Welke stad?

Gestart door Joep2002, dec 28, 2021, 10:25:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep2002

Als ik zeg:

- Leeds
- Leicester
- Stoke-on-Trent

Wat zeggen jullie dan?

ALenstra

Ik heb alleen ervaring met Leeds. Een bezoek is zeker de moeite waard.

syntric

#2
Citaat van: Joep2002 op dec 28, 2021, 10:25:19
Als ik zeg:

- Leeds
- Leicester
- Stoke-on-Trent

Wat zeggen jullie dan?

Persoonlijk: 1Leicester 2 Stoke 3 Leeds
Leeds kwam mij nogal armoedig over, op weg naar het stadion kwam ik echt een paar 'Coronation Street' toestanden tegen.
Stoke is heel apart, aangezien het eigenlijk een samenraapsel van 6 dorpen is, die elk hun eigen centrum hadden. Het station lag in Stoke, daarom koos men voor die gemeenschappelijke naam, maar de belangrijkste kern is eigenlijk Hanley. Je zou dus kunnen stellen dat het centrum van Stoke niet in Stoke maar in Hanley ligt :-) Ik raad een wandeling van het station naar het stadion van Stoke via het Trent and Merseycanal aan, best de moeite en er lag een boot waar je wat kon eten en drinken. Leicester vond ik het mooiste wel.
Groundhopper for life :-)

Joost

Ik zeg dan vooral. Wat is je vraag en waarom zet je het niet in een bestaand topic.

Jef400

Citaat van: Joep2002 op dec 28, 2021, 10:25:19
Als ik zeg:

- Leeds
- Leicester
- Stoke-on-Trent

Wat zeggen jullie dan?
Dat Leeds, gevolgd door Leicester de meeste inwoners heeft. Maar alleen Stoke-on-Trent twee league clubs heeft.

Joep2002

Citaat van: Joost op dec 28, 2021, 16:29:11
Ik zeg dan vooral. Wat is je vraag en waarom zet je het niet in een bestaand topic.

Hoi Joost,

Bedankt voor je leuke vragen!

Ik zal hierbij even kort ingaan op beide vragen:

Vraag 1: Wat is je vraag?
Mijn vraag is wat leuke steden zijn in Engeland op voetbalgebied, in één van deze steden ga ik misschien studeren dus vandaar dat ik vraag wat de ervaringen zijn van anderen met deze steden. Ik vond een forum over groundhopping en voetbal een geschikte plek om dit te vragen.

Vraag 2: Waarom zet je dit niet in een bestaand topic?
Ik heb een nieuw topic gemaakt omdat ik geen ander geschikt topic kon vinden waar ik deze vraag goed tot zijn recht vond komen. Mocht jij hier anders over denken, laat het mij dan vooral weten!

Nogmaals bedankt voor je interesse en houd onze officiële kanalen in de gaten!

Met vriendelijke groet,
Joep

Sebastiaan_W

Een vriend van mij heeft in Leeds gestudeerd en heeft daar een heerlijke tijd gehad.

Van de drie steden lijkt Stoke me de minste qua stad. 

Nort

Als je voor het voetbal gaat en je wilt voornamelijk thuiswedstrijden bezoeken, dan is Stoke het handigst. Zowel bij Leeds als Leceister heb je een membership nodig en gaan de kaarten voor thuiswedstrijden op basis van loting.

Leeds ligt logistiek gunstig voor het vincken.

FCT1980

Citaat van: Nort op jan 02, 2022, 11:17:25
Als je voor het voetbal gaat en je wilt voornamelijk thuiswedstrijden bezoeken, dan is Stoke het handigst. Zowel bij Leeds als Leceister heb je een membership nodig en gaan de kaarten voor thuiswedstrijden op basis van loting.

Leeds ligt logistiek gunstig voor het vincken.

Leicester ligt juist lekker centraal dus voor de voetbal is dat misschien het handigste.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Freekos79

Leeds is je beste keuze. Een echte studentenstad, ligt centraal met goede connecties naar het zuiden en noorden. Zelf heb ik ooit nog eens overwogen daar te gaan wonen.
Volgende wedstrijd: ?

Nort

Citaat van: FCT1980 op jan 02, 2022, 11:41:00
Leicester ligt juist lekker centraal dus voor de voetbal is dat misschien het handigste.
Aangezien je in een half jaar niet ieder stadion kunt bezoeken, ligt Leeds juist ideaal met mooie clubs/stadions in de directe omgeving.

Joep2002

De kogel is door de kerk: van september tot januari zit ik in Leicester! Super gaaf avontuur.

Ongetwijfeld gaat daar wat gevinckt worden, ik ben alleen totaal niet bekend met het Engelse voetbal. Voor Leicester City ga ik een membership aanschaffen, dus dat moet sowieso wel goed komen, maar hoe zit het daar met overige clubs?

Ik vermoed dat alles onder de Premier League wel makkelijk is met kaartverkoop (dan denk ik aan Birmingham City, Coventy, Luton, MK Dons) of heb ik het mis?

En hoe zit het bij de Premier League clubs? Ik snap dat Chelsea, Arsenal, Liverpool etc. lastig wordt maar hoe zit het bij de minder populaire clubs, als een Nottingham, Aston Villa of Wolves?

PS. @Joost, ik zit nu mijn reactie hierboven even terug te lezen en dat was eigenlijk totaal onnodig, weet niet meer waarom ik in een cynische bui was. Excuus daarvoor!

Nort

Citaat van: Joep2002 op jun 03, 2022, 09:38:59
De kogel is door de kerk: van september tot januari zit ik in Leicester! Super gaaf avontuur.

Ongetwijfeld gaat daar wat gevinckt worden, ik ben alleen totaal niet bekend met het Engelse voetbal. Voor Leicester City ga ik een membership aanschaffen, dus dat moet sowieso wel goed komen, maar hoe zit het daar met overige clubs?

Ik vermoed dat alles onder de Premier League wel makkelijk is met kaartverkoop (dan denk ik aan Birmingham City, Coventy, Luton, MK Dons) of heb ik het mis?

En hoe zit het bij de Premier League clubs? Ik snap dat Chelsea, Arsenal, Liverpool etc. lastig wordt maar hoe zit het bij de minder populaire clubs, als een Nottingham, Aston Villa of Wolves?

PS. @Joost, ik zit nu mijn reactie hierboven even terug te lezen en dat was eigenlijk totaal onnodig, weet niet meer waarom ik in een cynische bui was. Excuus daarvoor!
Forest zal komend seizoen denk ik ook pittig zijn om binnen te komen. Bij de middenmoot en onderin de PL kun je bij de meeste clubs/wedstrijden gewoon kaartjes in de general sale kopen.

Joost

Citaat van: Joep2002 op jun 03, 2022, 09:38:59
De kogel is door de kerk: van september tot januari zit ik in Leicester! Super gaaf avontuur.

Ongetwijfeld gaat daar wat gevinckt worden, ik ben alleen totaal niet bekend met het Engelse voetbal. Voor Leicester City ga ik een membership aanschaffen, dus dat moet sowieso wel goed komen, maar hoe zit het daar met overige clubs?

Ik vermoed dat alles onder de Premier League wel makkelijk is met kaartverkoop (dan denk ik aan Birmingham City, Coventy, Luton, MK Dons) of heb ik het mis?

En hoe zit het bij de Premier League clubs? Ik snap dat Chelsea, Arsenal, Liverpool etc. lastig wordt maar hoe zit het bij de minder populaire clubs, als een Nottingham, Aston Villa of Wolves?

PS. @Joost, ik zit nu mijn reactie hierboven even terug te lezen en dat was eigenlijk totaal onnodig, weet niet meer waarom ik in een cynische bui was. Excuus daarvoor!

Haha prima hoor!

Veel plezier in Leicester.
Ik heb geen idee wat een membership in Leicester kost maar is het wel de moeite waard? Ik denk dat je voor de meeste wedstrijden van Leicester wel een los kaartje kunt kopen zonder lidmaatschap en anders leer je ongetwijfeld snel mensen kennen die wel een membership hebben.

Ik zou vooral investeren in een railcard (voor jouw leeftijd) is dat maar 30 pond maar je bespaard wel flink op de kosten.
Leicester ligt op een kruispunt van spoorwegen en je kan er rechtstreeks richting Sheffield, Londen, Peterborough en Birmingham. Dat biedt veel mogelijkheden om zaterdags (of zelfs doordeweeks) verschillende clubs te bezoeken. Vanuit Leicester zijn er heel veel clubs snel te bereiken.

Joep2002

Bedankt voor de input mannen, membership bij Leicester ga ik wel even nemen voor 30 pond, ben wel van plan vaker dan eens te gaan en misschien ook wel een awayday mee te pakken.

Een railcard is inderdaad wel handig ja, heb al gezien dat de prijzen in het Engelse OV niet mals zijn. En wij in Nederland maar klagen over de OV prijzen.