023 On Tour

Gestart door Olav, okt 01, 2015, 19:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

Slechts een uurtje voetbal in Zwolle, een bijzondere manier om de Eredivisie te completeren.

PEC Zwolle - FC Groningen: https://023ontour.wordpress.com/2019/05/02/pec-zwolle-fc-groningen/

Olav

De Nederlandse bekerfinale blijft een van de leukere tripjes van het jaar.

Foto's van Willem II - Ajax: https://023ontour.wordpress.com/2019/05/06/willem-ii-ajax/





Nort

Citaat van: Olav op mei 07, 2019, 10:29:18
De Nederlandse bekerfinale blijft een van de leukere tripjes van het jaar.
Gezien de structurele misdragingen lijkt het me logisch dat het de laatste editie was waar Ajax supporters welkom waren. 

Joost

Citaat van: Nort op mei 07, 2019, 14:43:40
Gezien de structurele misdragingen lijkt het me logisch dat het de laatste editie was waar Ajax supporters welkom waren.

Ondanks structureel wanpresteren mag PSV toch ook nog steeds meedoen in de KNVB Beker?

Nort

Citaat van: Joost op mei 07, 2019, 15:24:09
Ondanks structureel wanpresteren mag PSV toch ook nog steeds meedoen in de KNVB Beker?
Net als dat Roda JC dat mag in de Keuken Kampioen Divisie.

Ze hebben de afgelopen 5 jaar een 100% score gehaald om de finale bewust te verstoren en vernielingen aan te richten. Dan verdien je geen 3e kans meer.

Jef400

Stickers als vernieling. Juridisch interessant.

Nort

Citaat van: Jef400 op mei 07, 2019, 16:24:07
Stickers als vernieling. Juridisch interessant.
"Het opzettelijk vernielen van andermans eigendommen (artikel 350) is strafbaar. Hiervoor kun je een boete krijgen of mogelijk zelfs gevangenisstraf'. "

Vinnn

Citaat van: Wesley10__ op mei 08, 2019, 07:46:19
Het blijft toch pijnlijk om te zien hoe diep het zit..

Wat is er precies vernield?

Een rij stoeltjes onder andere, sanitaire voorzieningen etc.

Ik vind dat er niet te overdreven gereageerd moet worden hierover. Toen Feyenoord naar de Arena moest voor de JCS brandde er een snack kraam af, werden stoeltjes in de fik gestoken en de toiletvoorzieningen werden ook aan gort geslagen.

Je zal dat altijd blijven houden als supporters van de aartsrivaal in ''jouw'' stadion komen.

Nort

Citaat van: Wesley10__ op mei 08, 2019, 07:46:19
Het blijft toch pijnlijk om te zien hoe diep het zit..

Wat is er precies vernield?
Het is vooral pijnlijk dat er een supportersgroep zich contstant misdraagt, zonder dat zij op waarde gestraft worden én wat hinder veroorzaakt voor andere voetbalfans.

Ook de komende jaren zullen de netten een terugkerend verschijnsel zijn en dat was niet nodig geweest als supporters zich op de tribune gedragen (lees: geen vuurwerk afsteken).

Maar vervolgend wel moord en brand schreeuwen gemeentes restricties of verboden opleggen. Supporters roepen al jaren voor een dader gerichte aanpak en dus lijkt het me logisch dat de Ajax fans een jaartje thuisblijven bij uitwedstrijden.

De Dikke van Dale over de betekenis van vernielen: "kapotmaken; onbruikbaar maken"

Door er een Ajax of aan gelieerde sticker op het stoeltje te plakken, wordt deze onbruikbaar voor de vaste huurder van het stadion (Feyenoord).

Bovendien heeft de KNVB en stadion Feijenoord alle medewerking aan de fans verleend om een capo hekje (of hoe zoeits heet) te plaatsen.

Nort

Citaat van: Vinnn op mei 08, 2019, 08:30:06
Een rij stoeltjes onder andere, sanitaire voorzieningen etc.

Ik vind dat er niet te overdreven gereageerd moet worden hierover. Toen Feyenoord naar de Arena moest voor de JCS brandde er een snack kraam af, werden stoeltjes in de fik gestoken en de toiletvoorzieningen werden ook aan gort geslagen.

Je zal dat altijd blijven houden als supporters van de aartsrivaal in ''jouw'' stadion komen.
Maar je schaadt het vertrouwen van de voetbalfan, waardoor er meer restricties worden opgelegd en geef de instanties is ongelijk.

Verder zie ik het nut er ook niet van in. Het slopen van een andermans stadion in een afgeschermd vak is net zo laf als het van achter neersteken van een willekeurig persoon  Die kan ook geen tegenstand bieden.

Vinnn

Ik snap niet waarom je hier zo ontzettend geagiteerd over doet...

Stadion Feijenoord stuurt de rekening van de reparaties/schoonmaakkosten naar de KNVB, de KNVB stuurt het direct door naar Ajax. Alles wordt netjes betaald en daarmee is de kous weer af voor minimaal een jaar.

Andere vraag; deed je ook zo frappant toen AZ vorig jaar tijdens de bekerfinale vernielingen aanrichtte, of wanneer PSV in een willekeurig uitvak de boel aan het onderstickeren is?

Joost

Citaat van: Vinnn op mei 08, 2019, 08:52:31
Stadion Feijenoord stuurt de rekening van de reparaties/schoonmaakkosten naar de KNVB, de KNVB stuurt het direct door naar Ajax. Alles wordt netjes betaald en daarmee is de kous weer af voor minimaal een jaar.

Misschien moet je dit nog eens 4 keer lezen om te beseffen hoe absurd het is.

Nort

Citaat van: Vinnn op mei 08, 2019, 08:52:31
Ik snap niet waarom je hier zo ontzettend geagiteerd over doet...

Stadion Feijenoord stuurt de rekening van de reparaties/schoonmaakkosten naar de KNVB, de KNVB stuurt het direct door naar Ajax. Alles wordt netjes betaald en daarmee is de kous weer af voor minimaal een jaar.

Andere vraag; deed je ook zo frappant toen AZ vorig jaar tijdens de bekerfinale vernielingen aanrichtte, of wanneer PSV in een willekeurig uitvak de boel aan het onderstickeren is?
Over AZ heb ik niets mee gekregen. En ja ik schaam me geregeld voor mijn medesupporters en spreek ze er ook wel over aan. Maar bij die groep is het 'ene oor in, andere oor uit'.

En waarom ik me er aan stoor is heel simpel. Door deze lieden, wordt ik belemmerd in het volgen van mijn club.

Jehoentelaar

Citaat van: Vinnn op mei 08, 2019, 08:52:31
Stadion Feijenoord stuurt de rekening van de reparaties/schoonmaakkosten naar de KNVB, de KNVB stuurt het direct door naar Ajax. Alles wordt netjes betaald en daarmee is de kous weer af voor minimaal een jaar.

Ik mag hopen dat Ajax vervolgens de daders de rekening toestuurt met in de bijlage een stadionverbod voor de komende tien jaar. Als we naar een situatie gaan dat we 'moeten' accepteren dat dit elke keer gebeurt dan gaan we ook allemaal braaf accepteren dat Ajacieden (en anderen die zich misdragen) lekker thuis blijven bij uitwedstrijden.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jef400

Citaat van: Nort op mei 08, 2019, 01:30:31
"Het opzettelijk vernielen van andermans eigendommen (artikel 350) is strafbaar. Hiervoor kun je een boete krijgen of mogelijk zelfs gevangenisstraf'. "
Maar is het per se vernieling. Dat is wat ik wil zeggen.