Week 9 / 23 feb - 01 maa 2009

Gestart door Wouter, jan 15, 2009, 20:57:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Citaat van: HJanneman op mrt 02, 2009, 13:30:24
Dat heeft naast, in jouw ogen, een sfeerverlagende ook een sfeerverhogende werking.
Tuurlijk, de sterrenhemel of overvliegende vliegtuigen spotten is leuk(met dak open), maar de gloed van het stadion bij een dicht dak zuigt de supporters echt naar zich toe, en het geluid galmt wel erg hard door het stadion met een dicht dak(en geluid is ook een onderdeel van sfeer).

Ik vond de Arena ook erg indrukwekkend met het dak dicht. En het is absoluut sfeerbevorderend!
Laatste nieuwe ground: Jan Louwers Stadion, FC Eindhoven-Emmen
Laatste wedstrijd: 20/03, Lierse-KVSK United
Volgende wedstrijd: 24/03, Tournai-Lierse

Joost

Wouter wat is dat voor avatar?

Maroboduus

Citaat van: HJanneman op mrt 02, 2009, 13:30:24
Dat heeft naast, in jouw ogen, een sfeerverlagende ook een sfeerverhogende werking.
Tuurlijk, de sterrenhemel of overvliegende vliegtuigen spotten is leuk(met dak open), maar de gloed van het stadion bij een dicht dak zuigt de supporters echt naar zich toe, en het geluid galmt wel erg hard door het stadion met een dicht dak(en geluid is ook een onderdeel van sfeer).

Overigens doelde ik met hetgeen ik schreef niet op sfeerverlagende elementen, maar op de totale verloedering van de voetbalsport dmv het geleidelijk elimineren van alle facetten die deze sport en haar omgeving zo interessant en uniek maken. Wie van al die artificiële nonsens houdt, kan zich volgens mij beter met Lacrosse bezig gaan houden.

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op mrt 02, 2009, 13:30:24
Dat heeft naast, in jouw ogen, een sfeerverlagende ook een sfeerverhogende werking.
Tuurlijk, de sterrenhemel of overvliegende vliegtuigen spotten is leuk(met dak open), maar de gloed van het stadion bij een dicht dak zuigt de supporters echt naar zich toe, en het geluid galmt wel erg hard door het stadion met een dicht dak(en geluid is ook een onderdeel van sfeer).

Volgens mij heb ik het woord sfeer nog niet genoemd. In mijn optiek is een stadion met een dak een hal, theater, zaal. Voetballen met een dak boven je hoofd doe je met zaalvoetbal. Wat is er mooier dan een wedstrijd waarin het regent, de plakken modder bij een sliding in de rondte vliegen? Nee sommige clubs willen hun spelers droog houden of in iedergeval de wasmachine niet over te belasten. Voetbal moet in alle weersfacetten gespeeld kunnen worden, pas als het risico op blessures te groot is dient de wedstrijd afgelast te worden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Citaat van: Dennis1981 op mrt 02, 2009, 16:34:19
Voetbal moet in alle weersfacetten gespeeld kunnen worden, pas als het risico op blessures te groot is dient de wedstrijd afgelast te worden.

Over het weer en kans op blessures gesproken.
http://www.youtube.com/watch?v=1TJtBUtoeH8&feature=related

hgrm

Een dak an sich maakt mij niet zo heel veel uit, in de zin van dat ik, pak 'm beet, mijn laatste bezoek aan Frankfurt niet minder leuk had gevonden als het dak dicht zou zijn ipv. open.
Wat me wel stoort is het gedachtenpatroon dat heeft geleid tot stadions met een dak. Waar het om gaat is dat men steeds meer probeert de factor toeval uit te sluiten. Financieel moet het planbaar zijn en veilig, dus het toeval moet een zo gering mogelijke rol spelen.

Het weer wordt buiten gehouden met een dak.
Invloeden van het veld worden uitgebannen door kunstgras.
Stunts in de Europacup worden voorkomen door een poulesysteem.
Foute scheidsrechtersbeslissingen worden ge-elimineerd door elektronica en steeds meer grensrechters en officials.
etc.

Maar juist het toeval maakt voetbal leuk.

Zonder weersinvloeden geen mistwedstrijd in het Olympisch stadion.
Zonder slechte velden geen Polletje van Van Breukelen.
Zonder knok-outwedstrijden geen Brodby dat Real uitschakelt
En zonder scheidsrechtersfouten was de WK-finale van 1966 een doodgewone wedstrijd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Wouter

Citaat van: Joost op mrt 02, 2009, 14:53:27
Wouter wat is dat voor avatar?

Avatar is foto van het Drielindenstadion... Ik zou eigenlijk nog is een goeie avatar moeten zoeken.
Laatste nieuwe ground: Jan Louwers Stadion, FC Eindhoven-Emmen
Laatste wedstrijd: 20/03, Lierse-KVSK United
Volgende wedstrijd: 24/03, Tournai-Lierse