Week 46 : 15 t/m 21 november 2021

Gestart door spons, nov 14, 2021, 14:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

In Nederland helaas niets mogelijk dus dan maar naar het buitenland

20/01. Cercle Brugge - Charleroi
20/01. Zwarte Leeuw - Beringen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Mrmtty20

Vermoedelijk:

20/11. Alemannia Aachen - Fortuna Köln
20/11. KSK Ronse - Lokeren Temse

watergatehopper

Citaat van: spons op nov 14, 2021, 14:22:04
In Nederland helaas niets mogelijk dus dan maar naar het buitenland

20/01. Cercle Brugge - Charleroi
20/01. Zwarte Leeuw - Beringen

Ik las dat het aantal besmettingen ook hier in rap tempo toenemen. Hoelang zal dit nog mogelijk zijn?
Zullen ze de amateurs stopzetten net als eerder? Ik ben erg benieuwd..!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅


Saltacampos

#4
Citaat van: watergatehopper op nov 14, 2021, 20:36:02
Ik las dat het aantal besmettingen ook hier in rap tempo toenemen. Hoelang zal dit nog mogelijk zijn?
Zullen ze de amateurs stopzetten net als eerder? Ik ben erg benieuwd..!
Vrijdag is er overlegcomité in België, in principe lijkt het voetbal als buitenactiviteit niet meteen een target, maar met politici die willen het idee geven dat ze "iets" doen weet je natuurlijk nooit.
De amateurafdelingen al helemaal niet, ik zie ook zeer weinig tot geen amateurwedstrijden afgelast worden wegens besmettingen op het moment.
Wat ik wel denk is dat de amateurclubs net als de twee vorige seizoenen niet gaan willen spelen als ze geen kantine mogen openen, maar daarvoor zou de horeca moeten worden gesloten, ook dat lijkt (voorlopig ?) lang niet aan de orde.
België en Vlaanderen hebben wel een zeer verschillende realiteit, de vaccinatiegraad in Vlaanderen is meer dan 90%, het probleem zit vooral in Brussel en in mindere mate in Wallonië, helaas worden de maatregelen federaal (dus nationaal) genomen en komt het de federale regering zeer slecht uit als Vlaanderen een lossere koers kan varen (wat weer koren op de molen van de nationalisten in Vlaanderen is). Daarom werd een paar weken geleden ook de CST uitgebreid naar Vlaanderen, terwijl men eerst had gezegd dat dat moest dienen om de vaccinatiegraad in Franstalig België op te krikken.
*edit* overlegcomité is vervroegd naar woensdagnamiddag (meestal een slecht teken), de voorstellen van de experts die al zijn uitgelekt:
mondmaskers verplichten vanaf negen jaar, verplicht telewerk, sluiting nachtleven.
Wat ik onbegrijpelijk vind en waar ik mij enorm aan erger is dat deze drie maatregelen vooral jonge mensen treffen, kinderen voor wie het virus niet gevaarlijk is, mensen onder 35 die op stap gaan (idem) en mensen onder de 65 (een wel heel beperkt aantal van wie op intensieve zorgen belandt). De groep die massaal op intensieve belandt (de 70-plussers, gevaccineerd of niet) wordt weer eens compleet "vergeten"...
Dit lijkt mij alvast iets als ipv te gaan blussen terwijl je tuinhuis afbrandt de badkamer schoonmaken in de hoop dat het stopt.
Over land and sea

Stadiumhopper

Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

Cyclebob

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

ricodejong4

20-10: Dortmund - Stuttgart

Redelijk last minute kaarten kunnen regelen. Wel ooit bij Dortmund geweest maar nu voor het eerst op de Gelbe Wand :)

maikelll043

20/11  Standard de Liege - KAS Eupen

Koning Kriel

Citaat van: ricodejong4 op nov 16, 2021, 14:54:23
20-10: Dortmund - Stuttgart

Redelijk last minute kaarten kunnen regelen. Wel ooit bij Dortmund geweest maar nu voor het eerst op de Gelbe Wand :)

De BVB hype lijkt redelijk voorbij. Zijn nog veel kaarten te krijgen op de BVB website.

ricodejong4

Citaat van: Koning Kriel op nov 18, 2021, 09:42:59
De BVB hype lijkt redelijk voorbij. Zijn nog veel kaarten te krijgen op de BVB website.

Ja dat viel mij inderdaad ook op. Waar het 2 jaar geleden nog enorm duur en enkel via de zwarte markt mogelijk was om aan tickets te komen, kun je ze nu twee dagen vooraf nog op de site kopen.
Volgens mij kwamen er ook enorm veel toeristen bij Dortmund en is het voetbaltoerisme nog (lang) niet op het peil van voor Corona.

Semper Fidelis

Citaat van: ricodejong4 op nov 18, 2021, 09:49:04
Ja dat viel mij inderdaad ook op. Waar het 2 jaar geleden nog enorm duur en enkel via de zwarte markt mogelijk was om aan tickets te komen, kun je ze nu twee dagen vooraf nog op de site kopen.
Volgens mij kwamen er ook enorm veel toeristen bij Dortmund en is het voetbaltoerisme nog (lang) niet op het peil van voor Corona.

Bij Bayern München precies hetzelfde. Voor corona was het praktisch onmogelijk om in de vrije verkoop kaarten te kopen, terwijl er nu meer dan genoeg plekken over zijn.

Naast het verminderde toerisme komt dat ook door de verplichte 2G. Een unieke kans als je eens bij Bayern of BVB wil komen zonder absurde bedragen te betalen.

Nort

Dat viel toch wel mee? Zeker Dortmund was goed te doen

ricodejong4

Hmm, is niet mijn ervaring Nort. Eind 2019 wilde ik Dortmund bezoeken en ik zag geen andere optie dan een fors bedrag middels Viagogo neer te leggen of in het uitvak te zitten tegen een kleinere club. Vrije verkoop op de website was er niet, mits je mazzel had met de aangeboden tweede markt.

ALenstra

#14
Heb in het pre-corona tijdperk ook wel eens op de website van Borussia Dortmund gekeken naar kaarten. Maar er was vrijwel altijd niks beschikbaar voor met name competitiewedstrijden.