Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Terranova

Citaat van: 3434 op feb 05, 2013, 23:53:14
Het gaat niet om een eenmalig bezoek hoor! Die wedstrijden staan al allemaal op mijn lijstje. Sinds ik Krefeld vorig seizoen heb gezien heb ik er wel wat sympathie voor.  Gezellig sfeertje, mooi stadion en een 4000tal toeschouwers vond ik geweldig op dat niveau (6de).

Bovendien is het maar een goed uur rijden dus dat is mooi meegenomen.

Speelden vorig seizoen 5e ;) Nu nog steeds btw.

En volgens mij spelen ze komende zaterdag een stadsderby. Niet in het Grotenburg, maar uit (uit het blote hoofd).

3434

#481
Ik ben blijkbaar al meer dan een jaar niet in Krefeld geweest! My bad. In 2010-2011 promoveerden ze van het 6de naar het 5de niveau.  Maar de derby werd toch altijd in Grotenburg gespeeld? Op Kicker staat dat de derby pas in april is.

KFC Uerdingen 05
VfR Krefeld-Fischeln  Spt.30    So. 07.04.13 Heim
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Citaat van: 3434 op feb 06, 2013, 13:18:06
Ik ben blijkbaar al meer dan een jaar niet in Krefeld geweest! My bad. In 2010-2011 promoveerden ze van het 6de naar het 5de niveau.  Maar de derby werd toch altijd in Grotenburg gespeeld? Op Kicker staat dat de derby pas in april is.

KFC Uerdingen 05
VfR Krefeld-Fischeln  Spt.30    So. 07.04.13 Heim

TuS Bösinghoven komt ook uit Krefeld, maar die wedstrijd kan je niet bezoeken. Bösinghoven wilde persé op het eigen terrein spelen en KFC krijgt zodoende slechts 750 kaarten die alleen in de voorverkoop verkocht worden :-).

Maargoed, wedstrijden tegen Fischeln en Bösinghoven zijn geen echte derby's natuurlijk... dat zijn de wedstrijden tegen MSV, Gladbach, Oberhausen etc.

Han

Sinds een paar weken kan ik, na een interbellum van drie jaar, weer 'de ARD' ontvangen en dús de Sportschau weer zien.

Ik zag vanavond 'Die Tabelle' van de Tweede Bundesliga en de positie van bij voorbeeld Eintracht Braunschweig.

Het is voor mij, mede door dit platform, niet onopgemerkt gebleven dat Traditionsvereinen duikelingen hebben gemaakt; zo ook wederopstandingen. Of ouderwets heen en weer 'Volendammen'. Of in vergetelheid zijn geraakt.


Ik heb twee vragen; niet ingegeven door luiheid, maar om bomen van bossen te kunnen onderscheiden.

Welke navigatievriendelijke site is aanbevelenswaardig om de eindstanden te kunnen zien van de Eerste Bundesliga vanaf, pakweg, 1970.

Als het gaat om de reeksen van 'ups and downs at a glance' ( in een oogopslag) in Engeland, dan ben ik wel thuis.

Welke site is aanbevelenswaardig om bij voorbeeld het 'ritme' van Eintracht Braunschweig te kunnen 'volgen'.




Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op feb 09, 2013, 22:48:17
Ik heb twee vragen; niet ingegeven door luiheid, maar om bomen van bossen te kunnen onderscheiden.

Welke navigatievriendelijke site is aanbevelenswaardig om de eindstanden te kunnen zien van de Eerste Bundesliga vanaf, pakweg, 1970.


Op www.kicker.de is de Bundesliga vanaf het begin in 1963 te vinden. Vanwege het 50-jarig bestaan van de Bundesliga ook nog met extra achtergronden etc.

Citeer
Als het gaat om de reeksen van 'ups and downs at a glance' ( in een oogopslag) in Engeland, dan ben ik wel thuis.

Welke site is aanbevelenswaardig om bij voorbeeld het 'ritme' van Eintracht Braunschweig te kunnen 'volgen'.

Op de Duitstalige wikipedia zijn de pagina's over de clubs doorgaans erg goed met een hoop info over eindstanden.

Voor Eintracht Braunschweig:



Bijgewerkt t/n seizoen 2010/11. Van veel andere clubs heb ik ook grafieken gemaakt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: Han op feb 09, 2013, 22:48:17
Sinds een paar weken kan ik, na een interbellum van drie jaar, weer 'de ARD' ontvangen en dús de Sportschau weer zien.

Ik zag vanavond 'Die Tabelle' van de Tweede Bundesliga en de positie van bij voorbeeld Eintracht Braunschweig.

Het is voor mij, mede door dit platform, niet onopgemerkt gebleven dat Traditionsvereinen duikelingen hebben gemaakt; zo ook wederopstandingen. Of ouderwets heen en weer 'Volendammen'. Of in vergetelheid zijn geraakt.


Ik heb twee vragen; niet ingegeven door luiheid, maar om bomen van bossen te kunnen onderscheiden.

Welke navigatievriendelijke site is aanbevelenswaardig om de eindstanden te kunnen zien van de Eerste Bundesliga vanaf, pakweg, 1970.

Als het gaat om de reeksen van 'ups and downs at a glance' ( in een oogopslag) in Engeland, dan ben ik wel thuis.

Welke site is aanbevelenswaardig om bij voorbeeld het 'ritme' van Eintracht Braunschweig te kunnen 'volgen'.

Naast de tips van HGRM zijn ook deze sites interessant voor jou;

Een soort FCHD.info maar dan vanaf 1963 voor Duitsland.
http://www.abseits-soccer.com/clubs/teams.html
Alleen niet bijgewerkt met vorig seizoen maar voldoet toch zonder twijfel aan verwachtingen om ritmes te kunnen zien.

En met deze kun je ook vast iets;
http://www.dsfs.de/
http://www.fussballdaten.de/

Han

Fantastisch en dankbaar op mijn wenken bediend. Mijn actieve en levendige herinnering aan de ARD Sportschau dateert vanaf het seizoen 1970/71. Destijds illustere 'household names' inmiddels 'into oblivion' of met tussenpozen als 'phoenix uit de as' herrezen.

Als in 1966 de WK zou zijn gehouden in Duitsland in plaats van in Engeland dan zou ik vermoedelijk op Teutoonse kruistocht zijn gegaan 'um einem Equivalent von 92 zu vollenden'. Echter, de kathedraal Goodison Park ging de Bökelberg voor...



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Luccie

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een wedstrijd te gaan bezoeken van Rot-WieB Overhausen. Ik denk bijvoorbeeld aan 22 maart a.s. tegen Viktoria Köln.
Is er iemand die wel eens naar een wedstrijd is geweest van Rob-WeiB Oberhausen? Zo ja, wat is jouw ervaring en is het de moeite om erheen te gaan.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Rob

Freekos79

#488
Citaat van: Luccie op feb 13, 2013, 20:47:49
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een wedstrijd te gaan bezoeken van Rot-WieB Overhausen. Ik denk bijvoorbeeld aan 22 maart a.s. tegen Viktoria Köln.
Is er iemand die wel eens naar een wedstrijd is geweest van Rob-WeiB Oberhausen? Zo ja, wat is jouw ervaring en is het de moeite om erheen te gaan.

Alvast bedankt voor de moeite.


Leuk stadion, leuke club. Is wel toffer als er wat toeschouwers zijn. Bijv. tegen Essen

Groet,
Rob
Volgende wedstrijd: ?

Luccie

Oké, bedankt voor jouw reactie.
Ik heb overigens gisteravond de kaarten besteld en de prijs viel me reuze mee. Jammer dat je alleen € 6,90 aan verzendkosten moet betalen. Ik heb het toch gedaan, want ik vind het prettiger om de kaarten al in bezit te hebben.

Volgend jaar maar naar de derby Essen - Oberhausen, als die natuurlijk dan nog gespeeld wordt.


FCT1980

Wij zijn toen met een aantal gewoon naar het stadion gereden. Kaartje gekocht aan de kassa. was geen enkel probleem.
We hadden gekozen voor de Emskurve en dat wat niet helemaal handig want het begon te regenen. Na een leuk praatje met de stewards mochten we naar de overdekte staantribune. Leuke club met een leuk, nostalgisch stadion. Kreeg heimwee naar het Diekman!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op feb 14, 2013, 08:23:19
Wij zijn toen met een aantal gewoon naar het stadion gereden. Kaartje gekocht aan de kassa. was geen enkel probleem.
We hadden gekozen voor de Emskurve en dat wat niet helemaal handig want het begon te regenen. Na een leuk praatje met de stewards mochten we naar de overdekte staantribune. Leuke club met een leuk, nostalgisch stadion. Kreeg heimwee naar het Diekman!

Dat lijkt me sterk, samen met Roda vind ik Twente juist de enige club in Nederland die er met een nieuw stadion op vooruit gegaan is
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Terranova

Kaartje bestellen incl. verzendkosten is zonde van het geld. Je had het beste gewoon naar het stadion kunnen rijden, is altijd plaats in de RL. Ben er vorige twee seizoenen drie keer geweest (o.a. bij de degradatiewedstrijd tegen Jahn Regensburg) en vind het echt een fantastische club. In de 3. liga was het ook al verre van uitverkocht.

spons

Citaat van: Luccie op feb 14, 2013, 07:18:27
Oké, bedankt voor jouw reactie.
Ik heb overigens gisteravond de kaarten besteld en de prijs viel me reuze mee. Jammer dat je alleen € 6,90 aan verzendkosten moet betalen. Ik heb het toch gedaan, want ik vind het prettiger om de kaarten al in bezit te hebben.

Volgend jaar maar naar de derby Essen - Oberhausen, als die natuurlijk dan nog gespeeld wordt.

Leuk stadion ben er ook 2 keer geweest, kaartje vooraf kopen is nergens voor nodig.

Gewoon op de dag van de wedstrijd bij de kassa, is nooit uitverkocht
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

headout

Citaat van: Freekos79 op feb 13, 2013, 23:12:13
Leuk stadion, leuke club. Is wel toffer als er wat toeschouwers zijn. Bijv. tegen Essen
Ik ben er tweemaal geweest, waarbij de derby tegen Essen inderdaad een aanrader is. (zie: http://groundhop.nl/stadion-niederrhein/)
Die verzendkosten vond ik zelf ook wat tegenvallend, maar soit.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog