Hoofdmenu

Engeland, de cultuur

Gestart door Rinus A., apr 08, 2008, 15:54:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

Ik kan alleen maar bevestigen dat Maastrichtenaren een eigenaardig volkje is. Wat buiten de stadsgrenzen gebeurd interesseert de gemiddelde Maastrichtenaar maar weinig.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Rinus A.

Citaat van: Dennis1981 op jul 20, 2008, 18:03:34
Citaat van: Rinus A. op jul 20, 2008, 17:39:03
Muilen dicht, stelletje boeren.

Kijk en dan krijg je dit ongenuanceerd gedrag weer van een westerling. Ik ben hier abslouut niet om een woordenwisseling te krijgen met personen.
De mentaliteit is heel verschillend van het westen en het zuiden. Dit kom ik ook dagelijks tegen op mijn werk waar ons hoofdkantoor in het westen is gevestigd.

Kerel, ontspan. Je bent nogal gefixeerd op beeldvormen, want je gaat met mijn post aan de haal terwijl het duidelijk moge zijn dat er een dikke knipoog in zit.

Sterkte morgen!

Maroboduus

Het begon met Engeland, daarna werd er een uitstapje gemaakt naar Duitsland en inmiddels blijkt dat ons kikkerlandje eenzelfde kruitvat is als de Balkan....

HJanneman

Citaat van: Mach op jul 20, 2008, 12:48:33

Ik vrees dat het vooral wordt ingegeven door de hoofdstedelingen en het gespuis dat daar naar toe trekt (vaak niet randstedelingen die meteen hun afkomst gaan verloochenen).

Ik ben zelf een noorderling en heb altijd een aantrekkingskracht gevoeld ten opzichte van de randstad, en onze hoofdstad in het bijzonder, maar ik zou niet een Amsterdams accent gaan 'faken', zoals ik zo vaak hoor bij jongens die gaandeweg de treinrit van Groningen naar Duivendrecht opstappen in de trein en dezelfde treinrit terug naar huis nemen als ik en in plaatsen als Meppel en Beilen uitstappen.
Als ik een dagje naar Ajax ga, ga ik ook altijd Amsterdam in en dan kan ik genieten van de Amsterdammers met hun humor en accent, maar ik houd niet van dat kameleongedrag van veel noorderlingen in de trein aan het einde van zo'n dag.

Ik voel me geen 'Grunniger' en ook geen 'Liwwadder', maar heb er ook geen afkeer tegen, en dat zie je vaak wel bij die jongens die Ajax tweewekelijks bezoeken en dan gaan lopen zeiken op 'boeren', maar aan het einde van de dag de laatste buurtbus pakken.
En dat laatste vind ik toch wel een klein beetje sneu calimero-gedrag: je hoeft niet zo trots op je 'roots' te zijn als een Fries met FRL-stickers achterop de bumper(kots-emoticon), maar je hoeft je afkomst ook weer niet compleet te verloochenen.

TeeZee

Terug naar de Engelse cultuur.

Dit staat vandaag in het ad: klik.

Hij zal wel gelijk hebben op het gebied van alcohol, al kom ik zelden tot nooit in pubs omdat ik sowieso niks heb met drank. Het is voor mij geen onderdeel van het bezoeken van Engels voetbal.

Aan de andere kant denk ik dat het in Duitsland nog erger is. Ik beweer dit op basis van het verschil tussen Engelse en Duitse kookprogramma's op tv. Wat ze op de ZDF e.d. allemaal koken is niet bepaald verfijnd en is waarschijnlijk zo vet dat een supersizemaaltijd van de Mac weleens beter voor de bloedvaatjes zou kunnen zijn.

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op aug 27, 2008, 09:22:36
Terug naar de Engelse cultuur.

Dit staat vandaag in het ad: klik.

Hij zal wel gelijk hebben op het gebied van alcohol, al kom ik zelden tot nooit in pubs omdat ik sowieso niks heb met drank. Het is voor mij geen onderdeel van het bezoeken van Engels voetbal.

Aan de andere kant denk ik dat het in Duitsland nog erger is. Ik beweer dit op basis van het verschil tussen Engelse en Duitse kookprogramma's op tv. Wat ze op de ZDF e.d. allemaal koken is niet bepaald verfijnd en is waarschijnlijk zo vet dat een supersizemaaltijd van de Mac weleens beter voor de bloedvaatjes zou kunnen zijn.

Mwah..... op basis van kookprogramma's kan je daar niet over oordelen. In restaurants in Duitsland kan je prima en goed eten! Daarbij is het nog goed geprijsd ook.