Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Bij Liverpool zat de halve tribune vol met toeristen die een camera bij zich hadden. De amateurfotografen hebben de strijd dus duidelijk gewonnen!

Citaat van: Nico1880 op jan 12, 2012, 09:13:24
Wat is trouwens het nut van het verbod op fotocamera's?

Ter bescherming van de offiele fotografen die een licentie moeten kopen (portretrecht) om foto's te mogen maken. Wist je dat in Engeland ook de fixtures beschermd zijn? Om het wedstrijdprogramma te publiceren moet je een hele hoop geld betalen.

ðe waan

Dus als iemand hier het programma van de Engelse competitie op het forum plakt, krijgt TeeZee een gepeperde rekening thuis?

Wat een krankzinnig doorgeslagen flauwekul trouwens.

Joost

Citaat van: ðe waan op jan 12, 2012, 10:53:59
Dus als iemand hier het programma van de Engelse competitie op het forum plakt, krijgt TeeZee een gepeperde rekening thuis?

Wat een krankzinnig doorgeslagen flauwekul trouwens.

Ja dat is helemaal waar.

Dit staat er bij de BBC onder de fixtures:
Reproduced under licence from Football DataCo Limited. All rights reserved. Licence number NEWMEDIA/BBCCEEWEB/109274a.

Het is een zaak van ergens rond 1960, de clubs wilden graag geld verdienen aan de voetbalweddenschappen en hebben ooit een rechtzaak aangespannen. De rechter stelde de clubs in het gelijk, hij oordeelde dat de fixturelist net als bijvoorbeeld een boek, onder het auteursrecht valt.

Kost ook een aardig zak met geld. Tony Kempster had alltijd deze melding op zijn site staan:
The Premier and Football leagues asked me to pay them over £9000 to publicise their fixtures on this site. As this site is run on a non-profit basis, I declined to pay and so no fixtures appear. Email DFolker@football-dataco.com if you wish to comment.

Nico1880


Niels_Zitterd

Citaat van: Bob op jan 11, 2012, 21:03:04
Een beetje laat, maar alsnog bedankt voor de reacties.  Ik heb nog een vraag, die niets met ticketing te maken heeft, maar ik heb geen idee waar ik 'm anders moet dumpen.
Ik zou graag mijn digitale spiegelreflexcamera (een Nikon D3100 met een 18-55 mm lens en een 55-200 mm lens) meenemen naar de voetbalwedstrijden.
Is de regeling omtrent zulke camera's in Engeland (Londen) net zo soepel als in Nederland? Of is de kans klein dat ik mijn camera mee het stadion in krijg?

Mijn ervaring is dat ik mijn spiegelreflex camera met 18-55mm lens gewoon mee naar binnen mag nemen. Als er al eens moeilijk over wordt gedaan is het toverwoord dat de foto's alleen maar voor privégebruik zijn. Mijn 18-200mm lens is een heel ander verhaal, daar heb ik al verschillende keren problemen mee gehad. Ook het meenemen van meer dan één lens is nogal eens problematisch. Dan wordt het gelijk als professionele apparatuur gezien.

Ik neem in ieder geval nog maar heel zelden mijn 18-200mm lens mee.

De paar wedstrijden die ik tot nu toe in Engeland heb bezocht hebben geen enkel probleem opgeleverd. Al werd ik bij Nottingham Forest wel even aangesproken en werd mij verteld dat ik tijdens de wedstrijd geen foto's mocht maken.
Iets waar ik me natuurlijk netjes aan heb gehouden ;-)

hgrm

Pas de laatste jaren is men fanatiek geworden, bij Tony Kempster heeft het er ook een hele tijd opgestaan zonder probleem.
En hier zal het wel loslopen; ze zullen eerst wel waarschuwen. Hoop ik tenminste; de rekening komt anders bij mij terecht....

Ik vind het overigens onbegrijpelijk. Voor de bekendheid van de competitie is het toch van eminent belang dat bekend is wanneer er door wie gespeeld wordt. Dat je optreedt tegen partijen die de fixtures commercieel uitbuiten (zoals bookmakers) kan ik me voorstellen, maar dat nieuwsmedia ook moeten betalen snap ik niet.
Als de nieuwsmedia het en masse zouden vertikken en gewoon niet zouden publiceren, dan heeft men pas echt een probleem....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Toch bijt het wel de vrije nieuwsgaring.

AthleticHolanda

Wanneer je het als quote met bronvermeldig post kunnen ze je toch niks maken?

HRM1880

Citaat van: hgrm op jan 12, 2012, 17:33:05
Pas de laatste jaren is men fanatiek geworden, bij Tony Kempster heeft het er ook een hele tijd opgestaan zonder probleem.
En hier zal het wel loslopen; ze zullen eerst wel waarschuwen. Hoop ik tenminste; de rekening komt anders bij mij terecht....

Ik vind het overigens onbegrijpelijk. Voor de bekendheid van de competitie is het toch van eminent belang dat bekend is wanneer er door wie gespeeld wordt. Dat je optreedt tegen partijen die de fixtures commercieel uitbuiten (zoals bookmakers) kan ik me voorstellen, maar dat nieuwsmedia ook moeten betalen snap ik niet.
Als de nieuwsmedia het en masse zouden vertikken en gewoon niet zouden publiceren, dan heeft men pas echt een probleem....
Werk op een krant op de afdeling sportuitslagen en wij publiceren ook wekelijks de fixtures, op de site staan die zelfs voor een heel jaar denk ik. Kan mij niet voorstellen dat wij daar ooit voor betaald hebben of zouden betalen.

Wesley

Ik wil in februari naar CS Visé gaan in België maar ik las niks over toegangsprijzen op de site.
Weten jullie wat de prijzen zijn om binnen te komen of is de entree gratis (lijkt me niet, toch?)

Joost

Citaat van: Wesley op jan 15, 2012, 23:48:57
Ik wil in februari naar CS Visé gaan in België maar ik las niks over toegangsprijzen op de site.
Weten jullie wat de prijzen zijn om binnen te komen of is de entree gratis (lijkt me niet, toch?)

Haha gratis.

Ik heb een jaar of 4 geleden 9 euro betaald voor een plekje in het uitvak.
Met wat inflatie schat ik dat het nu zo'n 12 zal zijn.

Vladimir1973

Vorige week nog naar Tottenham-Everton geweest. Heb zo een fototas met 18-55, 70-300 en 400 mm-lens erin. Om binnen te geraken nooit een probleem maar van zodra de 18-55 eraf gaat om een andere lens te monteren, staat er meteen zo een NSB-ertje om te zeggen dat er tijdens de wedstrijd niet mag gefotografeerd worden! Plan in de toekomst: wachten tot de wedstrijd begint om het grof geschut boven te halen. Ik liep te vroeg in de kijker omdat ik al pics nam tijdens de opwarming met amper fans rond mij. Beter dus om in de massa jouw ding te doen.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

cafebac

Bij Spurs regeert inderdaad de NSB die tracht alle plezier bij de fans weg te nemen. De keer dat ik er was zijn er heel wat fans afgevoerd omdat ze weigerden te gaan zitten. Uiteraard niet de fans midden in het vak maar lekker aan het gangpad. Helden.

FCT1980

Helemaal gek zijn ze daar ja. Dat vind ik sowieso heel irritant in Engeland.
Ben overigens drie keer met Twente in Londen geweest. Toen deden ze niet zo populair en vroegen ze alleen of we uit het gangpad wilden blijven.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Vladimir1973

Citaat van: cafebac op jan 16, 2012, 19:58:10
Bij Spurs regeert inderdaad de NSB die tracht alle plezier bij de fans weg te nemen. De keer dat ik er was zijn er heel wat fans afgevoerd omdat ze weigerden te gaan zitten. Uiteraard niet de fans midden in het vak maar lekker aan het gangpad. Helden.

heel juist! vorige week werd er eentje uitgehaald die waarschijnlijk zijn debuut maakte op WHL, terwijl de vriendjes van de stewards rustig konden blijven rechtstaan. Op White Hart Lane is er een echte topsfeer, maar die NSB-mannetjes verkloten toch nogal wat fans hun uitje
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12