Liefhebbersvoetbal in Nederland

Gestart door Joost, sep 06, 2010, 15:25:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Ik had het hier gisteren kort met Atletic-Holanda over.

Is er in Nederland nog zoiets als georganiseerd voetbal buiten de KNVB competities? Ik herinner me dat er vroeger een bedrijfscompetitie was met teams van bijvoorbeeld de ABN Amro en de Beursbengels die nu in de KNVB competitie spelen. In Kerkrade was er jarenlang de ZA.C. De ZomerAvondCompetitie. Dat was een enorm succes in de jaren 70 en 80 maar in 1992 een stille dood gestorven. Alleen (zaal)voetbalclub Rood-Wit bestaat daarvan nog en S.V.A. dat de overstap maakte naar de KNVB klassen.

Ik deed met wat vrienden enkele jaren mee aan het 'HVV-toernooi' georganiseerd door HVV '71 uit Nistelrode dat speelde in de OHVC, de Onderlinge Heesche VoetbalCompetitie. Maar HVV '71 maakte dit seizoen de overstap naar de KNVB als het 8e van Prinses Irene en de OHVC werd opgeheven.

Bestaat er elders in het land wel nog van zulk voetbal of is dat allemaal verdwenen?

hgrm

Volgens mij speelt alles in de lagere klassen (5e klasse en lager) danwel de reserveklassen van de KNVB.
Ik weet overigens niet of er, net zo als bij bijvoorbeeld softbal, een recreantencircuit is dat alleen tournooien speelt en geen competitie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Ik had het gisteren hier over... kan niet veel vinden maar hier een website van een club met een wedstrijdprogramma.

http://www.fchethuukske.nl/wedstrijd-programma/wedstrijdprogramma-2010/

King Nothing

Ik weet wel dat er zaalvoetbalcompetities zijn waar de KNVB niets mee te maken heeft, maar veldvoetbal?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad