Hoofdmenu

Stadions top 3

Gestart door Arjen, apr 03, 2013, 21:35:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arjen

Ik kon zo geen zelfde topic terugvinden. Als die er wel is, mijn excuses. Ik ben benieuwd naar jullie favoriete stadions, een top 3 van de mooiste of meest indrukwekkende, door jullie bezochte stadions.

Mijn top 3: Elland Road (Leeds United), Ashton Gate (Bristol City), Ewood Park (Blackburn Rovers)



Ici c est Paris

Citaat van: Arjen op apr 03, 2013, 21:35:40
Ik kon zo geen zelfde topic terugvinden. Als die er wel is, mijn excuses. Ik ben benieuwd naar jullie favoriete stadions, een top 3 van de mooiste of meest indrukwekkende, door jullie bezochte stadions.

Mijn top 3: Elland Road (Leeds United), Ashton Gate (Bristol City), Ewood Park (Blackburn Rovers)

Is voor mij niet te doen. Er zijn amateurcomplexen die ik geweldig vind en ook wat kleinere oude stadions, dat is voor mij niet te vergelijken met bepaalde moderne stadions van 50.000 die ook best aardig zijn.

Hugo

Citaat van: Arjen op apr 03, 2013, 21:35:40
Ik kon zo geen zelfde topic terugvinden. Als die er wel is, mijn excuses. Ik ben benieuwd naar jullie favoriete stadions, een top 3 van de mooiste of meest indrukwekkende, door jullie bezochte stadions.

Mijn top 3: Elland Road (Leeds United), Ashton Gate (Bristol City), Ewood Park (Blackburn Rovers)

En in welke volgorde Arjen?

Hugo

1. Stockholm, Olympisch Stadion
2. Herne, Am Schloss
3. Liverpool, Goodison Park

Ik moet er wel bij zeggen dat zo'n top 3 bij mij nogal eens wil verschillen van week tot week.

hgrm

Zo'n beetje de moeilijkste vraag die je aan een groundhopper kan stellen....

De top 3 van vandaag (en als je het morgen vraagt, krijg je waarschijnlijk een heel ander antwoord...)

1. Gellertstrasse, Chemnitz
2. Hillsborough, Sheffield
3. Rodenbach, Roeselare
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

#5
Ik dacht ooit zo'n topic gezien te hebben maar tijd voor een update dan maar! Kan leuk zijn om te vergelijken of een stadion te 'ontdekken' in iemand zijn lijstje.

Ik vind dit wel supermoeilijk eerlijk gezegd.

België (in willekeurige volgorde)

Stade Pairay (FC Liège)
Ludo Coeckstadion (Berchem Sport) 
Bosuil (Royal Antwerp FC)

Algemeen

Signal Iduna Park (Borussia Dortmund)
Grotenburg (KFC Uerdingen)
Wembley


Ik moet wel toegeven dat ik overal een fijne en sfeervolle dag had + de thuisploeg won (behalve Wembley). Dat heeft er al dan niet bewust ook wel mee te maken.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Terranova

Zoals Hugo al aangeeft, bij mij veranderd de top 3 van bezochte stadions eigenlijk elke week.

Nederland

1: De Kuip - Rotterdam (Feyenoord) - Alles aan dat stadion ademt ambiance. Echt een genot om daar een pot voetbal te kijken.
2: De Koel - Venlo (VVV) - Veel mensen begrijpen me niet wanneer ik dit zeg, maar als de Koel een vrouw was dan trouwde ik ermee.
3: Philips Stadion - Eindhoven (PSV) - Een van de weinige stadions in NL welke nog middenin een woonwijk ligt. Plus het stadion van mijn favoriete club, dus beetje bevooroordeeld.

Algemeen

1: Arsenal - Emirates Stadion - Ik ben normaal gesproken niet zo onder de indruk van de nieuwe stadion, maar van het Emirates Stadion werd ik heel gelukkig. Vandaar dat het stadion ook op 1 staat bij me, ondanks dat er wellicht vele mooiere "oude" stadions zijn waar ik geweest ben.
2: Uerdingen - Grotenburg - Alles wat oud en vervallen is daar krijg ik het warm van. Mooi DDR scorebord, grote vervallen tribunes uit de Bayer hoogtijdagen. Iedereen moet hier geweest zijn.
3: Wuppertal - Stadion am Zoo - Puur vanwege de tribune aan de overzijde van de hoofdtribune. Uitgerekte staantribunes (in lengte en breedte) die al enkele jaren gesloten zijn. Ik wordt er nog steeds blij van.

Joost

Onmogelijke vraag. Hoe kun je een stadion met 50.000 plaatsen vergelijken met een klein, knus stadionnetje?

Enfin;

Favoriete grote stadion
1. De Kuip, Rotterdam

Middelgrote stadion
1. Tivoli, Aken

Klein stadion
1. Lorzestadion, Dessel

Niels_Zitterd

Om de beantwoording op die vraag iets makkelijker te maken deel ik hem ook op in Nederland en Algemeen.

Nederland:
1. De Baandert (Fortuna Sittard)
2. De Adelaarshorst (Go Ahead Eagles)
3. De Kuip (Feyenoord Rotterdam)

Algemeen:
1. Goodison Park (Everton FC)
2. Grotenburg Stadion (KFC Uerdingen 05)
3. Wildpark Stadion (Karlsruher SC)

wekke

De sfeer en de wedstrijd doen ook vaak je mening over een stadion veranderen. Daarom dat ik liever een onderscheid maak tussen de mooiste bezochte stadions en de sfeervolste bezoeken.

De mooiste

België

1. Antwerp - Bosuilstadion
2. KRC Genk - Cristal Arena
3. ROC de Charleroi - Stade de la Neuville

Buitenland

1. Feyenoord - De Kuip
2. Newcastle - St. James Park
3. Dortmund - Westfalenstadion

Beste sfeer

1. Valenciennes (vs Nice in het oude Stade Nungesser)
2. Fc Utrecht (vs Celtic)
3. Dortmund (vs Schalke 04)
4. EC Bahia (vs Internacional)
5. Leeds United (vs Southampton)



FCT1980

Nederland:
1. Grolsch Veste, Enschede (puur doordat mijn club daar speelt)
2. Philips stadion, eindhoven (uitvak is echter heel vervelend)
3. De Adelaarshorst, Deventer

Algemeen:
1. Westfalenstadion, Dortmund
2. Villa Park, Birmingham
3. White Hart Lane, Londen

En zoals hierboven ook al aangegeve; dit kan per week/maand verschillen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op apr 04, 2013, 09:59:05
Nederland:
1. Grolsch Veste, Enschede (puur doordat mijn club daar speelt)
2. Philips stadion, eindhoven (uitvak is echter heel vervelend)
3. De Adelaarshorst, Deventer

Algemeen:
1. Westfalenstadion, Dortmund
2. Villa Park, Birmingham
3. White Hart Lane, Londen

En zoals hierboven ook al aangegeve; dit kan per week/maand verschillen.

Een Schalke supporter die het Westfalen stadion het mooiste vind ? Opmerkelijk maar dan in ieder geval wel objectief wat volgens mij bij je Nederlandse lijstje niet het geval is
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Nederland

De Kuip
Philips Stadion
Grolsch Veste

Buitenland

Santiago Bernabeu
San Mames
Mestalla
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: spons op apr 04, 2013, 10:51:13
Een Schalke supporter die het Westfalen stadion het mooiste vind ? Opmerkelijk maar dan in ieder geval wel objectief wat volgens mij bij je Nederlandse lijstje niet het geval is

Klopt helemaal. Als je daar bent geweest en je vind dat niet het mooiste stadion is er iets mis.

Bij mijn Nederlandse lijstje heb ik aangegeven de Veste op 1 te zetten omdat mijn club daar speelt.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

#14
Citaat van: FCT1980 op apr 04, 2013, 11:36:48
Klopt helemaal. Als je daar bent geweest en je vind dat niet het mooiste stadion is er iets mis.

Bij mijn Nederlandse lijstje heb ik aangegeven de Veste op 1 te zetten omdat mijn club daar speelt.

Het Westfalenstadion is het stadion in het buitenland waar ik de meeste keren ben geweest ( inclusief o.a. de UEFA Cup finale Liverpool - Alaves en de kampioenswedstrijd van Dortmund in 2002 tegen Werder Bremen ) zit heel dicht tegen mijn top 3 aan maar toch vind ik de 3 in mijn lijstje nog net iets mooier / indrukwekkender maar ik denk toch niet dat er iets mis is met me.

Vind dat er iets mis is als je De Kuip niet het mooiste stadion van Nederland vind laat staan als je hem zelfs niet in de top 3 hebt opgenomen :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen