalty wegens vasthouden. De penalty word binnengeschoten door Marco Willems en dat brengt de stand op 0-1 voor vv SCM



Sinds de rode kaart voor Heer is gevallen word de wedstrijd meer en meer onvriendelijker met gemene overtredingen en vele schwalbes

Uiteindelijk weet RKSV Heer nog een vrije trap te verdienen met 10 man



En ja hoor het is Levi Wijntjens die voor RKSV Heer de stand op 1-1 brengt. Gaat RKSV Heer er dan toch in slagen om kampioen te worden vandaag ?

De scheidsrechter is duidelijk de tijd vergeten want om 16:35 zijn beide ploegen nog altijd aan het voetballen.

Helaas voor RKSV Heer lukt het niet om vandaag kampioen te worden en eindigt deze topper in 1-1. RKSV Heer heeft pinkstermaandag genoeg aan 1 punt om kampioen te worden van de 3e klasse A - Zuid II

Voor het volledige fotoverslag: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1539732403001799.1073742024.1500035526971487&type=3

Joost

Op grote afstand het allerleukste terrein in Maastricht. Ik had overigens wel meer dan 800 toeschouwers verwacht bij deze pot?

maikelll043

Citaat van: Joost op mei 09, 2016, 11:22:04
Op grote afstand het allerleukste terrein in Maastricht. Ik had overigens wel meer dan 800 toeschouwers verwacht bij deze pot?

Ik had ook iets meer verwacht maar 800 is een mooi aantal in de 3e klasse. Verder dan Heer, Scharn en Leonidas-W ben ik nog niet gekomen in Maastricht. Welke complexen zijn nog meer aan te raden in Maastricht Joost?

Joost

#40
Citaat van: maikelll043 op mei 09, 2016, 16:56:27
Ik had ook iets meer verwacht maar 800 is een mooi aantal in de 3e klasse. Verder dan Heer, Scharn en Leonidas-W ben ik nog niet gekomen in Maastricht. Welke complexen zijn nog meer aan te raden in Maastricht Joost?

Ik heb duels gezien bij RKASV, RKHSV, Leonidas W, Scharn en Geusselt Sport.

Bij Heer alleen zonder wedstrijd eens langsgeweest en alle andere ook. Eerlijk gezegd is het verder allemaal ontzettend standaard qua complex. Ik heb circa 70% van alle complexen ten zuiden van Roermond gezien met wedstrijd en van de Maastrichtse verenigingen is Heer de enige die op het verlanglijstje staat.

Overigens is de volgende wedstrijd van Heer, op bezoek bij BMR wel heel erg sappig. Heer werd vorig jaar kampioen ten koste van BMR nadat het Bunde in de slotwedstrijd omgekocht had. Ze zullen er bij BMR echt alles aan willen doen om Heer in die laatste wedstrijd een loer te draaien.

maikelll043

Wedstrijd 126 seizoen 2015-2016
Datum: 4 juni 2016
Wedstrijd: Duitsland - Hongarije
Uitslag: 2-0
Competitie: Vriendschappelijk
Stadion: Veltins Arena
Toeschouwers: 52104


Vandaag staat de vriendschappelijke wedstrijd tussen Duitsland en Hongarije op het programma.

Al ruim 2 uur voor de wedstrijd zijn we aanwezig net als bijna iedere Duitsland en Hongarije supporter.

De wedstrijd word gespeeld in de Veltins Arena de thuisbasis van Bundesliga club FC Schalke 04.



Van te voren hadden wij de tickets al besteld en deze kunnen op de wedstrijddag opgehaald worden bij Kasse West.

Eerst een vette hap gehaald buiten het stadion. Rond een uur of 5 betreden wij het stadion.

Op zoek naar mijn plek kom ik er achter dat ik vandaag een restricted view plaats heb.



En doordat de zon schijnt heb ik de eerste 20 minuten erg veel last van de weerspiegeling in het glas en ben ik door vrijwel alles en iedereen afgeleid.

Omdat Duitsland zich geplaatst heeft voor het Europees Kampioenschap deze zomer in Frankrijk hebben de fans een sfeeractie voorbereid om die manschaft uit te zwaaien en succes te wensen.



De ruim 2500 Hongeren vermaken zich prima in het uitvak. Ook op de thuisvakken veel Hongaarse fans.



Op interlands komt een ander soort publiek af dan bij club wedstrijden en dat betekend de Wave.



Die Weltmeister wint met 2-0 van Hongarije en beide teams gaan zich opmaken voor het EK in Frankrijk.



Voor het volledige fotoverslag: https://www.facebook.com/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1548953468746359

Defender

Fijne trip, Had ik het geweten dat het in Schalke was had'k ook achter kaarten gezocht
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

maikelll043

Wedstrijd 1 seizoen 2016-2017
Datum: 23 juni 2016
Wedstrijd: RFC Tilleur – Standard de Liège
Uitslag: 3-5
Competitie: Vriendschappelijk
Stadion: Stade de Buraufosse
Toeschouwers: n.n.b.


Verslag:
Vandaag op 23 juni 2016 staat voor mij alweer de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma, terwijl ik het vorige seizoen nog niet heb afgesloten.

Na veel wikken en wegen i.v.m. het aangegeven noodweer werd er toch beslist om richting Tilleur te gaan voor de wedstrijd RFC Tilleur tegen het grote Standard de Liège.

Samen met mede-groundhoppers Koen en Ron ging ik op pad richting Stade de Buraufosse in Tilleur.

Het Stade de Buraufosse ligt in een kuil tussen twee steile hellingen met op de achtergrond de stad en een goederenspoorbrug. Een schitterende ligging dus naar mijn mening.

De kaarten waren bij deze oefenwedstrijd gewoon aan de kassa verkrijgbaar voor een prijs van 10 euro deze prijs is standaard in België. Eenmaal binnen begon voor Koen en Ron de jacht op een sjaaltje van RFC Tilleur, na een aantal mensen aangesproken te hebben en de afbeelding van de sjaal te laten zien kwamen ze uiteindelijk uit bij de man die de sjaals normaal gesproken verkocht, helaas voor Koen en Ron had de man geen sjaals bij zich omdat het een oefenwedstrijd was en omdat het veel te warm was voor een sjaal, Dit natuurlijk tot grote teleurstelling bij Koen en Ron.

Na de grote zoektocht naar een sjaal waarbij ik bijna door een bal werd geraakt toen ik foto's aan het maken was, werd besloten om op de tribune plaats te nemen waar een groot verschil was om te gaan zitten zo hadden wij verschillende opties: houten banken, stoeltjes zonder rugleuning, stoeltjes met rugleuning of uitklapbare stoelen (deze waren alleen voor de VIP's). Natuurlijk besloten om op een stoeltje met rugleuning te gaan zitten. Zo konden we rustig van de warming-up genieten. Standard de Liège is al klaar met de warming-up en gaat naar binnen even later volgt RFC Tilleur, maar de scheidsrechters die hebben schijnbaar nog een uitgebreide warming-up nodig. Want wanneer Standard al op het veld staat om te beginnen gaan de scheidsrechters pas rond 19:05 naar binnen toe. Maar goed met enige vertraging gaan we dan eindelijk beginnen. Alles word goed nagekeken want de grensrechter heeft een gat in het net geconstateerd in een van de doelen. Gelukkig is dat net snel gerepareerd en kunnen we beginnen. De scheidsrechter fluit en de wedstrijd kan beginnen op het scorebord zien we dat de wedstrijd al 15 minuten onderweg is (foutje van de man van het scorebord ? Of wil hij snel naar huis).

Over de wedstrijd:
Een heerlijke wedstrijd waarbij ik moet zeggen dat Tilleur er vol voor gaat in de beginfase die leidt tot een schitterde 1-0 al in de 4' minuut. Vijf minuten later word Tetteh onderuit gehaald en zo krijgt Standard een penalty + de scheidrechter moet zo nodig een gele kaart geven bij deze oefenwedstrijd, de penalty word verzilverd en dat brengt de stand op 1-1. Rond de 30' minuut komt Standard op een 1-2 voorsprong door een prachtige solo van Edmilson JR. Met die stand gaan we ook rust in. Standard komt na de rust met een geheel nieuw team aan en deze zorgen er voor dat Standard in de 47' minuut op 1-3 komt. Maar Tilleur vecht knap terug tegen het grote Standard en komt in de 57' minuut terug op 2-3. Meteen 1 minuut later ligt de bal er weer in voor Standard dat brengt de marge weer op 2. In de 67' minuut maakt Emond zijn hattrick compleet en dat brengt de stand op 2-5. Ondertussen laat de scheids niet met zich sollen en voor iedere aanmerking op hem wordt dan ook de gele prent getoond. In de 77' minuut krijgt Tilleur de kans om op 3-5 te komen door een penalty, alleen word deze knoeihard op de lat geschoten uiteindelijk komt Tilleur toch nog op 3-5 en dat is tevens de eindstand.

Al met al dus een geslaagde hop: goed gezelschap, lekker weer, prachtig stadion en een leuke wedstrijd waarin veel werd gescoord !



Voor het volledige fotoverslag: https://www.facebook.com/Maikelll043/photos/?tab=album&album_id=1555686188073087

Levi8

Zo te lezen net zo leuk als een aantal 0-0 wedstrijden op het EK.