Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ricodejong4

Pffff ja. Ik was als een kind zo blij toen ik weer naar het stadion kon, ongeacht de capaciteit.
Maar goed, we hoeven hier niet opnieuw de ultra-discussie te voeren aangezien de meeste groundhoppers hier hetzelfde over denken :)

Nort

Citaat van: ricodejong4 op sep 22, 2021, 09:04:04
Pffff ja. Ik was als een kind zo blij toen ik weer naar het stadion kon, ongeacht de capaciteit.
Maar goed, we hoeven hier niet opnieuw de ultra-discussie te voeren aangezien de meeste groundhoppers hier hetzelfde over denken :)
Ik heb op vakantie het boek: 1312; among the ultra's gelezen. Een prima uiteenzetting en achtergrond van de ultra beleving in de verschillende landen. De auteur blijft heel neutraal en laat de lezer oordelen of iets wel/niet kan.

Semper Fidelis

Citaat van: Nort op sep 22, 2021, 09:01:17
Wat ik begrepen heb blijven ultra's zolang er geen volledige capaciteit wordt toegelaten. Zij willen niet kiezen wie wel/niet mag en dus blijven ze allemaal weg.

Het gaat deze ultra's ook al lang niet meer om de steun voor hun ploeg (waar ze ooit voor zijn opgericht), maar om hun eigen ego.

Bij de wedstrijden van VFL Osnabrück die ik heb bezocht, waren de ultras en de capo gewoon aanwezig, maar niet 'georganiseerd'. Uiteindelijk was die sfeer veel beter te behappen en meer wedstrijd georiënteerd, dan met zo'n capo op het hek. Ben bang dat straks alles weer gaat zoals vanouds. 

ricodejong4

Daar gaan we weer, althans, zo lijkt het.
Met de vriendengroep hebben we van 1-4 januari een aantal dagen Schotland staan, enige weken geleden dacht ik eindelijk alles te kunnen gaan regelen.
Inmiddels zijn de vliegtickets geregeld, maar ik twijfel sterk of ik moet doorzetten met het regelen van hotel, voetbaltickets etc.
Hoe staan jullie hierin? 'Durven' jullie nog buitenlandse trips voor de komende maanden te plannen of verwachten jullie nieuwe beperkende maatregelen?

Cyclebob

Citaat van: ricodejong4 op nov 10, 2021, 09:56:02
Daar gaan we weer, althans, zo lijkt het.
Met de vriendengroep hebben we van 1-4 januari een aantal dagen Schotland staan, enige weken geleden dacht ik eindelijk alles te kunnen gaan regelen.
Inmiddels zijn de vliegtickets geregeld, maar ik twijfel sterk of ik moet doorzetten met het regelen van hotel, voetbaltickets etc.
Hoe staan jullie hierin? 'Durven' jullie nog buitenlandse trips voor de komende maanden te plannen of verwachten jullie nieuwe beperkende maatregelen?
Ik heb zelf weekje Malta begin december geboekt (alleen vlucht en een apartement met annuleringsmogelijkheid) en wacht met overige tripjes die ik niet met de auto kan doen
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 18-2 Cesar Vallejo Trujillo - Huancayo 1-1 (Perú). Binnenland: 14-4 Raptim Gorinchem - Leerdam Sport'55 2 3-2. Futbology: Bob Vellinga

Nort

Citaat van: ricodejong4 op nov 10, 2021, 09:56:02
Daar gaan we weer, althans, zo lijkt het.
Met de vriendengroep hebben we van 1-4 januari een aantal dagen Schotland staan, enige weken geleden dacht ik eindelijk alles te kunnen gaan regelen.
Inmiddels zijn de vliegtickets geregeld, maar ik twijfel sterk of ik moet doorzetten met het regelen van hotel, voetbaltickets etc.
Hoe staan jullie hierin? 'Durven' jullie nog buitenlandse trips voor de komende maanden te plannen of verwachten jullie nieuwe beperkende maatregelen?
Ik boek hotels sinds covid met gratis annulering, evenals het huren van een auto en etc. In Schotland kun je in principe voor iedere wedstrijd nog gewoon in de week van de wedstrijd online kaarten kopen (muv Rangers / Celtic en derby wedstrijden), dus ik zou die zeker niet te snel kopen als je twijfelt.

Overigens zijn ze in de UK/Schotland een stuk minder panisch en zie ik hun niet teruggaan naar beperkingen waarbij je niet meer naar het voetbal kunt.

ricodejong4

Citaat van: Nort op nov 10, 2021, 10:35:30
Ik boek hotels sinds covid met gratis annulering, evenals het huren van een auto en etc. In Schotland kun je in principe voor iedere wedstrijd nog gewoon in de week van de wedstrijd online kaarten kopen (muv Rangers / Celtic en derby wedstrijden), dus ik zou die zeker niet te snel kopen als je twijfelt.

Overigens zijn ze in de UK/Schotland een stuk minder panisch en zie ik hun niet teruggaan naar beperkingen waarbij je niet meer naar het voetbal kunt.

Wij zijn van plan de Edinburgh-derby en Dundee-derby te bezoeken, daarom wil ik proberen al van tevoren aan kaarten te komen.
Hotel met gratis annuleren is een goede tip, ga ik zeker rekening mee houden.

rogo_breda

Inderdaad. Je kunt nog steeds reizen, alleen het is iets lastiger met alle regels die je even in de gaten moet houden. Zoals het boeken van een dag 2 Covid test in het VK, ook als je binnen 48 uur weer weg bent. Met vliegen heb ik geen ervaring maar als je kijkt op de site van Eurotunnel of Eurostar dan staat daar precies welke documenten je nodig hebt voor de heen- en terugreis.

Nort

#473
Citaat van: ricodejong4 op nov 10, 2021, 10:40:36
Wij zijn van plan de Edinburgh-derby en Dundee-derby te bezoeken, daarom wil ik proberen al van tevoren aan kaarten te komen.
Hotel met gratis annuleren is een goede tip, ga ik zeker rekening mee houden.
Dan gewoon die kaarten regelen en als je uiteindelijk niet kunt gaan, het verlies nemen... De Edinburgh derby zal wel uitverkopen, dus die kaarten kun je via internet ook nog wel kwijt.

Die Day-2 test is een grote farc en als je wilt XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (uiteraard op eigen verantwoordelijkheid), scheelt toch weer 20 - 30 Pond per boeking. Vergeet overigens ook niet dat je voor de terugreis een negatieve test nodig zult hebben (zoals de regels nu zijn).

rogo_breda

Dat klopt inderdaad, als je binnen 48 uur weer weg bent wordt de boeking voor de dag 2 test niet gecontroleerd. Maar je hebt wel een boekingsnummer nodig op je Passenger Locator Form.
Als je er op dag 2 nog steeds bent dan moet je de test officieel wel af gaan nemen om een bewijs te krijgen. Of iemand daar ook echt naar gaat vragen, geen idee....

Mokum1900

#475
Citaat van: Nort op nov 10, 2021, 11:41:40
Dan gewoon die kaarten regelen en als je uiteindelijk niet kunt gaan, het verlies nemen... De Edinburgh derby zal wel uitverkopen, dus die kaarten kun je via internet ook nog wel kwijt.

Die Day-2 test is een grote farc en als je wilt kan XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX (uiteraard op eigen verantwoordelijkheid), scheelt toch weer 20 - 30 Pond per boeking. Vergeet overigens ook niet dat je voor de terugreis een negatieve test nodig zult hebben (zoals de regels nu zijn).

wel intressant om in de gaten te houden ik wil met kerst oud en nieuw pleite gaan, wat is daar zo moeilijk aan die Day 2 test ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

Nort

Citaat van: rogo_breda op nov 10, 2021, 11:47:33
Dat klopt inderdaad, als je binnen 48 uur weer weg bent wordt de boeking voor de dag 2 test niet gecontroleerd. Maar je hebt wel een boekingsnummer nodig op je Passenger Locator Form.
Als je er op dag 2 nog steeds bent dan moet je de test officieel wel af gaan nemen om een bewijs te krijgen. Of iemand daar ook echt naar gaat vragen, geen idee....

Nee doe ze niet. Twee weken geleden voor vijf dagen in de UK geweest. Niemand die ergens iets om vraagt...

Nort

Citaat van: Mokum1900 op nov 10, 2021, 15:51:32
wel intressant om in de gaten te houden ik wil met kerst oud en nieuw pleite gaan, wat is daar zo moeilijk aan die Day 2 test ?
Niks, behalve dat (onnodig) geld kost

hgrm

In enige posts hier heb ik wat opmerkingen over de coronatests zien staan die mij niet legaal lijken. Dit soort berichten kan hier niet getolereerd worden. Als dit forum wordt gebruikt om zaken te regelen die illegaal zijn, wordt ik er op aangekeken omdat mijn naam aan de website hangt.

Ik heb de betreffende passages verwijderd en ga uit van jullie medewerking dat dit soort dingen niet meer gepost worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Mokum1900

Citaat van: Nort op nov 10, 2021, 16:37:07
Niks, behalve dat (onnodig) geld kost

onze geuzenaam , staan toch bekent om dat ze genoeg geld hebben ;)
Waar je ook gaat ik volg je overal