Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rogo_breda

Nou, daar gaan we weer. Drie weken geen (betaald?) voetbal in ons landje...

DanielsenAxedal

Poeh dit is toch wel een klap in NL, het gaat om een korte lockdown maar vrees dat het geen korte zal gaan worden..
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

FCT1980

Ik vind het echt kansloos. De besmettingen in de stadions zijn minimaal en helemaal te verwaarlozen bij de besmettingen die elders plaatvinden. Wat willen ze hiermee bereiken?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op nov 12, 2021, 09:03:59
Ik vind het echt kansloos. De besmettingen in de stadions zijn minimaal en helemaal te verwaarlozen bij de besmettingen die elders plaatvinden. Wat willen ze hiermee bereiken?
Ik ben normaliter nooit zo kritisch op de overheid, maar hier slaan ze inderdaad echt een plank mis. Uit de cijfers blijkt dat de besmettingen vooral plaatsvinden in thuissituaties en dat laten ze nu weer helemaal vrij, maar sluiten ze plekken waar men juist wel verantwoord kan omgaan met het virus.

Maar goed, dan gaan we toch lekker in België of Duitsland vincken...

DannyH79

Inderdaad, ze zeggen 2 weken, maar na 2 weken kan je nog geen effect hiervan zien dus dit wordt ongetwijfeld een langere lockdown. Gelukkig gisteravond nog even snel mijn 25e wedstrijd dit seizoen kunnen bezoeken.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

bagger010

Zijn Nederlanders in België en Duitsland nog wel welkom bij voetbalwedstrijden?

Joost

Citaat van: bagger010 op nov 12, 2021, 11:59:03
Zijn Nederlanders in België en Duitsland nog wel welkom bij voetbalwedstrijden?

Natuurlijk.

Vinnn

CiteerWedstrijden voor 18.00 uur spelen, geen uitpubliek, verplicht zitten en geen alcohol. Dit zijn de voorstellen die de diverse partijen aan het kabinet hebben gedaan om toch nog supporters te mogen toelaten.

Dit is natuurlijk ook gewoon drie keer kut. Op die manier hoeft het van mij ook weer niet.

Mokum1900

Citaat van: Nort op nov 12, 2021, 09:24:36
Ik ben normaliter nooit zo kritisch op de overheid, maar hier slaan ze inderdaad echt een plank mis. Uit de cijfers blijkt dat de besmettingen vooral plaatsvinden in thuissituaties en dat laten ze nu weer helemaal vrij, maar sluiten ze plekken waar men juist wel verantwoord kan omgaan met het virus.

Maar goed, dan gaan we toch lekker in België of Duitsland vincken...

Ze moeten iets Nort ben je daar mee eens ?

ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn , maar die van mij zijn 65 beide, ( gevaccineerd) stel je voor dat ze hartproblemen krijgen of een andere nare ziekte en er is geen plek meer in het ziekenhuis , dan zijn mij ouders op de leeftijd dat ze zeggen die behandelen we overmorgen wel, ik zou niet kunnen verdragen iig dat iemand ligt die zich weigerde te vaccineren dat er door haar of hem geen plek is.
ik ben meer voor 2g gedoe, de mensen die niks willen ( de quenties laten aanvaarden)   en clowns  die op instagram en snapchat en andere social media jongeren ophitsen om zich niet te laten vaccineren , die moeten ze aanpakken.





Waar je ook gaat ik volg je overal

Nort

Citaat van: Mokum1900 op nov 12, 2021, 20:53:14
Ze moeten iets Nort ben je daar mee eens ?

ik weet niet hoe oud jouw ouders zijn , maar die van mij zijn 65 beide, ( gevaccineerd) stel je voor dat ze hartproblemen krijgen of een andere nare ziekte en er is geen plek meer in het ziekenhuis , dan zijn mij ouders op de leeftijd dat ze zeggen die behandelen we overmorgen wel, ik zou niet kunnen verdragen iig dat iemand ligt die zich weigerde te vaccineren dat er door haar of hem geen plek is.
ik ben meer voor 2g gedoe, de mensen die niks willen ( de quenties laten aanvaarden)   en clowns  die op instagram en snapchat en andere social media jongeren ophitsen om zich niet te laten vaccineren , die moeten ze aanpakken.
Ik weet allereerst niet zo goed of ze/we 'iets' moeten. In de UK zijn sinds 19 juli alle regels van de baan en komt en gaat het virus ook met pieken en dalen...

En waar het mij vooral om gaat is dat veruit de meeste besmettingen (55% + 15%) in privé situaties plaatsvinden en daar kunnen ze nu exact niks aan doen. Ja een dringend advies om niet meer dan 4 personen over de vloer te krijgen. In de praktijk komt men nu juist vaker bij elkaar over de vloer, want de rest is allemaal (vroeg) dicht. Zo denk ik ook dat je voetbalsupporters beter in het stadion kunt hebben, dan dat ze nu in de kroeg naar de wedstrijd kijken. Of nog maar te zwijgen over het amateurvoetbal, daar had je ook de keuze kunnen maken om de kantine dicht te doen en mensen wel langs het veld toe te staan...

Verder ben ik het helemaal met je eens om geen medelijden te hebben met ongevaccineerden. Zij zijn de hoofdzakelijk de reden dat wij nu in onze vrijheden aangetast worden. 

hgrm

Ik heb er volledig begrip voor dat er nu wat moet gebeuren en dat samenscholingen van mensen moeten worden tegengegaan om het virus te bestrijden. En ik snap ook wel dat de Nederlanders zo'n k*tvolk zijn dat we met z'n allen bij een vierdeklasser langs de lijn gaan staan als je bijvoorbeeld tot en met de hoofdklasse geen publiek mag ontvangen. Dus 3 weken geen publiek bij het voetbal heeft mijn volledige instemming.

Maar wat ik onbegrijpelijk en onaanvaardbaar vind, is dat de theaters en bioscopen wel open mogen blijven.
Elke epidemioloog zal het er mee eens zijn dat 1250 mensen in een afgesloten ruimte een veel groter risico vormen dan diezelfde 1250 mensen in de buitenlucht. Dus als je de tribunes bij de sport dichtgooit, dan zouden toch zeker ook de theaters en bioscopen dicht moeten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: hgrm op nov 13, 2021, 09:45:29
Ik heb er volledig begrip voor dat er nu wat moet gebeuren en dat samenscholingen van mensen moeten worden tegengegaan om het virus te bestrijden. En ik snap ook wel dat de Nederlanders zo'n k*tvolk zijn dat we met z'n allen bij een vierdeklasser langs de lijn gaan staan als je bijvoorbeeld tot en met de hoofdklasse geen publiek mag ontvangen. Dus 3 weken geen publiek bij het voetbal heeft mijn volledige instemming.

Maar wat ik onbegrijpelijk en onaanvaardbaar vind, is dat de theaters en bioscopen wel open mogen blijven.
Elke epidemioloog zal het er mee eens zijn dat 1250 mensen in een afgesloten ruimte een veel groter risico vormen dan diezelfde 1250 mensen in de buitenlucht. Dus als je de tribunes bij de sport dichtgooit, dan zouden toch zeker ook de theaters en bioscopen dicht moeten.

En ouders die naar hun kroost willen kijken op de zaterdagochtend? Ik vind de maatregelen die nu worden opgelegd totaal kansloos. Ik begrijp ook niet dat mensen het nog begrijpen.

Ik heb alles gedaan wat ze wilden. Lockdown, avondklok, me laten vaccineren. Overal netjes aan meegewerkt. En nu beginnen we weer opnieuw terwijl het percentage gevaccineerden makkelijk de eerdere genoemde percentages overstijgt. Ondankbaar zijn ze in Den Haag naar al die mensen die wel netjes hebben meegewerkt aan hun poppenkast.



There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

We zijn het enige land in Europa dat geen publiek meer toestaat bij sportwedstrijden waar bewezen is dat er, zeker in de buitenlucht, nauwelijks besmettingen plaats vinden

Ze zijn in Den Haag helemaal de weg kwijt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Buiten dat het probleem enkel ligt bij de ongevaccineerden. Daar komen de grote stromen ziekenhuisbezoekers vandaan. Als met een vaccinatiegraad van 85 procent nog de helft van de ziekenhuisbezoekers ongevaccineerd is zal je daar maatregelen moeten treffen. Dat doe je met een 2G-regeling. Dat doe je niet met het sluiten van sectoren, en helemaal niet met sectoren waar geen besmettingen plaats vinden.

hgrm

Citaat van: Jef400 op nov 14, 2021, 12:59:59
Buiten dat het probleem enkel ligt bij de ongevaccineerden. Daar komen de grote stromen ziekenhuisbezoekers vandaan. Als met een vaccinatiegraad van 85 procent nog de helft van de ziekenhuisbezoekers ongevaccineerd is zal je daar maatregelen moeten treffen. Dat doe je met een 2G-regeling. Dat doe je niet met het sluiten van sectoren, en helemaal niet met sectoren waar geen besmettingen plaats vinden.

Dat (die 2G dus) had al een maand eerder moeten beginnen. Nu is het te ver en is de enige oplossing de boel een paar weken stil leggen. En wat mij betreft gaan de huidige maatregelen nog lang niet ver genoeg. Wat ze nu hebben bedacht, werkt waarschijnlijk onvoldoende zodat we tot aan de kerst in deze halfslachtige shit zitten. Wat mij betreft had het hele land 3 weken op slot gegaan behalve de meest essentiële zaken zoals de levensmiddelenhandel. Dus gewoon drie weken lang geen sport, geen horeca, geen theaters, geen bioscopen, geen winkels, verplicht thuiswerken, geen onderwijs (ook niet online, die drie weken pak je wel terug door de kerstvakantie en de meivakantie een week in te korten). Dan zijn de besmettingen genoeg gedaald om met een 2G-beleid weer door te kunnen. En ondertussen meteen beginnen met het inenten van kinderen in de basisschoolleeftijd. Dan kun je een slag maken. Op de manier zoals het nu gaat, blijft het weer aanmodderen tot in maart of april.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen