Hoofdmenu

Tsjechie

Gestart door Daffy, apr 18, 2008, 18:49:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Langemannetje

:D

Je zult het niet over Bier, eerder over Bratwurst hebben?
73 grounds in 14 verschillende landen

ricodejong4

Helaas.. de wedstrijden in Tsjechië komend weekend worden zonder publiek gespeeld. Jammer maar begrijpelijk.

Zou alsnog wel graag een stadion zonder wedstrijd willen bezoeken. Zijn het Strahov stadion en het daarnaast gelegen Stadion Evzena Rosickeho vrij te bezoeken of beide potdicht?

Olav

Citaat van: ricodejong4 op mrt 11, 2020, 16:22:20
Helaas.. de wedstrijden in Tsjechië komend weekend worden zonder publiek gespeeld. Jammer maar begrijpelijk.

Zou alsnog wel graag een stadion zonder wedstrijd willen bezoeken. Zijn het Strahov stadion en het daarnaast gelegen Stadion Evzena Rosickeho vrij te bezoeken of beide potdicht?

Ik kan je vraag niet beantwoorden, wel heb ik zelf eens de stadions van Bohemians en Viktoria Zizkov zonder wedstrijd bezocht. Ik kon daar gewoon naar binnen lopen. Vond het allebei mooie stadions, dus raad ik zeker aan als het een optie is voor je.

Joost

Bij Strahov zijn er slechts heuphoge hekjes, zie ook Google Streetview die tot in het stadion gereden zijn.

Freekos79

Citaat van: Joost op mrt 11, 2020, 23:11:03
Bij Strahov zijn er slechts heuphoge hekjes, zie ook Google Streetview die tot in het stadion gereden zijn.
Strahov moet lukken. Ook zeer de moeite waard!
Volgende wedstrijd: ?

hgrm

Citaat van: Olav op mrt 11, 2020, 16:25:38
Ik kan je vraag niet beantwoorden, wel heb ik zelf eens de stadions van Bohemians en Viktoria Zizkov zonder wedstrijd bezocht. Ik kon daar gewoon naar binnen lopen. Vond het allebei mooie stadions, dus raad ik zeker aan als het een optie is voor je.

Zizkov (graag zelf op de goede plekken accenten en andere troep erbij denken....) ligt vlak achter het centraal station op loopafstand van het centrum. Dus als je ergens nog een half uurtje in de stad over hebt, zeker een aanrader.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DanielsenAxedal

Ik zeg ook sla Zizkov niet over. De ligging is erg mooi en het staat gedeeltelijk tegen grote flats aan. Aan een kant is ook een bouwval, of naja afgelopen april was dat zo. Leuk stadion.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

ricodejong4

Gisterenavond teruggekomen, en de volgende stadions bezocht:
- Strahov Stadion (toegankelijk door openstaand hek)
- Evzena Rosickeho (dicht, niet binnen kunnen komen)
- Generali Arena, Sparta Praag (weggestuurd door beveiliging)
- Na Julisce, Dukla Praag (Hek stond open, dus tot het veld kunnen lopen)

Geen bal zien rollen wegens totale afgelasting van het schema, maar ondanks dat is Praag op stadiongebied echt een topstad. Helaas jullie tips inzake Viktoria Zizkov te laat gelezen, maar zo blijft er nog wel wat over voor het eventuele volgende bezoek ;)

Joost

Dat is wel toevallig. Ik had bij alle vier die stadions exact dezelfde ervaringen.

Jehoentelaar

Geestig, dat ding naast het Strahov kon ik destijds weer wel naar binnen, zij het beperkt.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

martijn2806

Veelal oefenwedstrijden in Tsjechië begin augustus. Ik overweeg bij gebrek aan beter om toch maar die kant op te gaan. Welke restricties zijn er omtrent wedstrijden? Iemand enig idee?

hgrm

Citaat van: ricodejong4 op mrt 16, 2020, 09:21:18
Gisterenavond teruggekomen, en de volgende stadions bezocht:
- Strahov Stadion (toegankelijk door openstaand hek)
- Evzena Rosickeho (dicht, niet binnen kunnen komen)
- Generali Arena, Sparta Praag (weggestuurd door beveiliging)
- Na Julisce, Dukla Praag (Hek stond open, dus tot het veld kunnen lopen)

Strahov en Sparta: zelfde verhaal. Rosickeho kon ik door een open hek probleemloos in, Zizkov en Bohemians idem (bij Bohemians nog even met een wat oudere heer gepraat die naar de training zat te kijken. Sindsdien laat de vraag of dat Panenka was niet los....)

Dukla was het mooiste verhaal: toen ik er aan kwam, was het hek open waarna je bij een soort kantoortje kwam. Aldaar zat een militair in vol ornaat die me heel gewichtig meedeelde dat ik toestemming had om het militaire terrein achter het hek te bekijken.

Overigens heb ik vier van de grote vijf (Slavia, Bohemians, Dukla, Zizkov) ook met wedstrijd bezocht. Bohemians gevolgd door Zizkov waren qua sfeer en randgebeuren het leukst. In het stadion van Sparta heb ik een Europacupwedstrijd van Pilsen (tegen Besiktas) gezien. Was ook een leuke belevenis. Slavia vond ik qua stadion veruit het minste, qua sfeer wel OK.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen