Volledig gevaccineerden mogen weer naar Engeland

Gestart door red28, jul 28, 2021, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

syntric

Zeer goed nieuws idd, al komt het te laat voor mijn trip dit weekend die ik diende af te zeggen, al ligt dat vooral aan Eurostar. We overwegen zeker februari nu!
Groundhopper for life :-)

Nort

Citaat van: Joost op jan 05, 2022, 22:42:52
Klein detail is dat een overtocht op dit moment schreeuwend duur is.
+ je moet bij terugkomst in quarantaine.

FCT1980

Citaat van: Nort op jan 06, 2022, 09:01:16
+ je moet bij terugkomst in quarantaine.

en een negatieve test hebben toch?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!


Robin

Dit hoeft niet als je volledig gevaccineerd ben toch? Ik lees dit op de site van de Rijksoverheid mbt terugreizen naar NL vanuit UK.

U valt in een uitzonderingscategorie als 1 van onderstaande situaties voor u geldt:
Volledige vaccinatie

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

FCT1980

En wat nu als je vanuit Düsseldorf vliegt? Dan ben je op doorreis naar Nederland en kun je mogelijk zonder test?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Robin

En hoe ziet het nu met de 'Day 2' test? Het mag nu ook een 'self-lateral' / antigeen test zijn. Maar is het niet slimmer om een PCR testafspraak te maken? Kan dit nog? Voorheen kon je een PCR test boeken voor dag 2, bewijs van boeking was genoeg als je binnen 24 uur weer terug ging -> je hoefde je dan niet te laten testen.

Zonder testen en enkel een PCR day 2 afspraak zal het terugreizen niet in gevaar komen?

Nort

Citaat van: FCT1980 op jan 10, 2022, 10:19:26
En wat nu als je vanuit Düsseldorf vliegt? Dan ben je op doorreis naar Nederland en kun je mogelijk zonder test?
Dan moet je eerst aan de Duitse wetgeving voldoen (op dit moment geen test plicht als je volledig gevaccineerd bent) en daarna aan de Nederlandse wet. Dus als je via Duitsland naar Nederland reist, moet je nog steeds voldoen aan de quarantaine eis van Nederland. De kans op controle zal echter zeer klein zijn.

Nort

Citaat van: Robin op jan 10, 2022, 10:30:01
En hoe ziet het nu met de 'Day 2' test? Het mag nu ook een 'self-lateral' / antigeen test zijn. Maar is het niet slimmer om een PCR testafspraak te maken? Kan dit nog? Voorheen kon je een PCR test boeken voor dag 2, bewijs van boeking was genoeg als je binnen 24 uur weer terug ging -> je hoefde je dan niet te laten testen.

Zonder testen en enkel een PCR day 2 afspraak zal het terugreizen niet in gevaar komen?
Een Day-2 test boeking is nooit een wettig middel geweest om terug te reizen naar Nederland, enkel om de UK binnen te komen.

Officieel is een negatieve 'fit-to-fly' certificaat nodig om terug te vliegen. Ik ben zelf nu 3x terug gevlogen vanuit de UK, 2x werd er gecontroleerd  op een negatief test bewijs(waarbij er eenmaal z'n 40 man aan de gate werd geweigerd) en een 3e keer vroegen ze enkel om je vaccinatie bewijs (maar dat is volgens de wet niet voldoende op dit moment).

rogo_breda

Dus, voor wie de draad kwijt is:

Inreizen VK:
-   boeking voor dag 2 test nodig. Mag nu ook de antigeen test zijn. Als je op of voor dag 2 weer weg bent hoef je hem niet daadwerkelijk af te nemen.

Terugreizen uit VK:
-   Naar NL is een PCR test nodig maximaal 48 uur oud bij vertrek
-   Naar België is een PCR test nodig maximaal 72 uur oud bij aankomst
-   Naar Duitsland: ? (niet uitgezocht, maar geen test nodig volgens Nort)
-   Naar Frankrijk: ?

Voor het terugreizen uit VK naar NL eist onze overheid een PCR test van max 48 uur oud bij vertrek. Als je kort naar het VK gaat zou je hem dus voor vertrek nog in NL af kunnen nemen. Als je langer gaat zul je dus toch de PCR test in het VK moeten laten doen. Zo lees ik het tenminste. Of het ook echt gecontroleerd wordt zal afhangen van de trein- of vliegmaatschappij of de douane.
Verder heb je een vaccinatiebewijs en per land nog de nodige formulieren nodig. En er gelden dus quarantaine regels bij terugkomst.

Nort

Citaat van: rogo_breda op jan 10, 2022, 14:32:42
-   Naar Frankrijk: ?
Gevaccineerd + PCR of antigeen test van max. 24 uur oud + drie statements via één document; A) dat je geen covid symptonen hebt B) je een test gaat doen bij thuiskomst C) dat je in isolatie gaat bij thuiskomt. Statement document is via onderstaande link te downloaden:

https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Certificate-of-international-travel

Robin

#72
Citaat van: rogo_breda op jan 10, 2022, 14:32:42
Dus, voor wie de draad kwijt is:

Inreizen VK:
-   boeking voor dag 2 test nodig. Mag nu ook de antigeen test zijn. Als je op of voor dag 2 weer weg bent hoef je hem niet daadwerkelijk af te nemen.

Terugreizen uit VK:
-   Naar NL is een PCR test nodig maximaal 48 uur oud bij vertrek
-   Naar België is een PCR test nodig maximaal 72 uur oud bij aankomst
-   Naar Duitsland: ? (niet uitgezocht, maar geen test nodig volgens Nort)
-   Naar Frankrijk: ?

Voor het terugreizen uit VK naar NL eist onze overheid een PCR test van max 48 uur oud bij vertrek. Als je kort naar het VK gaat zou je hem dus voor vertrek nog in NL af kunnen nemen. Als je langer gaat zul je dus toch de PCR test in het VK moeten laten doen. Zo lees ik het tenminste. Of het ook echt gecontroleerd wordt zal afhangen van de trein- of vliegmaatschappij of de douane.
Verder heb je een vaccinatiebewijs en per land nog de nodige formulieren nodig. En er gelden dus quarantaine regels bij terugkomst.

Dank! Terugreizen uit VK naar NL is een sneltest van maximaal 24u oud ook akkoord (website rijksoverheid). Moet wel goed komen. Volgende week naar Manchester United - West Ham, zaterdag einde ochtend vlieg ik heen, zondag begin middag weer terug.

Met een afspraak voor een 'Day 2 test' voor het invliegen in UK, en de PCR test voor terug naar NL ben ik gedekt. De PCR kan ik al doen voordat ik die kant op ga, want is 48 uur geldig. Kost wat meer dan de sneltest in UK, maar dan kom ik daar elk geval niet vast te zitten. Volgens mij is het zo prima te doen.

ricodejong4

Op basis van bovenstaande berichten ben ik aan het zoeken om binnenkort eens een dagtripje Engeland te maken.
Als ik op zaterdag heen en weer met de auto via de Eurotunnel wil kost dit mij €268,-
Zijn dit normale prijzen, of zijn deze nu vanwege de situatie enorm hoog?
Ben nog nooit met de auto naar Engeland geweest dus vandaar.

FCT1980

Citaat van: ricodejong4 op jan 11, 2022, 14:17:13
Op basis van bovenstaande berichten ben ik aan het zoeken om binnenkort eens een dagtripje Engeland te maken.
Als ik op zaterdag heen en weer met de auto via de Eurotunnel wil kost dit mij €268,-
Zijn dit normale prijzen, of zijn deze nu vanwege de situatie enorm hoog?
Ben nog nooit met de auto naar Engeland geweest dus vandaar.

De tunnel is voor een dagtrip altijd wel aan de prijs. Als je dat met z'n vieren deelt val het wel mee.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!