Van pogo tot popo. Groundhop, sfeer en veiligheidsverslagen

Gestart door Van pogo tot popo, dec 13, 2018, 12:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Luccie

Citaat van: Van pogo tot popo op mrt 21, 2019, 11:16:29
Baseer het ook op wat ik zie. Een heel fanatieke groep links onder op de BenSide, maar met armgebaren, klappen etcetera weinig steun van de rest van de omliggende vakken. Maatjes van ons zaten lange zijde en vonden uitvak ook vocaal de baas. Al kan dat ook zijn door de wind die altijd door het stadion waait.

Is dat ze belangrijk en relevant om "vocaal de baas" te zijn?

Van pogo tot popo

Voor sommigen niet. Het is echter voor sommigen ook niet relevant wat ik van de catering denk ik stadions. Vocale en visuele steun van uit en thuisclubs hoort voor mij bij mijn wedstrijdervaring, vandaar dat het in mijn verslagen komt.



FCT1980

Citaat van: Luccie op mrt 21, 2019, 11:29:16
Is dat ze belangrijk en relevant om "vocaal de baas" te zijn?

Natuurlijk is dat relevant. Je wilt je eigen spelers 100% ondersteunen en als je vanuit het uitvak het meeste lawaai produceert en die jongens daarmee een boost kunt geven is dat zeker relevant.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!


Langemannetje

Citaat van: Luccie op mrt 21, 2019, 11:29:16
Is dat ze belangrijk en relevant om "vocaal de baas" te zijn?
Vind ik wel, wanneer 2 partijen elkaar op dit vlak bestrijden zorgt dat voor een ongekende sfeer. In Engeland, Argentinië, Italië en nog een x aantal buitenlandse competities kwijlen we erop, in Nederland walgen we ervan.

Prof. Dr. Bob Smalhout zou zeggen; Nederland is gek geworden
73 grounds in 14 verschillende landen

spons

Citaat van: Langemannetje op mrt 23, 2019, 06:09:32
Vind ik wel, wanneer 2 partijen elkaar op dit vlak bestrijden zorgt dat voor een ongekende sfeer. In Engeland, Argentinië, Italië en nog een x aantal buitenlandse competities kwijlen we erop, in Nederland walgen we ervan.

Prof. Dr. Bob Smalhout zou zeggen; Nederland is gek geworden

In Argentinië heb je bij geen enkele wedstrijd uitsupporters
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen


Joost

Het kan geen kwaad om je echt in de materie te verdiepen voordat je een nogal sensationele claim in je titel zet die kant noch wal raakt.

Van pogo tot popo

Heel eerlijk is de titel niet van mij. Staan er fouten in het stuk dan? Zo ja dan hoor ik graag van je!


Joost

Citaat van: Van pogo tot popo op mrt 24, 2019, 20:09:02
Heel eerlijk is de titel niet van mij. Staan er fouten in het stuk dan? Zo ja dan hoor ik graag van je!

Luton kreeg wel 30 punten in mindering maar dat was opgesplitst. 10 punten in mindering opgelegd door de FA vanwege het betalen van gelden aan zaakwaarnemers via een omweg.
De overige 20 punten kreeg de club van de Football League. Dat zijn twee verschillende organisaties.

Lutons vorige eigenaren hadden er een potje van gemaakt en hadden de club onder curatele laten komen. In Administration heet dat in Engeland. In dat geval gaat een curator proberen om met de crediteuren overeenstemming te bereiken. Lukt dat dan heet zoiets een Company Voluntary Agreement (CVA). De crediteuren krijgen dan bijvoorbeeld 16 pence voor iedere openstaande pond.
Het lukte Luton niet om zo'n CVA te bereiken maar in de tussentijd was wel een nieuwe partij eigenaar geworden van de club.

Het is voor de Football League van wezenlijk belang dat een club onder curatele zo'n CVA treft, anders treft dat ook andere clubs indirect. Vandaar dat de FL de nieuwe eigenaren de keus gaf, of blijven meedoen in de FL maar met een grote straf beginnen, of ophoepelen.

De club is dus helemaal niet genaaid door de FA maar door eigen geklooi.

Daarnaast zitten de toeschouwersaantallen pas weer in de lift sinds de club om promotie vanuit de Conference speelde


Van pogo tot popo

Thanks voor de info. Aantal wijzigingen toegepast. Gemiddeld aantal toeschouwers naar 7.000 (over 4 jaar door volgens transfermarkt.nl) en de splitsing van 30 punten uitgelegd. Volgende keer uitspraken van supporters toch nog een keer checken