Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Geel een grootmacht? een aardige club maar nauwelijks enige historie op Eerste Klasse niveau. Zelfde geldt voor Eendracht Aalst.

Union St. Gilles is een gevallen grootmacht, FC Luik ook en Antwerp en Beveren zo ondertussen ook wel.

HJanneman

#271
Wat Geel betreft ben ik het met je eens, de club was voor mijn gevoel lange tijd eerste klasser, maar dat bleek ongegrond.
Echter leeft de club op dit moment onder zijn potentie.

Eendracht Aalst ben ik niet met je eens, die hebben toch echt wel wat voorgesteld, met zelfs Europees voetbal als hoogtepunt.
En voor 3e klasse zijn ze toch echt te groot qua aanhang en stadion.

Beide ploegen zou ik graag zien promoveren naar 2e klasse.

edit: jij bedoelt met een gevallen grootmacht een absolute ex-topclub, maar ik bedoel met een gevallen grootmacht een ploeg die ver onder zijn 'status' acteert.
Zo kan ik Feyenoord ook een gevallen grootmacht noemen, terwijl die (nog ;) ) gewoon in de Eredivisie spelen.

3434

Citaat van: Joost op sep 13, 2010, 09:43:44
Keeper Patro bovenaan in 3C na een 4-1 zege in een kleine derby tegen Veldwezelt, toch wel knap.

4C helaas. Ben je er ook geweest? Als ik gevallen grootmachten hoor moet ik spontaan denken aan Racing Mechelen en FC Luik. Twee zeer mooie derby's als deze terug op het hoogste niveau zouden acteren.

+ ik vond het ook wel penalty. Hij kan niet echt anders naar de bal toe, maar hij was gewoon te laat op een manier.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Charleroi gooit Mathijssen eruit. Al de derde trainer dit seizoen die moet gaan. Eerder al Ost die opstapte in Eupen en Antheunis die in Lier moest opstappen.

Charleroi is wel een duiventil van jewelste met die Bayats aan de top. Het publiek loopt ook niet meer warm zondag maar er maar 6500 man tegen Club Brugge.

AthleticHolanda

En Capuano van Eupen is na 19 dagen ook alweer gevlogen...

HJanneman

Gekke club: ik hoop 30 oktober naar Eupen-Lierse te kunnen, als het stadion daar dan hopelijk af is, want de ambiance op Staayen bij een wedstrijd van Eupen is niet geweldig, geloof ik..

wekke

Citaat van: HJanneman op sep 24, 2010, 15:09:16
Gekke club: ik hoop 30 oktober naar Eupen-Lierse te kunnen, als het stadion daar dan hopelijk af is, want de ambiance op Staayen bij een wedstrijd van Eupen is niet geweldig, geloof ik..

Ook aanwezig.  Ik kijk al uit naar die wedstrijd. Een verplaatsing naar Eupen is altijd leuk :-)

Bier und Bratwurst

Ik was vorig jaar ook bij Eupen -Lierse .
Was een leuke pot voetbal met een mooie sfeer van Lierse kant.
Gezellig stadionnetje daar an der Kehrweg!
Het ene stadion is het andere niet!

voetbalfan

Eindfase Cofidis Cup 2010-2011

Kwartfinales
Westerlo - Lierse
WS Woluwe (III) - AA Gent
Cercle Brugge - Germinal Beerschot
Standard - KV Mechelen
De heenwedstrijden worden op 22 december gespeeld, de terugwedstrijden op 26 januari.

Halve finales
Westerlo/Lierse - Cercle Brugge/Germinal Beerschot
WS Woluwe/AA Gent - Standard/KV Mechelen

georgesv

kortom: de finale wordt dezelfde als dit jaar :-))

voetbalfan

Daar was ik nu ook aan aan het denken, hoewel Cercle en Lierse wel haalbaar zouden moeten zijn voor ons!

georgesv

da's waar, maar Cercle is A Tough Nut To Crack

voetbalfan

Inderdaad :) hebben we in de competitie wel ondervonden.

3434

Cercle goede kans om weer in de finale te staan. Echt jammer dat het geen volksclubs kunnen zijn. Of oude grootheden a la Antwerp.

Standard-Antwerp als finale.. De loting van Standard-Mechelen mocht ook de finale zijn, vrees weer voor oersaaie finale dit jaar.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: voetbalfan op nov 24, 2010, 16:47:22
Daar was ik nu ook aan aan het denken, hoewel Cercle en Lierse wel haalbaar zouden moeten zijn voor ons!

En wij denken dan weer dat Westerlo, Cercle en GB haalbare kaarten zijn ;-)
Die kant ligt volledig open. Geen topclubs, maar 4 clubs die aan elkaar gewaagd zijn.